Skocz do zawartości

Problem z olejem w silniku


El_Koyot

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem przeszukałem całe forum i nic nie znalazłem.

Około 1000km temu sam wymieniałem olej i filtr dzisiaj sprawdzam a olej zrobił się bardzo ciemny.

Co to może być:

-filtr wymieniony

-olej nalany Castrol Magnatec 10W40

-oleju nie bierze

-troche stukają zawory na zimnym

Prosze o jakieś pomysły bo mi sie już skończyły :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam bo zrobiłm tym samochodem już 15000tyś. Jak go tylko dostałem to był zalany mineralnym, wymieniłem wtedy olej na pół syntetyk zrobiłem 3000tyś i znowu wymieniłem też na pół syntetyk zrobiłem 11000tyś i wymiana oleju na pół syntetyk. No i teraz po 1000km olej ciemny. Czy to mozliwe że silnik sie czyści tak długo po mineralnym oleju :?: :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej! jak było duzo osadu po mineralu to nie dziw sie ze olej ciagle jest czarny! to normalne! nie dosc ze czysci ci pozostałości po tamtym mineralu to musi jeszcze pochłaniac te sadze podczas pracy silnika takze moim zdaniem wszystko jest ok!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem uszczelke pod pokrywą komory zaworów i nie będe mówiłco tam było. Myśle że wpływ na to ma też to że ostatnio wymieniłem termostat bo misie silnik nie dorzewał. Teraz silnik lepiej się grzeje a robię głównie krótkie trasy po mieście, a jak silnik lepiej się grzeje to olej jest rzadszy i lepiej myje silnik. Teraz największy problem kiedy teraz wymienić olej i jak odessać stary z pompy :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na twoim miejscu bym nie zmieniał juz oleju w koncu to tylko 1000km a powinno sie zmieniac co 10 000km wiec jeszcze bym sie potłukł na tym oleju

bo jak bedziesz tak czesto zmieniał olej to silnikowi moze to na dobre nie wyjsc i tobie szczegolnie bo cie bedzie ostro trzepac po kieszeniach! zreszta wlejesz nowy to znow bedzie po jakims czasie czarny od tych syfów! nic nie poradzisz! trzeba jakos z tym życ!

choc powiem ci ze jak ja pierwszy raz sciagnałem pokrywe zaworów to az mnie skrecało jak zobaczyłem ten syf!!! ale pozniej było szczescie w nieszczesciu i wyczyściłem ten syf do zera i teraz jest czysty! i jeszcze przerzuciłem sie z mobila super s 10w-40 na shell helix plus 10w-40 bo słyszałem ze ma dobre własciwosci czyszczace i zalałem go i teraz czekam az moj silnik bedzie w środku błyszczał! a tak nawiasem olej jest super!!! cichutko silnik na nim pracuje i latwiej jest uruchomic zimny silnik! naprawde polecam! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce cię martwić bo może nie ma powodu ale miałem już jeden zakatowany silnik jak kupiłem auto. Do BMW nie leje sie mineralnego oleju ale myślę ze jak go ktoś tam zalał to miał powody może coś chciał ukryć. Możliwe że twój silnik ma silnik przedmuchy na pierścieniach i gorące spaliny palą ci olej dlatego robi sie czarny jest to normalny objaw nieszczelności pierścieni. I to tłumaczyłoby syf pod pokrywa zaworów u mnie w tamtym silniku było aż grubo nalotu jakby ktoś naładował żużlu i wymieszał z przepalonym olejem i tak było wszystko wyklejone od środka. Silnik zbierał sie nie najgorzej nie przypuszczałem że może być taki zajechany chociaż po wymianie dopiero zauważyłem kosmiczna różnice w przyspieszeniu i zbieraniu sie z dołu, a prędkość max miał taka jak mam teraz na nowym wiec nie dopuszczałem do siebie myśli że może być źle. Nawet mi nie kopcił dopiero jak zdecydowałem sie wyrzucić katalizator zaczęły sie widoczne kopcenia

 

Teraz mam silnik z przebiegiem 140 tys nie bierze ani grama oleju i jeżdżony jest na 5w50 ten olej ma silne właściwości płuczące i na nim jak sprawdzałem po 3000 tys olej jest już dosyć ciemny na bagnecie a jak wezmę sie go na siereczkę albo chusteczkę to po wsiąknięciu widać ciemną brązową barwę wiec olej nie jest aż taki ciemny. Do samej wymiany a wymieniam go co 8 tys jest bardziej brązowy niż czarny. Wątpię żeby olej półsyntetyczny miał aż takie silne właściwości płuczące nie może mieć aż takich bo mógłby rozszczelniać silniki a jednak on ma doszczelniać.

W tamtym starym silniku też używałem oleju półsyntetycznego mobila 10w50 i tak jak mówisz już po 1000 km był taki jak ja mam teraz syntetyczny po 3000 tys a może nawet ciemniejszy.

