Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

W tym jeszcze miesiacu bede zabieral sie za montaz kabli w moim autku. Glosnikowych nie ruszam, gdyz fabryczny wzmacniacz i zwrotnice graja bardzo przyzwoicie. Chce natomiast uruchomic jedynie subwoofer. Musze zatem polozyc trzy kable: zasilanie wzmacniacza, czincze z sygnalem z radia do subwoofera oraz tzw. remote czyli uruchamianie wzmacniacza z radia. I tu mam kilka konkretnych pytan:

1. Kable audio powinno puszczac sie w progach. Ja natomiast mam do rozebrania tunel srodkowy przy okazji innych prac, ten z przyciskami do podnoszenia/opuszczania elektrycznych szyb itp. i tak sobie mysle, czy jest mozliwosc poprowadzenia tych kabli tamtedy? Szczegolnie interesuja mnie dwa odcinki: okolice lewarka zmiany biegow (automat) i czesc podlogi przed kanapa tylnia. O ile remote to cieniutki kabel, o tyle czincze sa dosc grube i zastanawiam sie czy da sie je poprowadzic tamtedy?

2. Jezeli odpowiedz na w/w pytanie brzmi NIE to pozostaja progi. E32 to dosc duzy samochod, a ja mam kable o standardowej dlugosci 5 m. Czy to wystarczy? Podlaczal ktos kiedys czincze z radia do bagaznika progami?

3. Wiadomo ze w E32 akumulator znajduje sie nietypowo w porownianiu z innymi samochodami czyli pod tylnia kanapa. A jak z dziurami na przewody? Czy sa jakies otwory, ktorymi bede mogl wpuscic kable do bagaznika (grubosc 10 kwadrat a wiec dosc spore), czy trzeba odpowiednie otwory wiercic?

Na razie tyle, jak cos mi jeszcze przyjdzie na mysl - napisze.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Ja u siebie w e34 puszczałem tunelem czincze b grubo ekranowane + remote i nie miałem z tym więkrzych problemów.Odcinek pomędzy kanapą a konsolą środkową jest dośc wredny ponieważ u mnie wykładzina bardzo mocno przylegała do tunelu ( kształt wykładziny na tunelu jest specjalnie profilowany i usztywniany)i cięzko jest go unieść do góry, ale mi się udało, wyszedłem z przewodami pod kanapą a następnie wyjołem zaślepkę o średnicy ok 30mm która była poniżej otworu na narty. Ogólnie dośc prosta robota. Wskazówka jak będziesz przeciągał kable to do kabla przyklej mocną taśmą izolacyjną kawłek np drutu od usztywnienia pióra wycieraczki, ja tak robiłem i przewlekłem przewody bez większych problemów

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Ja kiedyś chciałem zamontować zmieniarkę. Wszystkie otwory na kable były zajęte i trzeba było wiercić a manewrowanie od strony bagażnika było utrudnione w moim przypadku przez butle z gazem - i dałem sobie spokój.

kiedyś


E32 730

E36 318

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witajcie.

W tym jeszcze miesiacu bede zabieral sie za montaz kabli w moim autku. Glosnikowych nie ruszam, gdyz fabryczny wzmacniacz i zwrotnice graja bardzo przyzwoicie. Chce natomiast uruchomic jedynie subwoofer. Musze zatem polozyc trzy kable: zasilanie wzmacniacza, czincze z sygnalem z radia do subwoofera oraz tzw. remote czyli uruchamianie wzmacniacza z radia. I tu mam kilka konkretnych pytan:

1. Kable audio powinno puszczac sie w progach. Ja natomiast mam do rozebrania tunel srodkowy przy okazji innych prac, ten z przyciskami do podnoszenia/opuszczania elektrycznych szyb itp. i tak sobie mysle, czy jest mozliwosc poprowadzenia tych kabli tamtedy? Szczegolnie interesuja mnie dwa odcinki: okolice lewarka zmiany biegow (automat) i czesc podlogi przed kanapa tylnia. O ile remote to cieniutki kabel, o tyle czincze sa dosc grube i zastanawiam sie czy da sie je poprowadzic tamtedy?

2. Jezeli odpowiedz na w/w pytanie brzmi NIE to pozostaja progi. E32 to dosc duzy samochod, a ja mam kable o standardowej dlugosci 5 m. Czy to wystarczy? Podlaczal ktos kiedys czincze z radia do bagaznika progami?

3. Wiadomo ze w E32 akumulator znajduje sie nietypowo w porownianiu z innymi samochodami czyli pod tylnia kanapa. A jak z dziurami na przewody? Czy sa jakies otwory, ktorymi bede mogl wpuscic kable do bagaznika (grubosc 10 kwadrat a wiec dosc spore), czy trzeba odpowiednie otwory wiercic?

