Skocz do zawartości

316/318 M10 Gaznik - obroty z kosmosu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam niezłe jazdy z tym autem, ściągałem gaźnik pewnego dnia i po włożeniu silnik zaczął się dziwnie zachowywać... Po odpaleniu od razu wjeżdża w górne obroty, jakieś 3500 rpm i powolutku wzrastają. Tak się nie da jeździć... Sprawdzałem wszystkie połączenia podciśnieniowe i wszystko wydaje się być w porządku.

 

ACZKOLWIEK... gdy ściągałem gaźnik, to wylało mi się z niego trochę sporo benzyny wprost do kolektora. Czy w takiej sytuacji jest możliwe, że silnik cały czas pobiera stamtąd benzynę i dlatego ma takie wysokie obroty? Auto stało jakiś tydzień i jak je odpalałem po tym postoju to musiałem długo kręcić rozrusznikiem, więc jakby miał paliwo w kolektorze to chyba odpaliłby od razu?

 

I czy ktoś mi może powiedzeć jaki gaźnik mógłbym wsadzić zamiast tego syfu Pierburg 2BE? Patrzyłem się już za jakimiś dellorto, weberami, ale nie wiem jakie mają mieć specyfikacje by pasowały do mojego silnika.

Opublikowano
byc moze to przez te benzyne. przejedz troche tak. moze sie uspokoi. dymi? sam mam e30 316 z motorem m10 i gazniczek niczego sobie. rano odpala na kopa... wiec jak wczesniej było ok to bym go nie wymieniał
Opublikowano
Witam.Te wysokie obroty masz tylko jak go odpalasz na zimnym,czy po złapaniu przez silnik właściwej temperatury też są takie wysokie?Jeśli na zimnym,to może przesłona górna się przycina,może mieć gdzieś opory.Sprawdzałeś,czy cięgno przepustnicy chodzi lekko?Pierburg 2BE,to wcale nie taki zły gaznik...dobre osiągi przy w miarę niewygórowanym zużyciu paliwa.Na Weberach to by Ci ,,żłopał" benzynkę jak podwójny smok :D ...no i najpierw znajdz gazniki Webera w dobrym stanie,a potem je zsynchronizuj żeby dobrze chodziły...niewielu jest w Polsce dobrych speców od gazników,a zwłaszcza od Weberów.Pozdrawiam.

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Opublikowano
Jakiś czas temu miałem kupione na szrocie za 250zł 2x Delorto 40 DHLA z Alfy Romeo + dorobiony kolektor ssący. Silnik błyskawicznie reagował na gaz. Bez problemu kręcił do 6400obr/min na czwartym biegu, czyli do odcięcia. Moje regulacje ograniczyły się do obrotów biegu jałowego. Niestety, cały zestraw sprzedałem za 500zł. Po ok. miesiącu szczęśliwy nabywca wystawił ogłoszenie reklamując te gaźniki, że ze zwykłego M10B18 robią M42B18 :shock:
Opublikowano

A więc tak...

 

Przejechałem już tak ze 2 km bo też myślałem, że może wessie tą benzynę i będzie spokój... Nie mogę dokładnie określić ile tam się wlało, maksymalnie tyle ile się zmieści w komorach pływakowych, ale to trochę nierealne, na ile to by mogło starczyć?

 

Czy dymi... Dopóki się nie rozgrzeje to dymi na biało lekko, ale to chyba tylko para?

 

Wydaje mi się, że jak się rozgrzeje, to nawet jeszcze większe obroty ma... Przesłona górna się nie zacina, chodzi gładziutko, jak ją chamsko przysłaniam to obroty zwalniają ale silnik telepie i mu się to nie podoba. Cięgno przepustnicy chodzi jak zawsze.

 

Ten gaźnik to jakaś pomyłka. To już chyba 4 który wkładałem do mojego auta i żaden nie był w 100% sprawny. Tak samo z nastawnikiem przepustnicy. Czasami jak przekręcam kluczyk na 2 pozycję to słychać brzęczenie z niego. Za dużo w tym elektryki :/

 

Czy ktoś mógłby mi opisać, narysować schemat podłączania podwójnych gaźników (ile węży podciśnienia, paliwa, jak ma wyglądać kolektor), np tych Dellorto DHLA 40? Z jakiej Alfy one pochodzą, 33? Naprawdę wolę rozważać ten wariant niż męczyć się z pierburgiem... Szukałem już po całym internecie informacji na temat wsadzania podwójnych gaźników do M10, ale bardzo niewiele jest na ten temat...

Opublikowano
Witam.Te wysokie obroty masz tylko jak go odpalasz na zimnym,czy po złapaniu przez silnik właściwej temperatury też są takie wysokie?Jeśli na zimnym,to może przesłona górna się przycina,może mieć gdzieś opory.Sprawdzałeś,czy cięgno przepustnicy chodzi lekko?Pierburg 2BE,to wcale nie taki zły gaznik...dobre osiągi przy w miarę niewygórowanym zużyciu paliwa.Na Weberach to by Ci ,,żłopał" benzynkę jak podwójny smok :D ...no i najpierw znajdz gazniki Webera w dobrym stanie,a potem je zsynchronizuj żeby dobrze chodziły...niewielu jest w Polsce dobrych speców od gazników,a zwłaszcza od Weberów.Pozdrawiam.

