Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ;-)

 

Gdzie poprawnie wpiąć trójnik do ogrzewania reduktora gazu - ZA czy PRZED pompą (nr 1 na rysunku poniżej) ???

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE61&mospid=47384&btnr=64_0114&hg=64&fg=18

 

Nie wiem czy ta pompa pracuje non stop czy tylko włącza się jak nastawię pokrętło od temperatury na czerwone pole (w tym przypadku podłączenie ZA pompą czyba odpada bo latem będę miał w kabinie piekarnik).

 

Jeśli natomiast pompa wspomaga obieg do nagrzewnicy to jak wepnę trójnik przed pompą to czy nie będzie za małe ciśnienie/przepływ aby obsłużyć parownik i ogrzewanie/nagrzenicę i wtedy zimą w kabinie będę miał lodówkę a reduktor gazu będzie zamarzał.

 

Dzięki za wszystkie uwagi i odpowiedzi, pozdrawiam Vikingb.

Opublikowano

Witam ;-) z tego co się zorientowałem to najlepszym rozwiązaniem będzie wstawienie trójnika przed pompą tylko trójnik powinien być typu "Y" i drugi taki sam na powrocie.

 

Pozdrawiam Vikingb.

Opublikowano (edytowane)

Heja :dance:

 

Trochę jeszcze poszperałem w necie i znalazłem info, że najlepiej jest podłączyć reduktor szeregowo do "małego układu chłodzenia" :cool2:

 

Ponieważ silnik M60B40 "mały układ" ma tak zbudowany, że wpięcie się w niego jest niemożliwe to wpadłem na jeszcze inny pomysł :duh: mianowicie ... przewód nr 6 na schemacie poniżej:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE61&mospid=47384&btnr=11_1247&hg=11&fg=35

 

Jest to przewód którym wpływa ciecz do chłodnicy oleju automatycznej skrzyni biegów. Nie wiem czy dobrze wnioskuję ale reduktor wpięty szeregowo w ten przewód dodatkowo obniży temperaturę płynu chłodzącego który ma za zadanie obniżyć temperaturę oleju w automatycznej skrzyni biegów.

 

Wydaje się, że jest to idealne rozwiązanie. :norty:

 

Nie wiem tylko jak to jeszcze będzie z tym, że reduktor powinien być poniżej poziomu płynu chłodzącego aby się nie zapowietrzył ale podobno przy dobrym obiegu nie powinno być problemów i czy reduktor będzie miał dostateczną przepustowość dla cieczy aby nie było sytuacji, że ograniczy przepływ przez chłodnicę oleju i olej w automacie będzie za gorący !!!

 

Proszę Was o opinie na temat tego rozwiązania :roll:

 

Dzięki pozdrawiam Vikingb.

Edytowane przez Vikingb
Opublikowano

twoja teoria z podgrzewaniem / chlodzeniem oleju za pomoca "wody" jest OK.

kiedy montuje auta VAG ktore maja ogrzewanie/ chlodzenie filtra olejowego /szeregowo/ zawsze wpinam sie w ten uklad z reduktorem ale tylko SZEREGOWO.

 

raz nawet w e36 2.0 wpiolem sie w podgrzewanie przepustnicy i tez ladnie sie podgrzewal reduktor.

 

natomiast kwestia rownolegla z pompa wsp. uklad ogrzewania.

ja mam u siebie taka pompa i wpiolem sie za pompa a przed zaworami 1 trojnik. i na wyjsciu z nagrzewnicy 2 trojnik.

 

budowa pompy pomimo wyloczenia nie powoduje znacznego zmniejszenia przeplywu plynu i nie ma problemu z nagrzewaniem.

ale podczas wlaczenia pompy reduktor szybciej sie nagrzewa.

Opublikowano

Heja ;-)

 

do RG: czyli rozumię, że wersja SZEREGOWO przed chłodnicą oleju w moim przypadku jest najlepszym wyjściem :wink: tylko czy reduktor ma wystarczający przepływ cieczy aby nie osłabić chłodzenia oleju w automacie (reduktor KME Gold, wejście/wyjście na wodę 16 mm)

 

Dzięki pozdrawiam Vikingb.

Opublikowano
Heja ;-)

 

do RG: czyli rozumię, że wersja SZEREGOWO przed chłodnicą oleju w moim przypadku jest najlepszym wyjściem :wink: tylko czy reduktor ma wystarczający przepływ cieczy aby nie osłabić chłodzenia oleju w automacie (reduktor KME Gold, wejście/wyjście na wodę 16 mm)

 

Dzięki pozdrawiam Vikingb.

 

tego ci nie powiem.

jak dla mnie automat ma tak duze znaczenie w aucie ze gdyby mu sie cos stalo a wpiol bym mu w uklad reduktor to potem plul bym sobie w brode ze to zrobilem.

w reduktorach sa plastikowe kolanka roznej jakosci. jedne z czasem puszczaja drugie nie. moze przesadzam ale jakos nie chcial bym przez przypadek stracic chlodzenia skrzyni.

 

ja bym sie wpiol w ogrzewanie. ale diecezja nalezy do ciebie.

jak sie zdecydujesz na rownolegle podlaczenie pamietaj zeby wlozyc metalowe trojniki.

Opublikowano

Dzięki ;-)

 

w poniedziałek zadzwonię do KME i spytam sie o przepustowość dla cieczy parownika/reduktora ...

... ale tak sobię myślę :doh: że najlepiej zrobię sam próbę przepustowości tj. do wlotu cieczy podłącze wąż z wodą i puszczę wodę i wtedy zobaczę jak wypływa z parownika/reduktora :wink:

 

Dzięki pozdrawiam Vikingb.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć :)

 

Ostatecznie parownik/reduktor podłączyłem równolegle do nagrzewnicy. Z podłączenia szeregowego do chłodnicy oleju automatu musiałem zrezygnować gdyż ze względu na ciasną zabudowę silnika było by za dużo kombinowania i węże były by długie i "powywijane".

 

Pozdrawiam Vikingb ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.