Na razie tyle, jak cos mi jeszcze przyjdzie na mysl - napisze.

 

1. Z progami nie przesadzaj - za dużo roboty. Kable sygnałowy i remote spokojnie przełożysz tunelem. Kawałek runelu przed tylną kanapą jest obłożony dodatkowo blachą, pod którą idą kable (nie da się ich "zdeptać"). Potem do przodu koło lewarka biegów i prosto do radia. Uważam, że to żaden problem. A wyjście spod tylnej kanapy jest przez otwór obłożony gumą (kable się nie przetrą) w jej przedniej ściance.

2. Co do kabla 5m to nie mam pojęcia - może być "na styk". Ponadto o wiele łatwiej jest pociągnąć kable bez końcówek (chinchy) i zamontować je na końcu. Chinche nie przejdą pod blachą nad tunelem przed kanapą.

3. Miejsce akumulatora nie jest takie niezwykłe dla BMW. Upraszcza to sprawę, bo nie musisz ciągnąć zasilania od przodu. Przejście między przestrzenią pod tylną kanapą, a bagażnikiem jest przy lewym nadkolu - powinien tam biec plastikowy tunel a kablami. Jak tamtędy je przepchniesz, to będziesz miał kable za lewymi wykładzinami bagażnika.

 

Poza tym, zalecane ciągnięcie kabli to basu po dwóch stronach auta (zasilanie i sygnał) nie ma dla mnie praktycznego poparcia. Zastosowanie obciążenia, wyjścia "dużego" sygnału, ekranowanego przewodu sygnałowego, izolacji mas przy wzmacniaczu i regulacji na końcu całkowicie likwiduje wszelkie zakłócenia.

 

Ogólnie w BMW robiłem takie akrobacje 5 ('5'x2, '7'x2, '8'x1) razy i nie jest to takie straszne, da się przeżyć :)

Kai
Opublikowano

ja w tunelu przeciągałem dokładnei taki sam kabel jak zakupiłeś, chodzi o sygnałowy, przewlekłem go razem z czinczami, jest ciasno ale da sie to zrobić bez większych problemów.

A tak z ciekawości ile dałeś za ten komplecik kabli??.

P.S. 5m starczy Ci spokojnie ja mam 3m w tunelu i starcza od radia aż ze 20cm poza bagażnik, a przecież całe e32 ma 5m długości

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=42140096

 

BTW, wg. mojego rozeznania to mam dwa kable remote, jeden osobny, drugi zintegrowany z czinczami. Czemu tak jest? Czyzby ten zintegrowany powodowal ewentualnie jakies interferencje itp. ? Po co dawane sa dwa?

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem dlaczego podwójny remote. Tak może, żeby był :)

Skorzystaj z tego dołączonego drugiego - na zimne trza dmuchać. Jednak wykluczam wszelkie "interferencje", bo remote płynie stały prąd o stałym napięciu. Dodatkowo ten prąd jest na prawdę malutki.

Kai
Opublikowano
Aha, i jeszcze jedno. Mam 5.5m kabla zasilajacego (+) a akumulator pod tylnim siedzieniem, wnioskuje zatem ze ponad polowa tego kabla bedzie niepotrzebna. Lepiej uciac zbedny kawalek czy rozlozyc go ladnie pod siedzeniem bo moze kiedys bede sprzedawal auto i kable po prostu wyciagne. Wiem, ze nie wolno zwijac kabla bo tworzy sie tzw. cewka (jeszcze brakuje drutu w srodek miedzy zwoje i bylby elektromagnes :mrgreen: ). Mowie o rozlozeniu go na calym miejscu pod tylnia kanapa.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aha, i jeszcze jedno. Mam 5.5m kabla zasilajacego (+) a akumulator pod tylnim siedzieniem, wnioskuje zatem ze ponad polowa tego kabla bedzie niepotrzebna. Lepiej uciac zbedny kawalek czy rozlozyc go ladnie pod siedzeniem bo moze kiedys bede sprzedawal auto i kable po prostu wyciagne. Wiem, ze nie wolno zwijac kabla bo tworzy sie tzw. cewka (jeszcze brakuje drutu w srodek miedzy zwoje i bylby elektromagnes :mrgreen: ). Mowie o rozlozeniu go na calym miejscu pod tylnia kanapa.

 

Nie "cewka" zazwyczaj jest problemem, tylko rezystancja kabla. W Twoim przypadku nie ma co mówić o rezystancji kabla przy przektoju 10mm2 :) Natomiast akurat w przypadku zasilania cewka jest nawet wskazana. Stanowi ona element łagodzący impulsowy prąd zasilania. Zauważ, że w każdym pożądnym sprzęcie car-audio na wejściu zasilania jest filtr złożony z szeregowej indukcyjności (popularnie zwanej cewką) i pojemności dołączonej do masy.

