Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ahoj!

Ostatnio w moim samochodzie zauważyłem niepokojący objaw: raz na ok. pięć włączeń pierwszego biegu nie chce on wejść. Żeby wrzucić jedynkę muszę na chwileczkę wybrać drugi bieg i z powrotem jedynkę - wtedy idzie dobrze. Czyżby mi skrzynia "odlatywała"? Co można zrobić z tą przypadłością (i za ile)?

Z góry dzięki za porady...

$M$
Opublikowano
witam.Miałem takie objawy w swojej e34 Szczególnie obiawiały się one na zimnym silniku potem było lepiej ale nie w normie.Stosowałem tę samą metodę co ty.Wkońcu się wkurzyłem i wymieniłem olej w skrzyni.Olej jest zalecany taki jak do automatów chyba nawet syntetyk około 40pln za litr Człowieku nowa skrzynia.Spróbuj a powinno pomóc.Pozdrawiam
Opublikowano
witam.Miałem takie objawy w swojej e34 Szczególnie obiawiały się one na zimnym silniku potem było lepiej ale nie w normie.Stosowałem tę samą metodę co ty.Wkońcu się wkurzyłem i wymieniłem olej w skrzyni.Olej jest zalecany taki jak do automatów chyba nawet syntetyk około 40pln za litr Człowieku nowa skrzynia.Spróbuj a powinno pomóc.Pozdrawiam

 

No to chyba będę musiał op...lić serwis z którego usług korzystam :( Wszystkie oleje i filtry (w tym podobno ten w skrzyni biegów) były wymieniane ok. 10 tyś. km temu (w czerwcu - jak kupiłem Bawarkę). Przecież olej w skrzyni powinien wytrzymać więcej...

$M$
Opublikowano

I całkiem możliwe ze olej mógł być wymieniony tylko moze być tak ze nie na taki jak trzeba czyli gość poprostu mógł wlać olej gęstszy a robią to po to bo czasmi no już z racji pewnego przebiegu puszcza zimering na wale w skrzyni biegów i aby uniknać wycieków własnie spod tego zimeringu leje sie gestszy olej a nie zalecany gdyż ten zalecany ATF jest bardzo żadki. Bywało też tak czasami że jak ktoś miał wyciek a o tym nie wiedział to gubił cały olej i zacierał skrzynie.

Tak to prawda ze na takim niezalecanym oleju moze być duzy problem ze zmianą biegów w mrozy na zimnym silniku ale na ciepłym już powinno sie je wybierać dobrze a u ciebie jak jest, czy na ciepłym juz rozgrzanym silniku dalej źle wybiera jedynkę?

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
I całkiem możliwe ze olej mógł być wymieniony tylko moze być tak ze nie na taki jak trzeba czyli gość poprostu mógł wlać olej gęstszy a robią to po to bo czasmi no już z racji pewnego przebiegu puszcza zimering na wale w skrzyni biegów i aby uniknać wycieków własnie spod tego zimeringu leje sie gestszy olej a nie zalecany gdyż ten zalecany ATF jest bardzo żadki. Bywało też tak czasami że jak ktoś miał wyciek a o tym nie wiedział to gubił cały olej i zacierał skrzynie.

Tak to prawda ze na takim niezalecanym oleju moze być duzy problem ze zmianą biegów w mrozy na zimnym silniku ale na ciepłym już powinno sie je wybierać dobrze a u ciebie jak jest, czy na ciepłym juz rozgrzanym silniku dalej źle wybiera jedynkę?

 

No to mi się zaczyna układać w logiczną całość. Podczas ostatniej wymiany oleju (ok. póltora miesiąca temu) zauważyłem "zapocenie" na skrzyni biegów przy wyjściu wału (z tyłu - to właśnie jest ten "zimering"?). Na moje pytanie "czy to coś poważnego?" dostałem odpowiedź, że to normalne w E34, wszystkie skrzynie się pocą ale im to nie szkodzi. Więc odpuściłem temat.

Rzeczywiście jak jest zimny to czasami się jedynka zacina, przy dłuższej przejażdżce objawy znikają (albo ja się przyzwyczajam ;) ). Mam nadzieję, że uszczelnienie skrzyni nie doprowadzi mnie do bankructwa :? Okropnie nie lubię jak mi coś nie działa dokładnie tak jak powinno... :cry:

$M$
Opublikowano

No u mnie poci się już dwa lata ale oleju nie ubywa (grunt żeby nie kapało).

Pocić się może choć napewno nie wskazane ale jak to lekkie pocenie czyli nie zbiera się kropla i nie kapie no to jak kto chce ale ja narazie nie ruszam. Też nosiłem się z zamiarem wymiany zimeringu ale jakoś nie mogłem się dogadać z kolem i w końcu odpuściłłem z braku laku.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
No u mnie poci się już dwa lata ale oleju nie ubywa (grunt żeby nie kapało).

Pocić się może choć napewno nie wskazane ale jak to lekkie pocenie czyli nie zbiera się kropla i nie kapie no to jak kto chce ale ja narazie nie ruszam. Też nosiłem się z zamiarem wymiany zimeringu ale jakoś nie mogłem się dogadać z kolem i w końcu odpuściłłem z braku laku.

 

Niestety nie mam możliwości zajrzenia pod samochód i sprawdzenia jak to teraz wygląda. Ale jeszcze nie znaczę swojego terytorium :D

A ile chciał od Ciebie mechanik za wymiane zimmeringu?

