Skocz do zawartości

Zawor upustowy czyli tzw Blow off w silnikach turbo diesel.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy jest mozliwe zamontowanie mechanizmu blow off w silnikach turbo diesel? Jesli "tak", czy wymaga to duzego wkladu pracy. Jak to wykonac?
Opublikowano
kolego kiedyś nad tym myślałem i tak prawdę mówiąc to sie nie opłaca. Efekty żadne a montaż hmm musiałbyś kupić zawór i go po prostu założyć. Co do nakładu pracy to zależy jaki zawór kupisz, no i gdzie go zamontujesz. z tego co ja sie rozglądałem to zaworu są przeważnie montowane na rurę czyli musiałbyś albo pokombinować z gumowym łącznikiem przed EGR albo co wydaj mi sie dość ryzykowne wpiąć się w rurę za IC - jednak jeżeli zawór nie zda egzaminu rurę masz do wymiany. aha no i jeszcze musiałbyś rozłączyć zawór w turbinie - zdjęcie i zaślepienie jednego wężyka.
Opublikowano

efektem tego mialoby byc zmniejszenie cisnienia napierajacego na turbine - takiegoz efektu spodziewalbym sie, co mialoby duzy wplyw na bezawaryjnosc i zywotnosc turbiny. To tez aukcje allego sa tytulowane

"chron swoje turbo"...

 

Czy mam wnioskowac, ze w silnikach turbo diesel (jakim jest moj pojemnosc 318 ) ten mechanizm jest zbedny?

Opublikowano
hmm nie rozumiem, przecież w turbinie jest zawór upustowy więc po co zamieniać zawór dedykowany przez producenta na coś co może mieć niekorzystny wpływ ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.