Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hmmm..... Zakupiłem pare tygodni niezłe autko poza jednym małym defektem. Uszkodzonym licznikiem. Często na wyświetlaczu pokazywało się CODE i cały licznik był "martwy", kiedy odpalił, co zdażało się coraz żadziej działał tylko wskaźnik paliwa, stan przebiegu km stał w miejscu, wskaźnik temperatury na czerwonym polu, ekonomizer stoi, licznik prędkości stoi, ekonomizer stoi, obrotościomież na włączonym silniku wskazuje 400obr/min, po wciśnięciu gazu do końca, pokazuje okoł 2500-3000obr/min.

Wymieniłem licznik, CODE sie już nie pojawia, wskaźnik poziomu paliwa OK, temperatura silnika OK, poza tym nic sie nia zmieniło.

Może ktoś miał podobny problem, albo wie jak te usterką usunjąć.

Opublikowano

Hmmmm ciezka dosyc sprawa a przynajmniej nietypowa. Spradz dzialanie czujnika predkosci, posprawdzaj kable. Jezeli to bedzie wina to powinien uruchomic sie predkosciomierz. Z tego co wiem to ekonomizer nie bedzie dzialal bez predkosciomierza i obrotomierza. Mysle rowniez ze nalezaloby sprawdzic dokladnie kable od obrotomierza jednak tu nie mam pewnosci skad brane sa impulsy. W autach starszych np VW golf II sygnal do obrotomierza idzie z alternatora ale tu chyba tak nie jest.

Kolejna sprawa to czy nie swieci sie czasem kontrolka od wtryskiwacza sterujacego?? Tez te kable posprawdzaj, czest lubia sie uszkodzic przy samym wtryskiwaczu.

 

Jezeli to nie pomoze to pozostaje podpiecie pod komputer choc ten moze nic nie wskazac - albo wrecz od tego zaczac.

 

Moze byc rowniez problem z doprowadzeniem masy do licznika

Opublikowano

imho kupiłeś padnięte zegary... prawdopodobie wystarczy przeprogramować stickera (eeprom) lub jak nie pomoże - sprawdzić zegary. kiedyś miałem u siebie podobne sprawy, pomogło przeprogramowanie i przelutowanie zegarów.

 

 

ps. a te zegary co kupiłeś - są dokładnie takie same jak te co były w aucie?

Opublikowano

no licznik jest podłączony ok, sprawdzałem i wszystko dokładnie wyczyściłem.

Poza tym liczniki są od auta starszego niż moje o około pół roku, ale oznaczenia są identyczne 8 361 120, wygląd też jest identyczny.

Też myślałem o czujniku, ale nie miałem zielonego pojęcia gdzie on jest,

Ponoć jakaś kostka na tylnim moście, jutro będe miał troche czasu to rzuce okiem, i mam nadzieję że to to.

Napisze co i jak :)

Opublikowano

JUPI, ale jeszcze nie do konca ;/

Faktycznie, przy czujniku na tylnim moście był przerwany jeden z przewodów. Polutowałem przewody i jedno mam z głowy. Prękość wskazuje poprawnie, ale ekonomizer i obrotościomież nie wskazują rzeczywistych wartości, chyba że moje auto paliniecałe 2 litry na trasie :)

Sprawdze jeszcze raz wszystkie czyjniki.

Dzięki za pomoc.

Pozdrowionka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.