O ile wiem ,to Pierburg ,to wlasnie Weber :P :P

Opublikowano

Pierburg i Weber to dwie różne firmy. Jedna Niemiecka druga Włoska.

 

Dokladnie nie wiem z jakiej Alfy pochodziły te gaźniki, bo odkręcałem je od leżącego na placu silnika, ale możliwe, że od Alfetty.

W moim przypadku montaż do M10B18 był stosunkowo prosty. Najpierw zrobiłem szablony flanszy od strony głowicy i drugiej od strony gaźników. Flansze wykonałem z Błach stalowej gr.5mm. Po wywierceniu otworów o średnicy +40mm dopasowałem cztery rurki o średnicy wewnętrznej ok.40mm. Po spasowaniu wszystkiego spawanie, planowanie flansz, polerowanie kanałów, rozwiercenie kanałów ssących w głowicy do średnicy 40mm oraz polerowanie. Można też zastosować głowicę od silnika na wtrysku, który ma większe zawory. Oczywiście trzeba pamiętać o kroću do serwa ukł.hamulcowego i podciśnieniach przyśpieszenia i opóźnienia zapłonu. Na koniec dorobienie cięgna ssania oraz filtry powietrza. K&N ma w swojej ofercie odpowiednie, ja miałem chwilowo wyczynowe filtry siatkowe. Efekt - przyrost mocy ok. 20KM.

Opublikowano

No właśnie, jak to z tym kroćcem, wąż ma iść do kolektora, czy jest na to miejsce w gaźniku? Od aparatu zapłonowego podciśnienie idzie do gaźników, tak?

 

Allrad może masz zdjęcie tamtego silnika? To by mi wszystko wyjaśniało!

 

Poza tym dzięki za wiele przydatnych informacji :cool2:

Opublikowano

Niestety to było ze cztery lata temu i niestety nie mam fotek.

Przy prawym gaźniku był krociec do podłączenia opóźnienia zapłonu. Przyśpieszenie zapłonu podczepia sie do kroćca umieszczonego w rurze ssącej za którąkolwiek z przepustnic. Wiadomo, niższe obroty - zapłon bardziej przyśpieszony, wyższe - opóźniony.

Tak jest, jeśli przy aparacie masz siłownik podciśnieniowy z dwoma wyprowadzeniami, czyli przy gaźniku 2B4. Przy 2BE masz siłownik z jednym wyprowadzeniem - opóźnieniem.

Opublikowano
Musiałbym zmienić aparat zapłonowy, czy wystarczyłby ten jeden przewód?

 

Czy podłączenie czegoś takiego sprawiłoby wiele problemów?

 

http://www.allegro.pl/item321251087_gazniki_strabergi_silnik_m10_bmw_e12.html

 

To jest do dwulitrówki, czy wymiana dysz byłaby koniecznością?

 

Wystarczy jeden przewód.

Z zamontowaniem tych Strombergów byłby taki problem, że sprzedający nie posiada do nich kolektora ssącego. Są to gaźniki o stałym podciśnieniu. Poza tym ich budowa jest dosyć skomplikowana.

 

Osobiście polecam coś takiego:

http://www.allegro.pl/item320650710_gazniki_weber_40_dcoe_p205_1_3rallye.html

Opublikowano

Kusi bo mało kto to robił w E30, wszyscy się zniechęcają że słaby silnik... Mi się też powoli odechciewa, chcę doprowadzić chociaż to auto do porządku i sprzedać bo tyle kasy co w nie wpakowałem to szok.

 

Allrad, no te gaźniczki też mi się podobają... ale kosztują też niemało :( Póki co auto stoi bo pogoda tragiczna, w tygodniu nie ma czasu...

 

 

A takie coś?

http://www.allegro.pl/item319938599_gazniki_weber_idf_40_rarytas_prosto_z_italii.html

 

W 4 zdjęciu u podstawy tych gaźników są jakieś 3 króćce, co tam się podłącza?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wysłałem nastawnik przepustnicy do regeneracji i po założeniu go problem z wysokimi obrotami zniknął...

 

ALE pojawił się nowy :mad2: Na luzie, na rozgrzanym silniku falują obroty od 500 do 1200, czasami chwilkę są normalnie ale spadają, światła przygasają, silnik się męczy i wkręca się na 1200. Masakra... I dalej mi się wydaje że to ten nastawnik przepustnicy, no bo co innego? Ale skoro go zregenerowali i zdarli za to 180 zł to jak to możliwe... Jest na gwarancji ale nie chce tracić kasy na wysyłanie go co chwilę, bez pewności, że to ta część nawaliła.

 

Pomoże ktoś? :( Szkoda że na forum jest tak mało o gaźnikowych M10 :(

Opublikowano
Wybaczcie za potrójne posty, ale naprawdę chciałbym znaleźć rozwiązanie tego cholernego problemu :cry: Może ktoś ma kontakt do fachowca, który zna się na tego typu silnikach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.