Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co sądzicie o takich filterkach:

 

http://cgi.ebay.de/K-N-Luftfilter-E39-BMW-530d_W0QQitemZ290211096333QQihZ019QQcategoryZ57418QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

http://cgi.ebay.de/K-N-JR-T120500-BMW-330d-530d-730d-X5-Sportfilter_W0QQitemZ280205530324QQihZ018QQcategoryZ44189QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

 

Z doświadczenia motocyklowego wiem że sam filtr niewiele daje ( jest to trochę "chłyt maketigowy" ), do pełni szczęścia trzeba zastosować odpowiedni układ wydechowy i mapę wtrysku. Czy podobnie i tutaj, szczególnie w dizelkach :?:

Opublikowano

sam sobie odpowiedziałeś

na temat filtrów sportowych jest więcej mitów niż faktów

według mnie jedyne co dają takie filtry to troszkę inny głos

Opublikowano

Nie zakładaj samego stożkowego filtra, bo będzie on ciągnął ciepłe powietrze z silnika, a to może spowodować nawet spadek mocy i inne problemy. Jeśli już stożek ma być to trzeba zrobić kompletny dolot zimnego powietrza np. ze zderzaka. Takie rozwiązanie ma sens szczególnie w przypadku auta z turbiną, bo tam jak wiadomo im więcej powietrza tym lepiej i zabieg taki rzeczywiscie może niewiele, ale jednak podnieść moc i moment. Jeśli jednak nie chcesz angażować sie w przeróbki polecam samą wkładkę K&N. Kupiłem i jestem zadowolony. Wykonanie w porównaniu do zwykłych papierowych filtrów dużo lepsze (wzmocnienie siatką) i można z niego korzystać przez wiele lat (a właściwie należy, bo taka jest m.inn. idea tego filtra), co roku czyszcząc specjalnymi preparatami, więc cenowo w dłuższym okresie użytkowania (np. 3 lata) wyjdzie na to samo jakbyśmy kupowali co roku papierowy. Oprócz tego przy sprzedaży auta można zabrać go ze sobą albo po prostu osobno sprzedać.

Co do jego skuteczności filtrowania, to co prawda jest 2x cieńszy od papierowego, ale fakt, iż jest on nasączony specjalnym preparatem sprawia, że działa w nieco inny sposób niż papierowy (który łapie brud całą swoja powierzchnią) - bardziej jakby przyciągając go do siebie. Nie ukrywam, że kupując ten filtr przede wszystkim zależało mi na dźwięku (efekt zasysanego powietrza, fajny dodatek przy i tak już wspaniałym soundzie R6). Podniesienie mocy w wolnossących silnikach poprzez SAMO zamontowanie stożka czy wkladki to bzdura, wiele testów już to pokazało.

Opublikowano

no własnie o taką wkładkę mi chodzi. nie mam zamiaru sie babrać ze stożkami, grodziami i innymi bajerami nie przeznaczonymi do 530. Czyli rozumiem że z wkładki jesteś zadowolony? czy różnica w dźwięku jest aż tak duża że ją słyszysz w kabinie? czy nie wygląda to jakby coś zaraz miało się popsuć?

 

Miałem filtry K&N w motocyklu. Ze względu na to że dolot był zlokalizowany w strefie największego ciśnienia ( na czole motocykla ) wszystkie owady wędrowały prosto do środka. na szczęście filtry były fabrycznie wyposażone w gąbkowe wkładki hiflow i raz do roku wyjmowałem warstwę robali grubości ok 5 mm :lol:

Opublikowano
Masz diesela, więc tak czy siak słyszysz już dźwięk turbiny (szum zasysanego powietrza) w swoim aucie, myślę, że wkładka niewiele go zmieni jeśli w ogóle dostrzeżesz różnicę. Mimo wszystko, osobiście pierwsze co zrobiłbym w nowo zakupionym aucie z turbinką to właśnie odetkał nieco dolot powietrza tego typu filtrem. W Twoim przypadku doprowadzenie większej ilości powietrza do silnika na pewno będzie miało pozytywny efekt, choć nie licz na cokolwiek odczuwalnego. Znajomy w swoim Nissanie 200sx 1.8T po zmianie wkładki filtra oraz lekkiemu odetkaniu wydechu (bodajze usunięcie katalizatora) uzyskał na hamownii przyrost dokładnie 15KM. :) Oczywiście zapewne nie jest to reguła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.