Ogólnie, nie wymądrzając się - jeżeli chcesz, to możesz zwinąć nadmiar kabla w kółko o małej średnicy najlepiej po stronie akumulatora (nie po lewej stronie auta, bo tam za dużo elektroniki).

Kai
Opublikowano

Witam,

ja u siebie kładłem cincze i remonte w prawym progu (5m spokojnie starczyło i jeszcze jest spory zapas). Pod tylnym oparciem są specjalne gumy przez które mozna poprowadzić kable do bagażnika.

Aku mam tez pod siedzeniem więć więc nie ma problemu a mase weźmiesz od śróby.

Zastanawiam się nad założeniem kondensatora, ale nie wiem czy bedzie jakaś rózniaca może ktoś ma jakieś doświadczenia? Tuba to Magnat 600W 30cm śr. i wzmacniacz 350W.

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

ja u siebie kładłem cincze i remonte w prawym progu (5m spokojnie starczyło i jeszcze jest spory zapas). Pod tylnym oparciem są specjalne gumy przez które mozna poprowadzić kable do bagażnika.

Aku mam tez pod siedzeniem więć więc nie ma problemu a mase weźmiesz od śróby.

Zastanawiam się nad założeniem kondensatora, ale nie wiem czy bedzie jakaś rózniaca może ktoś ma jakieś doświadczenia? Tuba to Magnat 600W 30cm śr. i wzmacniacz 350W.

 

Dowiadczenia mam z kondensatorem takie, że jak miałem akumulator z przodu, to miało sens (doć długie kable zasilajšce). Jednak akumulator z tyłu, doć krótkie kable połšczeniowe - jak nie masz co z kasš robić, to sobie kup (albo przelej mi na konto :) ), ale niestety wielkiej różnicy nie będzie, o ile w ogóle jakš zauważysz. Tu problem leży w samej przetwornicy we wzmacniaczu - nawet jak jej dasz sztywne 14,4V, to ona i tak ma jaki czas zwłoki, wynikajšcy z wydajnoci i pojemnoci za niš.

Patrz, w sklepie kupisz za potężnš kasę kondensator 1F, może 1,5F, natomiast akumulator 70Ah stanowi sobš pojemnoć 252kF :) Zauważ też, że jak "podgłonisz" (delikatnie mówišc), to widać to już w wiatłach - pulsujš. Takiego zapotrzebowania na pršd kondensatorek nie nadrobi :)

Kai
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No... w koncu udalo mi sie polozyc kabelki. Oto kilka moich refleksji:

 

Chinche + remote przeciagnalem jednak w prawym progu. Wielu radzilo aby puscic je tunelem srodkowym ale jakos nie mialem pomyslu co zrobic w okolicach lewarka skrzyni biegow (przypominam ze mam automat). Pozatym, odcinek bezposrednio przed tylna kanapa wydawal sie nie do przebycia. Przypominam, ze kupilem gotowe, zarobione kable i ciezko byloby mi przepchnac cale wtyczki tamtedy. A zatem puscilem je w progu.

 

Najgorzej bylo w przedniej czesci, w okolicach schowka i glosnika w nogach. Aby wszystko bylo na przyslowiowa "igle" - rozebralem schowek na czesci pierwsze a chinche dobrze umocowalem. Co do samego progu to nie bylo najmniejszych problemow. Dwie listwy i oslona slupka srodkowego - demontaz calosci to 3 minuty. Miedzy blacha a gumowa mata jest ok 1,5cm przestrzeni gdzie idealnie wchodzi kabel, doslownie jakby to miejsce bylo dla niego.

 

Z tylu problemem okazala sie tylnia kanapa, a wlasciwie jej oparcie. O ile to na czym siedzimy schodzi bez problemow, to oparcie z pasami nie dalo sie latwo zdemontowac. Sa 4 nakretki - dwie po bokach i dwie za podlokietnikiem. To wystarczylo aby odchylic oparcie. Probowalem je sciagnac calkowicie ale cos trzymalo na gorze w okolicach zaglowkow i balem sie walczyc z tym na sile. Na szczescie wystarczylo odchylenie i troche gimnastyki.

 

Tunel laczacy bagaznik z kabina po stronie akumulatora rzeczywiscie jest, a malo tego, jest bardzo pokaznych rozmiarow a zatem spokojnie moglbym przeciagnac nim jeszcze kilka kompletow takich kabli. W bagazniku wystarczy jedynie zdemontowac mate z oparcia, lekko odchylic lewa czesc maty bocznej i juz kable mamy w rece. Czyli bez problemow.

