Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kupiłem sobie interfejs i wreszcie!!!! znalazłem gdzie się to podpina :mad2: program mam do OMVL Dream XXI N. Wstępnie obniżyłem sobie mapę 2x o 10% na biegu jałowym jest ZNACZNIE lepiej, nie czuć przełączania gaz - benzyna, dawniej silnik chciał wypaść spod maski, teraz nie czuje nic!! To jest super tylko że przy 2000 rpm trochę mi auto muli :( Ładnie rusza, ale 2000 rpm to nie to... muli, na benzynie zupełnie inaczej się autko zachowuje przy tych obrotach. Nic w sumie dziwnego, po tych zmianach mam identyczne czasy wtrysku przy 2000 rpm i przy 1000 rpm co na pewno nie jest dobre.

Błagam więc jeśli możecie wrzucajcie mapy swoich M30 może być 3.0 lub 3.5 bo 3.0 pewnie podobnie będzie... chodzi mi tylko o ogólny kształt. Proszę o screeny map. Ja swoją też wrzucę jak mi się uda coś fajnego zrobić.

 

 

Pozdrawiam[/i]

Opublikowano
Witam

 

Kupiłem sobie interfejs i wreszcie!!!! znalazłem gdzie się to podpina :mad2: program mam do OMVL Dream XXI N. Wstępnie obniżyłem sobie mapę 2x o 10% na biegu jałowym jest ZNACZNIE lepiej, nie czuć przełączania gaz - benzyna, dawniej silnik chciał wypaść spod maski, teraz nie czuje nic!! To jest super tylko że przy 2000 rpm trochę mi auto muli :( Ładnie rusza, ale 2000 rpm to nie to... muli, na benzynie zupełnie inaczej się autko zachowuje przy tych obrotach. Nic w sumie dziwnego, po tych zmianach mam identyczne czasy wtrysku przy 2000 rpm i przy 1000 rpm co na pewno nie jest dobre.

Błagam więc jeśli możecie wrzucajcie mapy swoich M30 może być 3.0 lub 3.5 bo 3.0 pewnie podobnie będzie... chodzi mi tylko o ogólny kształt. Proszę o screeny map. Ja swoją też wrzucę jak mi się uda coś fajnego zrobić.

 

 

Pozdrawiam[/i]

 

zrobiłem auto kalibrację wczoraj w nocy, auto wydaje się bardzo mocne, nie ma różnicy w pracy na gazie i na benzynie. Do 100 km/h (licznikowych) rozpędziłem się na gazie w 8,7 sek. :D

Trochę podeptałem auto w sporcie to kumpel który miał laptopa na kolanach powiedział "ja nie chce zginać" :)

Ciągle świecił mi się ASC przy każdym ruszaniu prawie, wskazówka ekonomizera nie drgie przy przełączaniu benzyna-gaz.

 

No tylko dzisiaj rano odpaliłem auto i... niestety trochę drżało na początku i potem jeszcze przy około 40 st. też drżało. W całym innym zakresie wszystko ok.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

musisz tak ustawic mnoznik az mapy sie pokryja - im dokladniej tym lepiej. jezeli nie masz doswiadczenia to moze to zajac troche czasu - ale np jedziesz gdzie - po powrocie wpinasz laptopa , korygujesz mape , jedziesz gdzie i znow korygujesz - az mapy sie zgraja - nie ma w tym filozofii...

 

wszystko pod warunkiem ze masz dobre dysze , i wszystko dobrze poustawiane , pomontowane

Opublikowano
Zbichub - uaktualnij sobie soft sterownika bo AC podalo ze ten ktory masz moze nie pracowac poprawnie w niektorych pojazdach .

Dzięki za info. Rzeczywiście przedwczoraj ukazało się poprawione firmweare. Zmiany wtym sofcie jednak nic nie wnoszą dla m30b35 i jak dotąd silnik pracuje perfekcyjnie więc nie będę spieszył się z aktualizacją.

peace & love
Opublikowano
Zbichub - uaktualnij sobie soft sterownika bo AC podalo ze ten ktory masz moze nie pracowac poprawnie w niektorych pojazdach .

Dzięki za info. Rzeczywiście przedwczoraj ukazało się poprawione firmweare. Zmiany wtym sofcie jednak nic nie wnoszą dla m30b35 i jak dotąd silnik pracuje perfekcyjnie więc nie będę spieszył się z aktualizacją.

 

Dzięki za mapy ale u mnie to wygląda całkiem inaczej inna sprawa że auto po autokalibracji działa wyśmienicie jak dla mnie. Tylko muszę sobie jeszcze zawory uregulować tylko kiedy (CZAS!!!) bo już 15 000 km nie regulowałem to chyba najwyższa pora, prawda?

 

Poza tym spalanie na biegu jałowym oscyluje mi w okolicach 2,4 l/h. Za dużo...

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Poza tym spalanie na biegu jałowym oscyluje mi w okolicach 2,4 l/h. Za dużo...

Pozdrawiam

U mnie na jałowym ok. 3l/h. Na analizatorze spalin wszystko cacy nawet z odpiętą sondą.

peace & love
Opublikowano

Poza tym spalanie na biegu jałowym oscyluje mi w okolicach 2,4 l/h. Za dużo...

Pozdrawiam

U mnie na jałowym ok. 3l/h. Na analizatorze spalin wszystko cacy nawet z odpiętą sondą.

