Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
było na forum, podnieś jedno z tylnych kół na lewarku i spróbuj na luzie i bez ręcznego nim zakręcić, idzie - brak szpery, nie idzie jest szpera.
Opublikowano
było na forum, podnieś jedno z tylnych kół na lewarku i spróbuj na luzie i bez ręcznego nim zakręcić, idzie - brak szpery, nie idzie jest szpera.

 

 

oj czyba nie tak.....

Opublikowano
to jest najprostszy sposób, wiem z doświadczenia :) oczywiście mowa o zakręceniu ręką kołem które uniosłeś. ewentualnie poszukaj na forum postu odnośnie rozszyfrowywania VINu, jest osoba która po podaniu VINu powie Ci nie tylko czy masz szpere ale również co jeszcze masz w samochodzie.
Opublikowano

proste, zacznij palić gume( po uprzednim rozgrzaniu silnika!)

jeden ślad na asfalcie - niema szpery

dwa ślady na asfalcie - jest szpera

Opublikowano
proste, zacznij palić gume( po uprzednim rozgrzaniu silnika!)

jeden ślad na asfalcie - niema szpery

dwa ślady na asfalcie - jest szpera

takie cos robie bez blokady

ale czy widac coś przy mechanizmie róznicowym?

Opublikowano

i zawsze pali dwoma kołami naraz? może masz szpere;p

kumplom bez szpery kręci sie tylko jedno koło (w sensie pali gume).

Ja sie dowiedziałem o swojej poprzez sprawdzenie VIN'u

Opublikowano
kolego jeżeli jest blokada tzn mechanizm o zwiększonym tarciu, spotkałem sie z lepkościowym 25%, to na obudowie mechanizmu powinna znajdować sie naklejka z napisem "life time oil" albo coś w tym stylu zeby nie wymieniać oleju.
Opublikowano
trzeba uniesc oba tylne kola do gory i zakrecic jesli oba beda sie krecily w ta sama strone to jest szpera jesli jedna bedzie sie krecilo w druga strone to jest zwykly mechanim moznicowy. mozna tez uniesc jedno kolo do gory i zakrecic jesli ewidetnie bedzie czuc opor i kolo ciezko bedzie sie obracalo to znaczy ze jest szpera. ja mam u siebie blokade dyferencjalu 25% i sa takie objawy
Opublikowano
u mnie tez jest 25% i żeby zakręcić jednym kołem jak drugie jest na ziemi to trzeba sie mocno napocić, ale może to przyłożenia sie do sprawy :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i zawsze pali dwoma kołami naraz? może masz szpere;p

kumplom bez szpery kręci sie tylko jedno koło (w sensie pali gume).

Ja sie dowiedziałem o swojej poprzez sprawdzenie VIN'u

 

jesli zaczeniesz palic gume na prostych kolach to niby dlaczego tylko jedno mialoby sie obracac?? :mad2: , pomyslcie troszke, na skreconych to juz cos innego, wtedy ewidentnie widac kto ma szpere a kto nie

 

do autora - metod jest wiele, te co koledzy pisali z podniesieniem auta, z rozkodowaniem VIN'u - to chyba najprostsze, chyba ze ktos ja po prostu pozniej zalozyl, wtedy VIN nic nie powie, mozna jeszcze wejsc pod auto i dyfer ze szpera bedzie miec oznaczenie S przed oznaczeniem o przelozeniu, pozdro..

Opublikowano

jesli zaczeniesz palic gume na prostych kolach to niby dlaczego tylko jedno mialoby sie obracac??

Gdy jedno koło bedzie miało słabszą przyczepność a drugie lepszą to dyferencjał przekieruje siłe na to ze słabszą i tym samym bedzie się kręcić tylko jedno koło jadąc na wprost, może to nie jest najlepsza metoda z wszystkich tutaj, może najgorsza ale zawsze jakas

:roll2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jesli zaczeniesz palic gume na prostych kolach to niby dlaczego tylko jedno mialoby sie obracac??

Gdy jedno koło bedzie miało słabszą przyczepność a drugie lepszą to dyferencjał przekieruje siłe na to ze słabszą i tym samym bedzie się kręcić tylko jedno koło jadąc na wprost, może to nie jest najlepsza metoda z wszystkich tutaj, może najgorsza ale zawsze jakas

:roll2:

 

doskonale rozumiem, ale to chyba musialbys specjalnie szukac kawałka takiej nawierzchni zeby była az taka roznica w przyczepnosci, bo nie mialem na mysli palenia gumy z jednym kolem na asfalcie a drugim na trawie! chyba nie paliłbys tak gumy co??

 

poza tym bardzo rzadko się zdarza że caly moment jest przekazywany na koło z mniejszą przyczepnością - musiałbyś chyba jednym na lodzie stac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.