Skocz do zawartości

Nie znalazlem odpowiedzi dlatego pytam :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przegladam to forum i tak budzi mi sie wiele pytan dotyczace modelu 530d.

 

Np Turbina w 530d - czy tylko swist moze oznaczac ze turbina sie konczy, nie widze innych objawow typu kopcenie, ubytek oleju, ale ten swist mnie zastanawia... bo jest dosyc slyszalny.

Chcialbym sprawdzic czy turbina jest ok, gdzie ona sie znajduje aby ocenic czy nie ma na niej oleju??

 

Ze wzgledu na czekajaca mnie podroz zastanawiam sie ile mozna przejechac na pelnym baku az sie rezerwa zaswieci.... Czy jest mozliwe zrobienie 800 km w trasie(tylko autostrady) przy predkosci ok 170km/h

 

 

 

http://images30.fotosik.pl/163/5f07fe0d16e2f232med.jpg

Opublikowano

Jak chcesz znaleść turbinę to proponuje obejrzec kolektor wylotowy. Turbo znajduje się po lewej stronie silnika, patrząc od przodu. Właściwie to niewiem po co Ci ta wiedza, z zewnątrz i tak nic raczej nie zobaczysz. Chyba że bedzie już obfajdana olejem, a wtedy to wydaje sie ze i z rury by dym leciał jak z batorego.

 

Co do drugiego pytania to myśle że jest możliwe przejechanie najednym zbiorniku 800 km, aczkolwiek nie jestem pewien czy przy 170, jak jechałem ok 140 to średnie mi wyszło ok 7, więc spokojnie powinienes dać rade. Chociaż po co ryzykować, nie lepiej jak sie zaświeci księgowy to poprostu dolać?

 

AA i jeszcze jedno, przygotuj się na ostrą krytykę, miejscowi nie lubią jak się tak tytułuje wątki, niezły bajzel sie na forum przez to robi :mad2:

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano
turbo musi swistac ale nie wyccc!! To jest duza turbinka i dlatego wlasnie slychac ten swistt....
Opublikowano
U mnie w TDS jak gnotę to śwista że ho ho. Aż ludziska na zewnąt słuszą że BMW jedzie. A tak powaznie gorzej bym sie martwił jak by nie świstało. Dziś zostałem uświadomoiny że tak moze turbo sie zachowywac i ze to normalka. Jedno śwista mocniej inne mniej. U mnie dośc mocno ale to nie wycie. Świst zbliżony do gwizdania gwizdka od czajnika podczas ostrego przyspieszenia w zakresie obrotów od około 3 tys obr do około 4.5 tys obr. Potem przestaje świstać tak ostro. Dziś z ciekawości mierzyłem ciśnienie bo sie przestraszyłem opiniami niektórych ze turbo się kończy. Wynik dobry pompuje 1,2bara przy około 3 tys obrotów w zwyrz do 4,5. Uważam ze nie masz co się martwić. Ewentualnie zmierz ciśnienie turba i będziesz spokojniejszy. Pozdrawiam
Opublikowano

.....no to ladnie.... teraz mam obawy :mad2: ...wycie i swistanie turba

Dzisiaj posluchalem sobie troche i jest slyszalne (pomylilem jednak ze swistem) raczej wycie tzn mozna to porownac do odglosu jaki daje czasem przeciag w domu :) oczywiscie bez przesady, swist tez jest slyszalny ale duzo slabiej w tle.

To raczej delikatne wycie na okreslonych obrotach :jawdrop: czyzby zblizajacy sie wydatek......

Pojechalem do mechnika aby posluchal i twierdzi ze to normalne ale jednak mnie to martwi....

Sprawdzenie cisnienia turba rozwiaze moje niepewnosci i da odpowiedz?? Wogole ile taka usluga kosztuje?

Jesli turbo padnie to mozna jechac bez niego?

Opublikowano
jak padnie to pojedziesz ale nie wskazana jest jazda no i będzie jechało jak c-330 URSUS (opornie jak ...) Ja bym sprawdził ciśnienie i to by wiele pomogło. A pozatym jak się auto sprawuje?? Czujesz moc?? Jeżdzi ambitnie??? Jeśli chodzi o koszty takiej usługi to są malutkie. Musisz tylko podjechac do jakiegoś zwykłego mechanika który udostępni ci Barometru (ciśnieniomierza) Podpinasz pod turbi i wyruszasz na jazdę próbną. Dajesz po pęcinie lekko i patrzysz przy jakich obrotach i ile pompuje Ci w układ. Mechanik powinien wiedzieć co i jak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.