Skocz do zawartości

WYMIANA PODUSZEK SILNIKA E36 COMPACT TDS


vising

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety, nie mogłem zrobić foto realcji z wymiany dwóch poduszek silnika... Ale myslę że robiąc notatkę, będę mógł komuś pomóc :)

 

A więc do wymiany poduszek będzie nam potrzebne:

--> Nowa poduszka :)

--> Klucz nasadowy (z bardzo długim przedłużeniem nasadki ok.50cm)

--> Nasadki: 8mm, 10mm,13mm, 17mm

--> Kanał

--> Podnośnik hydrauliczny, albo tzw. żabka (niestety zwykłym, samochodowym nie damy rady)

--> Ewentualnie srubokręt płaski, ale nie koniecznie...

 

A więc zaczynamy..

1. Zdejmujemy plastikowe osłony, które bedą nam przeszkadzać... Czyli tak naprawdę dwie :) Tą przy zderzaku, i drugą przykrywającą nam miskę olejową.. Moze tego faktu nie bedę opisywał, bo śrubki są widoczne o ile pamietam to 5-6 srubek 8mm, i dwie 13mm...

2. Teraz dobieramy się do odkręcenia poduszki z góry.. Tą prawą (stojąc do silnika) udało mi się odkręcić, bez żadnych dodatkowych odkręceń innych częsci. Uzywałem bardzo długiej przedłużki.. Moze trudno trafić w srubę, ale naprawdę się da..

Po lewej stronie, jest trochę gorzej, bo praktycznie wogóle jej nie widać, ale mozna zrobić taki myk, że wrzucić klucz z przedłużką z góry (tylko zeby nie spadł),a z dołu wsadzić nasadkę.. Wtedy znów możemy spokojnie odkręcić drugą srubę bez żadnych problemów

UWAGA!! Trzeba wymieniać po kolei.. Nie mozna wymieniać dwóch poduszek na raz.. Jak jedną skończysz bierzesz się za drugą !!

3. Teraz zabieramy się za odkręcenie poduszki od spodu.. Jest przymocowana tylko na jedną srubę.. Trochę zasłania ją wahacz, ale jak zawsze niemcy pomyśleli o wszystkim.. W wahaczu są specjalne otwory by klucz nasadowy się spokojnie zmieścił :)

Druga strona jest jeszcze łatwiejsza, bo poduszka jest od spodu bardziej widoczna..

4. A teraz mamy już wszystko odkręcone (jedna poduszka!!), zabieramy się za podniesienie silnika do góry, żeby podmienić poduszki:

Ja użyłem do tego dwóch desek (jedna bardzo gruba, bo na niej był oparty lewarek, druga tzw. kantówka (ok. 1,5 cmm szerokości).. Ta cienka potrzebna nam żeby lewarek bezpośrednio nie dotykał silnika, i miał większa powierzchnie :) Ja podnosiłem silnik na początku za skrzynię, ale niestety nie przyniosło to oczekiwanych rezultatów... Proponuje podnosić silnik dzięki misce olejowej.. Jest ona dosyć wytrzymała, i nisko osadzona.. I silnik bardzo ładnie reaguje na ruchy lewarka...

5. Po podniesieniu silnika, podmieniamy poduszki.. Pamiętać trzeba by bolec dolny, pasował do ramy.. Wtedy ustawiamy poduszkę i po mału opuszczamy silnik.. Jezeli wszystko pasuje.. Zabieramy się do skręcenia poduszek od dołu i góry (choć kolejności nie trzeba zachowywać-ale tak najprościej)

6. Po skręceniu poduszek srubami, zabieramy się za wymianę następnej..

7. Lub skręcenie plastików..

8. Jesteśmy zadowoleni z siebie, że sami mogliśmy pomóc naszej E36..

 

Cała operacja trwała w moim przypadku 3 godzinki..

 

Myślę że opis do czegoś sie przyda.. :)

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.