$M$
Opublikowano
najlepiej wlas ATF Dexron II lub III (chyba raczej II) z tego co pamietam, i polecam Mobil jakies 25 PLN za litr

Widzę, że też jesteś z wawy. Nie wiesz gdzie można wymienic olej i DOBRZE uszczelnić skrzynię (nie idąc przy okazji z torbami)?

$M$
Opublikowano
najlepiej wlas ATF Dexron II lub III (chyba raczej II) z tego co pamietam, i polecam Mobil jakies 25 PLN za litr

Widzę, że też jesteś z wawy. Nie wiesz gdzie można wymienic olej i DOBRZE uszczelnić skrzynię (nie idąc przy okazji z torbami)?

 

plyny wymienialem akurat poza Wawa w znajomym punkcie w miescie mojej narzeczonej natomiast jesli chodzi o skrzynie to przychodzi mi na mysle jeden punkt niedaleko Wilanowskiej skrzyzowanie z Sikorskiego tak na wysokosci sw Bonifacego, na rogu jest komis i zaraz za nim taki bialy warsztat jest duze logo BMW i napis ze robia skrzynie takze moze tam sprobuj, ja na razie jezdze do aso na Osowiecka ale tam troche zrzynaja ale mam juz nowy namiar od kolegi z klubu mozesz pewnie i tam sprobowac

SPORT AUTO

ul. Burakowska 14, Warszawa

tel. 505 836 298 (p. Czarek Zaleski), 602 784 941

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano
Rzeczywiście jak jest zimny to czasami się jedynka zacina, przy dłuższej przejażdżce objawy znikają (albo ja się przyzwyczajam ;) ). Mam nadzieję, że uszczelnienie skrzyni nie doprowadzi mnie do bankructwa :? Okropnie nie lubię jak mi coś nie działa dokładnie tak jak powinno... :cry:

Moze to bedzie jakis odnosnik dla Twojej Bety, u mnie w E36 wymiana uszczelniacza skrzyni oraz uszczelniacza pod wybierakiem (tez skrzynia) kosztowaly - uszczelniacze ok. 200 pln (w tym uszczelniacz walu chyba byl) + robocizna.

Przy okazji wymienilem olej w skrzyni. Byl zalany Dextron II D (ATF) i taki sam wlali. Co ciekawe, po wymianie czasem przycinalo jedynke wlasnie - dokladnie tak jak u Ciebie. W zimie generalnie biegi ciezej wchodza (niedawno bylo sporo o tym pisane).

Jak chcesz namiary gdzie to wymienialem, to podesle Ci na priv'a.

Pzdr,

Raf

Opublikowano

Jak chcesz namiary gdzie to wymienialem, to podesle Ci na priv'a.

Pzdr,

Raf

 

Byłem w jednym z serwisów. Okazało się, że olej w skrzyni jest w porządku (po odkręceniu śróby z boku skrzyni nawet troszkę wyciekło). Mechanik, który oglądał moje auto wsiadł za kierownicę i sprawdził jak wysoko łapie sprzęgło - okazało się że zaczyna w ok. połowie odległości od podłogi. Stwierdził, że po prostu zaczyna mi odlatywać ... :( i najlepiej od razu wymienić całość. W sumie może ma rację, choć od początku posiadania BMW (od czerwca :roll: ) zawsze dość wysoko łapało i ciężko chodziło - myślałem że tak ma być. Cena jaką mi podano to ok. 700 zł za części i 450 za robociznę. I (podobno) należy to zrobić szybko, bo jeśli sprzęgło odleci do końca może spowodować dużo większe straty (wspomniano coś o "kole masowym" - prawda to :?: ) Tak więc (dla odmiany :? ) teraz szukam tańszego sprzęgła i zakładu który mi to założy (części - oczywiście - powinny być nie używane, oryginalne)...

 

P.S. Raf, dzięki za namiary na mechanika. :cool2:

$M$
Opublikowano

Jak chcesz namiary gdzie to wymienialem, to podesle Ci na priv'a.

Pzdr,

Raf

 

Byłem w jednym z serwisów. Okazało się, że olej w skrzyni jest w porządku (po odkręceniu śróby z boku skrzyni nawet troszkę wyciekło). Mechanik, który oglądał moje auto wsiadł za kierownicę i sprawdził jak wysoko łapie sprzęgło - okazało się że zaczyna w ok. połowie odległości od podłogi. Stwierdził, że po prostu zaczyna mi odlatywać ... :( i najlepiej od razu wymienić całość. W sumie może ma rację, choć od początku posiadania BMW (od czerwca :roll: ) zawsze dość wysoko łapało i ciężko chodziło - myślałem że tak ma być. Cena jaką mi podano to ok. 700 zł za części i 450 za robociznę. I (podobno) należy to zrobić szybko, bo jeśli sprzęgło odleci do końca może spowodować dużo większe straty (wspomniano coś o "kole masowym" - prawda to :?: ) Tak więc (dla odmiany :? ) teraz szukam tańszego sprzęgła i zakładu który mi to założy (części - oczywiście - powinny być nie używane, oryginalne)...

 

P.S. Raf, dzięki za namiary na mechanika. :cool2:

Jasne ze szukaj taniej ja mam możliwość kupna w normalnym sklepie cały komplet za około 560 PLN (tarcza , łozysko i docisk) firmy Sachsa

700 to stanowczo za dóżo a ja za robotę zapłaciłem 150 PLn a u ciebie chcą 450 !!!!!

Szukaja taniej an napewno znajdziesz

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.