Skocz do zawartości

[316] Centralny zamek zamyka za drugim razem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam następujący problem który pojawił się niedawno. Miałem fabryczny centralny zamek ale bez pilota. Znajomy elektryk założył sterowanie centralnym zamkiem z pilota. Wszystko działało świetnie. Od jakiegoś czasu zauważyłem iż centralny zamyka drzwi za drugim razem tzn. jak nacisnę pilota to zamek zamknie i zaraz odbije, otworzy się, po ponownym naciśnięciu guzika na pilocie zamek zamknie i zarygluje drzwi bez problemu.

Czy ktoś ma jakieś propozycje.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Sprawdź wiązke w bagażniku co idzie przy klapie po lewej stronie ! Z regóły pęka tam przewód od siłownika z klapy i to jest przyczyną ! Bo BMW takim właśnie odbijaniem zamka sygnalizuje uszkodzenie, któregoś z siłowników ! A ten właśnie przewód często pęka !

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Monitorowane są trzy zamki: lewe przednie drzwi, prawe przednie drzwi i klapa bagażnika.

Nie są monitorowane (siłowniki bez krańcówek i kontroli położenia): tyle lewe drzwi, tylne prawe drzwi i zamykanie klapki wlewu paliwa.

Jak już jest tu napisane, takie zachowanie świadczy właśnie o błędzie w działaniu któregoś z zamków monitorowanych.

 

Jeżeli piszesz, że nie masz problemu z drzwiami, to pozostaje klapa bagażnika.

Test: słuchasz siłownika zamykania klapy bagażnika, czy coś się z nim dzieje przy zamykaniu i otwieraniu. Jeżeli tak, to po prostu jest koszmarnie brudny lub zaśniedziały (zima, lód, śnieg, sól) i nie zamyka/otwiera do końca (nie dotyka krańcówek). Wyjmij go, rozbierz, składając wyczyść i powinno być dobrze.

Jeżeli natomiat przy teście nic się z nim nie dzieje, to sprawdź, czy masz napięcia na wtyczce (dwa piny sterujące samym silniczkiem na przemian przy zamykaniu/otwieraniu plus i minus). Jeżeli nie masz napięcia - szukaj problemu w kablach (sterownik jeszcze nie słyszałem, żeby się skaszanił).

Jeżeli napięcie jest - masz denata, a nie siłownik.

Nowy siłownik to koszt w ASO ponad 500zł (bez monitoringu to 408zł). Kupisz taki gdziekolwiek na giełdzie/złomowisku. Jeżeli jest tam padnięty tylko silnik, a reszta wygląda ok, to kup inny siłownik (BMW może być bez monitoringu) i przełóż silniczek. Możesz mi wierzyć, w sklepie nie kupisz nowego samego silniczka.

 

Daj znać, co dajej...

Kai
Opublikowano
Co do tylnej klapy to właśnie w E36 często przyczyną jest pęknięcie, przewodu ponieważ narażone są one na naprężenia właśnie podczas otwierania klapy ! Wielu moich znajomych miało taki przypadek i ja oczywiście też ;-) Napewno dasz radę ;-)

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
Ja miałem podobny problem tylko że u mnie zamek zamykał się a potem otwierał i tak cały czas :mad2: Wreszcie pojechałem do elektryka i ten sprawdzil i co się okazało że mam walnientą centralkę od alarmu. Może ty masz to samo albo ci coś żle podłączył.
Opublikowano

Witam

Kable mam wszystkie sprawne, silowniki wszystkie dzialaja, czujniki krańcowe w drzwiach są OK, możliwe zę jakiś stycznik w centralce nawalił, tak sobie myśle. Podłączone mam wszystko OK bo jakieś 2 miesięce wszystko działało bez zarzutu. Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?

Opublikowano
Jeszcze raz sprawdz krancowki na slupkach. Przy otwartych drzwiach kierowcy zatrzasnij zamki w drzwiach i trzymajac palcem krancowke na slupku zamykaj drzwi z pilota. I tak wszystkie po kolei. Lub sprawdz czy z wszystkich drzwi i z klapy da sie zamknac i otworzyc centralny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.