 

Na całkiem zagrzanym silniku? A obroty biegu jałowego masz w porządku? 800 rpm? Zawory kiedy ustawiane? Bo moim zdaniem dużo za dużo masz :)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Obroty około 800 rpm. Zaworu ustawiane około 10tyś km. wstecz. Też wydawało mi się za dużo ale mniej się nie da. Próbowałem wszystkiego. Jakie masz podciśnienie w kolektorze na jałowym?
peace & love
Opublikowano
Obroty około 800 rpm. Zaworu ustawiane około 10tyś km. wstecz. Też wydawało mi się za dużo ale mniej się nie da. Próbowałem wszystkiego. Jakie masz podciśnienie w kolektorze na jałowym?

 

Mi sonda lata ładnie na benzynie i gazie ubogo-bogato więc mieszanka też jest ok. Obroty niestety skaczą, zdarzają sie okolice 760 jak i 830 jak wrzucę D lub R silnik pracuje ładniej i nie ma tego problemu. Jak mam sczytać podciśnienie? Napięcie na pinach przepływomierza? Które piny?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
kazdy samochod jest inny - wystarczy ze inny jest filtr powietrza , nie mowiac o sondach , katalizatorach , swiecach i miloionie innych roznic - wiec nie mozna tego porownywac .

 

obroty moga skakac +/- 50

 

Pozwolę się nie zgodzić że każde auto inne... filtr powietrza mój ma może z 7000 km Knecht ale na starym to samo. Jak filtr powietrza jest przytkany auto ma lekko uchylić przepustnicę więcej niż na braku filtra nawet.

Bez filtra moje M30 pracuje podobnie jak z... i to jest normalne.

 

Obciążenie biegu jałowego to jakieś tam obciążenie X, takie samo jak np obciążenie przy stałej prędkości 90 km/h norma np. DIN. Nie powiesz mi że to normalne że jeden egzemplarz sprawny pali 8 litrów na setke wg normy DIN a inny 12 skoro ten sam silnik itp?

A co do obrotów obwiniam brudny EML...

 

BTW. próbował ktoś czegoś takiego:

 

http://moto.allegro.pl/item309203204_super_x_srodek_do_czyszczenia_gaznikow_312g_.html

 

auto mam bez katalizatora więc na chłopski rozum nie wiem czemu mogłoby to ewentualnie zaszkodzić a niestety w kolektorach dolotowych mam lekką sadzę. Jeździłem dłuuugo z nieuregulowaną instalacją gazową która mieszała w ECU benzyny i zalewało silnik po odpaleniu...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
filtr to szczegol - a sonda - skad wiesz w jakim ty masz stanie a w jakim kolega ? katalizator ? olej silnikowy , ogolny stan zuzycia silnika - to nie ma wplywu ?

 

Sonde ja mam nową Bosch. Tzn. 20 000 km na niej zrobiłem.

 

Olej myślę że nic nie daje, choć mam nowy...

 

Właśnie dlatego też pytam o spalanie na jałowym bo to jakiś wymiernik sprawności silnika na pewno jest. Kwestia ile powinno być w silniku w którym wszystko jest ok. Np takim zaraz po remoncie lub takim który miał mierzoną kompresje i inne takie badania i wszystko wyszło ok.

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

nie chodzi czy olej jest nowy czy ma 10 tys - chodzi o typ oleju - uwazasz ze jak ktos ma lotosa 5w30 a ktos castrola 0w40 albo inny lekkobierzny to jest to samo ?

 

Ty masz nowa sonde a kolega ma sonde co ma 200tys - i roznica w napieciach moze byc np 0.2v...

 

ja mam 2 nowe sodny i jest roznica napiec 0.15v ....

Opublikowano
nie chodzi czy olej jest nowy czy ma 10 tys - chodzi o typ oleju - uwazasz ze jak ktos ma lotosa 5w30 a ktos castrola 0w40 albo inny lekkobierzny to jest to samo ?

 

Na ciepłym prawie tak... straty w tarciu w silniku przecież są minimalne. Gdyby były zauważalne to visco na minerałach pracowałoby szybko a na fullsyntetykach wolno (żeby utrzymać tą sama temperaturę a ciepło bierze się z tarcia).

 

Ja mam Castrol GTX 10-W40 i innego oleju auto od kilkudziesięciu tysięcy nie widziało. Sądzisz że powinienem kombinować z rzadszym skoro producent zaleca właśnie taki? Za rzadki olej to też źle...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Olej nic nie zmieni jeśli chodzi o spalanie na jałowym, a przynajmniej jeśli chodzi o odczyt OBC. Jeździłem wcześniej na Mobil 0w50, bo taki lał poprzedni właściciel. Teraz jeżdżę na Mobil 10w40 i nie ma różnicy jeśli chodzi o spalanie na jałowym. U mnie jest pewnie wyższe ponieważ zmienioną mam przepływkę i przekrój dolotu znacznie się zwiększył. Spalanie średnie z jazdy mam poprawne więc przestałem szukać dziury w całym.
peace & love
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

mapy mam już dobre :) Teraz mam mały problem z korekcjami temperatury... jak macie to ustawione? Silnik drży przy rozgrzewaniu, oczywiście tylko na gazie, na benzynie ok.

 

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.