Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , niedawno zakupiłem BMW E36 318i silnik 1,8 na gazie z 1991 r i mam pare pytan poniewa zjest to pierwsze auto z tej marki jakie kupiłem

 

1

Jak ruszam coś koło dzwigni od chamulca ręcznego albo tylniego koła tyka i w miare przyspieszania coraz szybciej , nie wiem dokładnie z kad dochodzi dzwiek ale tak wsłuchalem sie to tak jakby z wału lub tylniego koła .

 

2. Nie chodzi mi wskaznik temperatury , gdzie jest czujnik ?? wyczytalem ze są 2 i ten czarny odpowiada za licznik a niebieski za prace silnika.

 

3. Jak puszcze go z gazu ( na gazie jak jezdze) i wrzuce na luz to silnik "zachłystnie" sie do 500 obr i czasami gasnie a czasami wraca na normalne obroty. Mowili mi ze ten typ tak ma po prostu na gazie

 

Jak ktoś miał podobne problemy to bardzo prosze o odpowiedz. Z góry dzięki !!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ad. 1 miałem coś podobnego zaraz po kupnie beci, wlasciciel mowil ze trzeba tylni beben zdjac i cos tam wymienic, juz nie pamietam co bo zaraz po kupnie przestalo stukac a hamulec dziala jak nalezy, sprawdz bebny z tylu;

 

ad. 2 nie wiem co ci poradzic :D

 

ad. 3 :search: ksiazke mozna by napisac o tym przegladajac to forum, przyczyn moze byc bardzo duzo, poczytaj i sprawdzaj konsekwentnie jedna rade po drugiej

Opublikowano
Ad3. silnik krokowy sprawdz czy nie brudny.

 

Jak jedziesz na gazie to silnik krokowy nie odpowiada za obroty. Mozna go calkowicie odlaczyc jadac na gazie i auto nie ma prawa zgasnac.

 

A co do problemu autora postu to mialem to samo u siebie jak mialem iS'a i podejrzewalem ze problem tkwil w ukladzie elektrycznym. Nie sprawdzilem jednak tego bo auto przed tym sprzedalem. Jak juz pisalem gdzies wczesniej jezeli masz gaz to MUSISZ miec sprawny uklad WN. Swiece, kable, cewki itp itd. Ponadto sprawdz czy instalacja nie wymaga przeczyszczenia! Najlepiej jedz zeby ci ja wyczyscili. Sprawdz tez TPS (czujnik polozenia przepustnicy). To taka wtyczka wpinana do kolektoa ssacego. Jezeli to nie pomoze to jedz na diagnostyke silnika i sprawdz jakie masz bledy. Pozniej napisz co ci diagnostyka wykazal i wtedy latwie bedzie nam ci pomoc

Opublikowano

 

2. Nie chodzi mi wskaznik temperatury , gdzie jest czujnik ?? wyczytalem ze są 2 i ten czarny odpowiada za licznik a niebieski za prace silnika.

 

 

Witamy nowego forumowicza. Niestety nie powiem Ci gdzie są czujniki w e36, ale powiem Ci żebyś to jak najszybciej zrobił. W BMW wskaźnik temperatury to najważniejszy zegarek...

Poprawcie mnie, jeśli się mylę...
Opublikowano
3. Jak puszcze go z gazu ( na gazie jak jezdze) i wrzuce na luz to silnik "zachłystnie" sie do 500 obr i czasami gasnie a czasami wraca na normalne obroty. Mowili mi ze ten typ tak ma po prostu na gazie

 

..Po primo - masz jakis smieszny stożek ? ..Jesli tak to - wyjxxać! ..Jesli nie - sprawdz czy dolot jest szczelny. Jaka masz instalacje?

Opublikowano

Panowie auto jest seryjne całkiem :) wiem ze na gazie ze stożkiem nie wolno jezdzic , ale od nowosci go nawten ie było :) mam sekwencje. Jak jeżdze spokonie tosie nic nie dzieje sakrztusi go i tyle tylko po zejsciu z wysokich obrotów spadaja szybnko i chyba wtedy gasnie , i na bezncynie nie chce sie kręcić powyżej 5 tys i strasznie go dusi. na gazie kręci do ok 6 tys(powyzej 6 troche)

 

dzięki panowie za rady ;) powolutku trzeba będzie doprowadzic to autko do dobrego stanu :)

 

a codotykania to mozliwe ze jest to podpora wału , łozysko moze sie wysypalo, ale powolutku do tego dojde :)

 

Dzięki jeszcze raz :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.