 

Co do dlugosci, to oswiadczam, ze chincha o dlugosci 5m wystarczy do modelu E32 i jest wsam raz, tzn. w bagazniku zostaje ok 0,5m zapasu. O ktorszych przewodach mozecie zapomniec.

 

Zasilanie to banal jako ze akumulator znajduje sie pod siedzeniem. Dodam tylko, ze zrezygnowalem z krotkiego kabla masowego, jaki zawsze jest w takim zestawie kabli, bo jest po prostu za krotki. Owszem, jesli chcialbym go przykrecic do karoserii ale najlepiej jest jednak zawsze przykrecic mase bezposrednio do akumulatora. A ze przewod plusowy mial 5,5m dlugosci, spokojnie przecialem go na dwa i tym sposobem zrobilem dluzszy kabel masowy. Teraz mam niewielki zapas w bagazniku, co pozostawia mi pewne pole manewru w znalezieniu miejsca na zamocowanie wzmacniacza.

 

Ano wlasnie... zostala mi ostatnia rzecz: zamocowanie wzmacniacza. Bede chcial go przykrecic do "sufitu" w bagazniku (tak mialem w E34) ale jest jedno ale... w E32 mam elektryczna rolete tylnia i boje sie uszkodzenia mechanizmu lub samej rolety. I tu moje ostatnie pytanie... czy ktos kiedys rozbieral taki mechanizm w E32? Chodzi mi o odleglosc samej rolety od blachy bagaznika bo nie wiem jak dlugie wkrety moge zastosowac. Gdyby ktos wiedzial, bylbym zobowiazany.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witajcie.

W tym jeszcze miesiacu bede zabieral sie za montaz kabli w moim autku. Glosnikowych nie ruszam, gdyz fabryczny wzmacniacz i zwrotnice graja bardzo przyzwoicie. Chce natomiast uruchomic jedynie subwoofer. Musze zatem polozyc trzy kable: zasilanie wzmacniacza, czincze z sygnalem z radia do subwoofera oraz tzw. remote czyli uruchamianie wzmacniacza z radia. I tu mam kilka konkretnych pytan:

1. Kable audio powinno puszczac sie w progach. Ja natomiast mam do rozebrania tunel srodkowy przy okazji innych prac, ten z przyciskami do podnoszenia/opuszczania elektrycznych szyb itp. i tak sobie mysle, czy jest mozliwosc poprowadzenia tych kabli tamtedy? Szczegolnie interesuja mnie dwa odcinki: okolice lewarka zmiany biegow (automat) i czesc podlogi przed kanapa tylnia. O ile remote to cieniutki kabel, o tyle czincze sa dosc grube i zastanawiam sie czy da sie je poprowadzic tamtedy?

2. Jezeli odpowiedz na w/w pytanie brzmi NIE to pozostaja progi. E32 to dosc duzy samochod, a ja mam kable o standardowej dlugosci 5 m. Czy to wystarczy? Podlaczal ktos kiedys czincze z radia do bagaznika progami?

3. Wiadomo ze w E32 akumulator znajduje sie nietypowo w porownianiu z innymi samochodami czyli pod tylnia kanapa. A jak z dziurami na przewody? Czy sa jakies otwory, ktorymi bede mogl wpuscic kable do bagaznika (grubosc 10 kwadrat a wiec dosc spore), czy trzeba odpowiednie otwory wiercic?

Na razie tyle, jak cos mi jeszcze przyjdzie na mysl - napisze.

 

Faktycznie E34 jest dluzsza.Ja mam E30 i ciagnalem kable progami, sa specjalne wglebienia dla kabli seryjnych ale i te od audio upchalem bez problemu a nie byly chude :).Kable do wzmacniacza i sygnal-> chinche wraz ze strerowaniem kladzie sie zawsze prawym progiem.Srodkowy tunel tez sie nadaje ale sa jaja z wykladzina bo jak kolega wczesniej wspomnial "mocno przylega do podlogi".Kontynuujac wczesniej gdzies 10 do 20 cm od akumulatora dajesz bazpiecznik.Ja osobisice prowdzilem i minus i plus do wzm uwazam ze tak jest bezpieczniej.Jezeli chodzi o otwory to nic nie trzeba wiercic z kazdej bmce za tylnia kanapa sa seryjne "gumowe" dziury przez ktore mozna przeprowadzic kable albo po prostu w zgieciu kanapy zaraz z boku.Jest "zamotka" z tymi kablami a demontaz jeszcze gorszy niz montaz heh.

pozdr

bwr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.