Skocz do zawartości

Regulacja przekładni kierowniczej


Benetton

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam takie nie typowe pytanie :)

 

 

Przeczytałem wiele postów na temat przekładni kierowniczej w e36 i wiem ze niestety nie da sie jej wyregulowac tylko trzeba wymienic lub oddac do regeneracji. Z tego co wyczytałem to wynika, ze przekładnia jest do wymiany lub regeneracji w tedy kiedy np. sa luzy, cieknie plyn badz w plynie jest "pył metaliczny".

 

Ja na szczesnie nie mam zadnych problemow oprocz "buczenia" w momencie kiedy skrece na maxa kierownice. Dodam, ze to buczenie jest ciche i spotkalem ten sam obiaw w innych autach.

 

Ale mechanik, u ktorego wymianialem tuleje wahacza tylnego sprawdzil reszte samochodu i w notacce napisał, ze przekladnia kierownicza jest do regeneracji. Teraz chcialem to zrobic i zadzwonilem do mechanika co zauwazyl niepokojacego na tyle ze przekladnia jest do regulacji ale niestety nie mogl mi na to pytanie odpowiedziec bo naprawy dokonywal ponad miesiac temu (dodatkowo mechanik ten znajduje sie na tyle daleko ze nie oplacalnym jest do niego jechac zeby przeprowadzic diagnoze). Pojechalem wiec na stacje diagnostyczna zeby mi sprawdzili auto pod tym kontem i okazalo sie ze wszystko jest OK. Dodam jeszcze ze mechanik w notatce wymienil jeszcze, ze do wymiany sa tuleje wahacza przedniego wiec wykluczam raczej jego pomylke.

 

Prosze o jakas podpowiedz. Dzieki i POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.W moim aucie gdy skręcę kierownicą maksymalnie w prawo,albo w lewo też da się słyszeć czasami to ,,buczenie" i zapiszczy pasek.Poza tym wszystko jest OK.Zero wycieków i ubytków płynu wspomagania....wydaje mi się że to ,,buczenie" niczego złego nie przesądza.Też mnie ciekawi na jakiej podstawie mechanik wydał opinię o regeneracji.Pozdrawiam.

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie zadałeś żadnego konkretnego pytania...

Domyślić się tylko mogę, że chodzi o to buczenie, tak? W praktycznie każdym aucie ze wspomaganiem hydraulicznym układu kierowniczego, kiedy dochodzisz do skrajnych położeń kół jest buczenie. Spowodowane to jest sporym obciążeniem pompy w takich położeniach i jest sprawą normalną.

Odnośnie luzów, to ciężko powiedzieć, skoro jeden mechanik mówi, że przekładnia jest do regeneracji, a drugi, że jest ok.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesciowo udzieliles mi odpowiedzi i za to dziekuje. Jesli chodzi o luzy to czy na trzepaku owe luzy w ukladzie kierowniczymy sa do wykrycia?? Bo nie wiem czy jest zaleznosc miedzy luzami w zawieszeniu a luzem w przekladni kierowniczej (luzow w ukladzie kierowniczym nie ma albo sa na tyle znikome ze nie mozna ich wyczuc). Dodam, ze gosc w stacji diagnostycznej powiedzial ze zawieszenie jest w dobrym stanie i nie widzi znaczacych luzow ktore by kwalifikowaly samochod do naprawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan na stacji diagnostycznej to wykryje ci usterkę jak juz wachacz będzi miał odpaśc.W moim poprzednim bmw miałem luzy w przekładni,ja je czułem,znajomi czuli a dwóch diagnostów stwierdziło,że tak ma być.A jak wysłałem przekładnię do regeneracji,to regenerujący stwierdził,ze walek wchodzący miał pól zęba starte i musiał wymienić wałek.A panowie w diagnostyce kiwali kiera i pokazywali,że koła reagują.Pewnie że reagowały bo układ hydrauliczny na zapalonym samochodzie niweluje luzy,ale niestety na drodze ten samochód przy wyższych prędościach tańczył a kierka była gumowata.
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie troche zmartwiles :( Oddam go lepiej do jakiegos mechanika zeby sprawdzil co w koncu jest z ta przekladnia kierownicza.

 

Ale teraz tak mysle u mnie auto trzyma sie dobrze drogi nawet przy duzych predkosciach i nie odczowa sie luzu na kierownicy a jak wymienilem tuleje wahacza to juz wogole jest dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.