Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wsiadłem rano do bmw 525 td 1994 r odpaliłem samochód nacisnąłem sprzegło,zrobiło się miękkie i nie powruciło spowrotem. Gdy chciałem włożyć jakikolwiek bieg było to niemożliwe. ćzy to coś poważnego czy może sam dam rade naprwić, naprawde nie wiem co to może być: może zapowietrzona pompa hydrauliczna ale nie wiem. Czy ktoś może mi poradzić. płyn w zbiorniczku jest hamulce sprawne. żdarzyl mi się to nagle, nie było wcześniej rzadnych objawów
Opublikowano
Są dwie możliwości: jedna to,że siłownik padł albo pompa przy pedale sprzęgła .Ja miałem to drugie.Okazało się,że pod zaworkiem w pompie było dużo syfu i zaworek nie trzymał.Jak ooś to kup używkę oryginalną a nie podróbkę.Ja kupiłem podróbkę i wytrzymała pół roku ale udało mi się z dwóch złożyć jedną.Działa bez problemu.
Opublikowano

czy jest możliwość zrobienia to samemu. czy może udać sie do autoryzowanego serwisu. Jkby Pan mógł mi troche przybliżyć gdzie znajduje się ten siłownik, czy sprawdzenie lub demontarz jest uciążliwy,

Z góry dziękuje

Opublikowano

witam!

w sklepach są dostępne zestawy naprawcze do siłownika sprzęgła

(zawierają one komplet uszczelek) w ETK też jest taki zestaw

Opublikowano

A sprawdzałeś stan płynu?

Koledze tak uciekł i nie było sprzegła (tak samo jak u ciebie, wchodzi rano do auta a tu echo)

Dolał i było wszystko juz ok.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Mialem podobny problem w e-36 też pedał był za miękki :!:

 

Trochę OT ale się rozpisze ! Co się okazało to został załatwiony siłownik od sprzęgła :!: Ale np: u mnie przyczyną był pękniety grzybek kóry trzma na agrawce łapę z łożyskiem :!: W wyniku tego skok bolca pomki był tak duży ze go zaczeło przeginać i doszło do wygiecia :| W powikłanaich tego wyrobiła się usczelka i zaczął mi cieknąć olej z pomki :!: A jeśli już do tego doszło to poprostu dolej płynu hamulcowego do zbiorniczka :!:

0 261 200 520 ;-)
Opublikowano

Siłownik przy skrzyni kosztuje 60zł nowy. Szkoda czasu na zabawy w regeneracje.

Najpierw upewnij się, że to ten siłownik padł. Będzie plama oleju na ziemi na środku auta.

Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
Jeżeli ktoś z Państwa się orientuje. Proszę mi przebliżyć gdzie znajde ten siłownik sprzęgła. Jak się do niego dostać? (od spodu, z góry czy może od wnętrza auta) Z góry dziękuje za informacje
Opublikowano
Jeżeli ktoś z Państwa się orientuje.

A przede wszystkim daj spokój z tym "Państwem" :wink:

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Aby dostać się do siłownika musisz wejśc pod samochód.Siłownik jest zamontowany od strony kierowcy.Nie wiem jak jest z płynem w E 34 ale w E 36 płyn jest z tego samego zbiorniczka co płyn hamulcowy,więc sprawdź czy masz płyn.Sprawdź czy siłownik lekko nie przepuszcza płynu.Jeżeli jest mokry może trzeba go wymienić.W siłowniku masz odpowietrznik wiec spróbuj opowietrzyć układ.Robi się to tak samo jak układ hamulcowy.Jeżeli odpowietrzenie nic nie da to musisz ściągnąć pompę.Jest on przy pedale sprzęgła,naprawdopodobnie przykręcona na 2 srubki.Odkręcasz śruby,odkręcasz przewód hydrauliczny(wyjście),wężyk ze zbiorniczka (taki igielitowy lub gumowy)odpinasz od pedału i pompa na wierzchu.Acha,jeżeli jest jeden zbiorniczek płynu hamulcowego i do sprzęgła to wypompuj go troszkę aby Ci się płyn hamulcowy nie lał do kabiny.Pompę łatwo rozebrać,masz jeden pierścień,który muszisz wypiąć i wyjdzie Ci cylinderek z uszcelniaczami i zaworkiem.Zaworek jest od czoła ( taka mała gumka) zamocowany w plastikowej osłonie,którą musisz delikatnie zdjąć.Przemyj wszystko i spróbuj ponownie.Czy będzie działało to nie wiem,bo u mnie było dużo syfu i już gumka zaworka się wytarła.Sposób na sprawdzenie czy wszytsko jest dobre jest trochę pracochłonny.Ja wymontowałem pompe,siownik,przewód i wszystko sprawdziłem na warsztacie i dopiero zamontowałem,bo dojscie do pompy nie jest najwygodniejsze,a za którymś razem już miałem dość.Ja stawiam na pompę,nowa to koszt około 600 zł,więc poszukaj używki,sama wymiana to jakaś 1-1,5 godz.

 

Ps A co się dzieje jak kilkakrotnie ponaciskasz pedał?

 

I przestań z tymi Panami,bo na forum wszyscy są kolegami.

Opublikowano
Po kilkakrotnym wciskaniu pedału sprzęgła cały czas jest miękkie jakby go wogóle nie było, w ostatniej fazie przy samej podłodze czuć delikatne obciążenie ale naprawde niewielkie
Opublikowano
Czyli bardziej pasuję na pompę.Starałem się dookładnie opisać,abyś sobie poradził z wymianą.Ja nie ufam mechanikom i wole wszystko zrobic sam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.