 

Jeżdżenie autem które ma przedmuchy i gromadzi nagar niszczy go coraz bardziej aż później nie nadaje sie do niczego. Prosty sposób na sprawdzenie szczelności w BMW to odkręć korek oleju na chodzącym silniku jeżeli zmieni sie jego praca czyli spadną obroty lub silnik zakuleje i będzie chodził inaczej a po zatkaniu będzie wracał na obroty to to jest duża szansa ze ze szczelnością pierścieni jest ok. Dokonaj takiej próby na silniku zimnym ale który już pochodzi chwile i wyrównają sie jego obroty jak i na silniku rozgrzanym. Dodatkowo możesz sie podeprzeć sprawdzeniem szczelności na każdym cylindrze. Druga sprawa pod korkiem tego starego silnika było czarno jak smoła a pod tym jest ciemno brązowy nagar tak jakby był to skamieniały brązowy olej w tym drugim bmw co mam też jest taki brązowy osad.

 

Mam drugie bmw z przebiegiem 220 tys km jeżdżone na półsyntetyku i od wymiany do wymiany nie znika nic a przy wymianie oleju ci z wymiany dziwa sie ze spuszczają olej prawie czysty. Czystość tego oleju po 10 tys jest taka jak w tym drugim aucie na zakatowanym silniku przy 500 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu częsta zmiana oleju moż nie wyjść mu na dobre Shocked .Zawsze mi się wydawało że im częściej tym lepiej.

ja tez maiłem takie zdanie ale koledzy z forum mi tak napisali!

ale w sumie to chyba co 3 tys km jest głupota zmiana oleju!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jutro zrobić test z korkiem oleju ale nie wydaje mi sie żeby to było to.

na ten temat akurat sa podzielone opinie! moj wujek mechanik to sie z tego śmieje np.:) ale kazdy ma swoje zdanie!

poprostu masz nagaru w silniku i olej ci sie zabarwia od tego dziadostwa! ja bym proponował sciagnac pokrywe zaworów, spuscic olej( w odwrotnej kolejnosaci niz napisałem oczywiscie)i kupic srodek do mycia silnika jakis porzadny i pedzelek szmatka i jazda wałki i głowice i pózniej szmatka i tak do skutku! ( mozna tez sciagnac głowice i karcherem potraktowac draństwo ale wiadomo nowa uszczelka, planowanie głowicy przez co niektórych :nienie: itp. itd.! takze troszke czasu i checi i przynajmniej głowice wyczyscisz z tego dziadostwa bo pompa to nie jest az tak zasyfiona bo tam jest dosc duze cisnienie i nie ma co obrosnac! wiem bo sam miałem silnik w czesciach i głowica była najbardziej usyfiona! a po tej operacji zobaczysz ze olej w silniku nie bedzie taki czarny!

POZDRO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie szczelności układu na korku nie we wszystkich autach ma sie tak samo jak w BMW wiec twój wujek może sie śmiać. W innym może dmuchać z pod korka a będzie silnik w super stanie.

 

Generalnie powinien brać olej i może bierze ale nie zauważyłeś zmieniasz go tak czesto

 

 

W BMW będzie kulał jak dostanie lewe powietrze korkiem jak ma przedmuchy to odkręcenie korka nie zmienia jego pracy

Edytowane przez Dragon240-BMW Klub Polska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik kręcisz powyżej 3500 tys. obr/min, to normalne że będzie Ci troche spalał oleju. Nie wieże, że koledzy kręcą wysoko i wogóle im nie ubywa. Nawet w instrukcji samochodu jest tak napisane.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie szczelności układu na korku nie we wszystkich autach ma sie tak samo jak w BMW wiec twój wujek może sie śmiać. W innym może dmuchać z pod korka a będzie silnik w super stanie.

 

 

W BMW będzie kulał jak dostanie lewe powietrze korkiem jak ma przedmuchy to odkręcenie korka nie zmienia jego pracy

_________________

noi tu bym sie kłucił! na forum kiedys był temat własnie z tym korkiem czy to prawda i tak jak piszesz u niektórych silnik był igła a nie zakulał po odkreceniu korka..... takze ja bym w ta metode zbytnio nie wierzył! wiele było takich postów! o ile pamietam to jeden kolega był w ASO sie spytac o to i mechanik mu powiedział ze jeden silnik zakuleje, drugi moze nie zakulec i ze to roznie bywa takze wiesz..... najlepsza metoda sprawdzenia czy silnik ma przedmuchy jest sprawdzenie stopnia sprezania a nie odkrecanie korków i domyslanie sie ooo zakulał jest dobry, yyy... czemu nie zakulał przeciez ciagnie pieknie, pali na dotyk.... itp. itd....

POZDRO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek ale to chyba każdy zdaje sobie sprawe, że lepiej sprawdzić stopień sprężania. My tu chyba mówimy o warsztatowych metodach, zwłaszcza przed kupnem samochodu, na parkingu. Ja akurat w tą metodę wieże. Nie żebym miał duże doświadczenie, ale ojciec mojego ziomka, który siedz w betkach od dziecka i nimi obracał (pomagał też mi przy zakupie), twierdzi że w dużej większości przypadków była to dobra i sprawdzona metoda.

Ale jasne, że jeśli coś nie kuka :) to zanim da sie 100% wiarę lepiej pojechać na testa.

W samochodach innych marek w ten sposób tego nie sprawdzisz, podobno... tak mają BMW :)

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.