Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

przymierzam sie do kupna E46. nigdy jeszcze nie miałem BMW i szukam opinii na temat konkretnego modelu.

w oko wpadł mi E46 z 2000 roku. sedanik, 2,5 w automacie.

co ogólnie powiecie na temat takiego autka? co się sypie? jak ze spalaniem? na co zwracac uwagę?

 

z góry dzieki.

Opublikowano
Jeśli chodzi o silnik, olej musi być czysty ewentualnie lekko brudny, obowiazkowo syntetyczny. Praca silnika musi byc rowna, cykliczne stukanie lub cykanie swiadczy o powaznie kosztujacych problemach inne dźwieki tez nie sa dopuszczalne. Prace silnika nalezy sprawdzic tylko rano jak silnik bedzie zmarzniety, na zimnym silniku da sie usłyszec sporo wad. Zrob przygazowke i jesli kopci na niebiesko to silnik jest prawie padniety, jesli kopci na biało przez do czasu zagrzania jest OK jesli cały czas to znaczy ze woda jest w oleju. Sprawdz plyny. Sprawdz czy auto sciąga, zwróć uwage na maglownice czy ma luzy, nowa kosztuje cos kolo 5 tys zł. Sprawdz luzy na wale. Zobacz stan tylnych opon, jeśli bieznik jest mniejszy od bieznika przednich opon mozna sie domyslac ze koles robił autem "drifting".
Opublikowano
Jeśli chodzi o silnik, olej musi być czysty ewentualnie lekko brudny, obowiazkowo syntetyczny. Praca silnika musi byc rowna, cykliczne stukanie lub cykanie swiadczy o powaznie kosztujacych problemach inne dźwieki tez nie sa dopuszczalne. Prace silnika nalezy sprawdzic tylko rano jak silnik bedzie zmarzniety, na zimnym silniku da sie usłyszec sporo wad. Zrob przygazowke i jesli kopci na niebiesko to silnik jest prawie padniety, jesli kopci na biało przez do czasu zagrzania jest OK jesli cały czas to znaczy ze woda jest w oleju. Sprawdz plyny. Sprawdz czy auto sciąga, zwróć uwage na maglownice czy ma luzy, nowa kosztuje cos kolo 5 tys zł. Sprawdz luzy na wale. Zobacz stan tylnych opon, jeśli bieznik jest mniejszy od bieznika przednich opon mozna sie domyslac ze koles robił autem "drifting".

 

pierwsze slysze ze syntetyk obowiazkowo jezeli auto ma wiekszy przebieg i jezdzilo na niewiadomoczym nie leje sie syntetyku nie sluchaj takich opinii najprostszy sposob powiedz sprzedawcy ze jezdziecie diagnosty niech przetrzepia auto podepna pod kompa i sprawdza jak sie nie zgodzi sprawa oczywista

brak
Opublikowano

pierwsze slysze ze syntetyk obowiazkowo jezeli auto ma wiekszy przebieg i jezdzilo na niewiadomoczym nie leje sie syntetyku nie sluchaj takich opinii

producent nawet nie przewiduje innego oleju w e46 2.5l niz syntetyk.

Martis30- musi byc w automacie ?

Opublikowano

pierwsze slysze ze syntetyk obowiazkowo jezeli auto ma wiekszy przebieg i jezdzilo na niewiadomoczym nie leje sie syntetyku nie sluchaj takich opinii

producent nawet nie przewiduje innego oleju w e46 2.5l niz syntetyk.

Martis30- musi byc w automacie ?

 

nie wiedzialem czyli robiac powidzmy 200 tys w 2 lata czy 3 jak wleje syntetyk a cos sie rozszczeli moge smialo jechac do ASO bmw i powiedziec co jest podany jest taki olej taki lalem i teraz naprawa silnika w ramach gwarancji czy dobrze rozumuje? pytam teroretycznie

brak
Opublikowano
komputer nie wykaze zuzycie silnika! tylko czujniki wadliwe itp, diagnosta moze co najwyzej sprawdzic zawieszenie i co najgorsze doradzić by lać olej mineralny bo on sam nie ma pojecia o technologi i inż silników, to jest koleś który kończył szkołę z epoki PRLu gdzie były Syrenki Warszawy , Fiaty itp. Kolego martis30 gwarantuje ci ze auto ładnie ci sie odwdzieczy jak zalejesz go kiepskim olejem. Jesli bedziesz stosował olej mineralny to długo nim nie pojezdzisz. Zapamiętaj sobie ze auta takie jak Audi, Mercedes, BMW czy Honda, wymagają dobrego oleju czyli syntetycznego. Gdybys auto uzywal na pustyni to mogl bys zastosowac olej mineralny, ale w naszym klimacie olej mineralny i półsyntetyczny jest zbyt gesty choć polsyntetyk jeszcze mozna zastosowac, natomiast przy niskich temp mineralny nie jest wstanie przeplynąć przez wąskie kanaliki olejowe, odbija sie to szczegolnie na popychacze hydrauliczne ktore nie są odporne na gesty olej patrz budowa popychaczy http://www.zss.pl/~moto/www_popychacze/popychacze00.htm Silniki BMW są robione precyzyjnie i jeśli ktoś chce długo jezdzić autem musi stosować syntetyczny olej, owszem sa tacy co jezdza na mineralnym i gdybysmy rozkrecili takie silniki ktore jezdzą na oleju mineralnym to okazalo by sie ze w silniku jest pelno nagaru, a na ściankach jest mase przylegającego "błota" lub szlamu, oderwanie sie tego szlamu skutkuje klepaniem popychacza hydralicznego a co za tym idzie szybko zuzywa sie cały rozrząd, juz nie bede wspominal ze olej mineralny zaczyna sie smarzyc przy nieduzych temp i staje sie rzadszy od syntetycznego. Dla takich silnikow jak BMW lub np Honda gdzie sa duze obroty nie ma mowy zeby stosowac olej mineralny chociazby z powodu takiego ze zrywa sie film przy duzych obrotach silnika co skutkuje zuzyciem pierscieni - silnik pracuje na sucho!. Nie sluchaj tych co piszą ze jezdza na mineralnym i jest OK bo kłamią! jest OK ale na jakiś czas potem jest efekt lawinowy. Wybor kolego należy do Ciebie.
Opublikowano

witam znów

 

sprawdzałem konkretne autko. 2,5 w automacie. musze przyznać, że samochód w bardzo dobrym stanie. wasze wskazówki się przydały! wielkie dzięki. właściciel bardzo fair. powiedział co i kiedy wymieniane.

przebieg to ponad 200 tyś. auto zadbane i na bank facet nim nie szlał. i jeszcze jedna ważna sprawa! właściciel powiedział że olej w skrzyni nie był wymieniany!! różne opinie na ten temat tu przeczytałem już ale o tym że nie potrzeba wymieniać oleju w skrzyni to jeszcze nie słyszałem. jak to z tym jest naprawdę??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.