Skocz do zawartości

BMW Compact 318 szybka pomoc potrzebna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jestem nieszczesliwym posiadaczem BMW Compact 318 is. Odkad ja kupilem mam same problemy.

 

Otóż tak:

- amortyzatory nowe

- belka E30 zamiast E36 (nie moglem nigdzie dostac od E36)

- sprężyny nowe

 

Problem tkwi w tym iz strasznie zdziera mi opony tylnie od zewnetrznej strony. Pytanie moje brzmi nastepujaca czy to ze kola tylnie skierowane sa do srodka i odgiete sa tez do srodka czego moze byc wina. Zaznaczam ze tyl jest dosyc duzo podniesiony do gory. Czy aby spreżyny nie maja na to wplywu? Mam ten samochod juz od 6 miesiecy i ciagle mam ten problem. Belke(wczesniej byla E36 ale teraz jest E30), zmienilem, sprezyny zmienilem, ale na dluzsze bo temte byly popekane . Ogólnie samochodem nie da sie jezdzic na pasach,na studzience zarzuca dupe, czy to przy 20km/h czy przy 120km/h, po deszczu i lekkich opadach sniegu jest to samo. Pomozcie.

Opublikowano

kolega miał to samo, rozwiercał otwory mocujące wahacze i ustawiał zbieżność,

to taka prowizora i partactwo, ale co kupił belkę to była krzywa... :roll:

 

co do samych sprężyn - no autko nie może stać wysoko z tyłu bo konstrukcja wahaczy i belki jest taka, że kąty i zbieżność się zmienia przy zmianie obciążenia,

oczywiście jeśli wszystko jest jak fabryka zrobiła to problem nie występuje,

odpowiednia długość sprężyn jest konieczna,

autko musi stać tak, żeby tylna część progu była max 2 cm wyżej nad ziemią niż przednia, w innym przypadku będzie taki efekt o którym piszesz.

 

aha, zwykła E36 ma całkiem inne zawieszenie więc tym się nawet nie sugeruj.

poza tym, musisz się przyzwyczaić do delikatnego obchodzenia z gazem w zakrętach - ten silnik jest "nieobliczalny" w Compakcie :mrgreen:

Opublikowano
acha czyli zbyt dlugie sprezyny moga dawac w efekcie zawijanie opon do srodka, przy czym ich zdzieranie od zewnetrznej?
Opublikowano
Podepne się pod temat ja mam pdobny problem tylko mi scina gume od wewnątrz sądze że u mnie wystarczy wymienic tuleje wachacza a wy jak myślice bo ja tylko strzelam z tymi tulejami a i dodam że samochód był sciagnięty z niemiec i miał zalożone zaiwesznie typu "taczka" ledwo odstawał od ziemi i założyłem normalne zawieszenie....
.:::B:::. .:::M:::. .:::W:::.
Opublikowano

jak kolega napisał wyżej, nie ma żadnej regulacji. Jak tnie opony to 90% prawdopodobieństwa, że belka a 10 % że wachacze. Sam mam 3 belki w domu bo dopiero 4 ta była prosta:)

Więc trzeba metoda prób i błędów. Najlepiej na 1 wszej belce zbadać zbieżność na płycie (takiej co się najeżdża) wtedy wyjdzie jakakś wartość. Na nowej belce jeśli wyjdzie podobna o napewno wachacz jest krzywy. A jak wyjdzie jeszcze gożej to następną beleczkę:)

Opublikowano
Dobra wydaje mi sie ze sprezyny tylnie sa za dlugie, [BAD] pieje wyzej niz w polonezie. Dlatego kola zawija do srodka bo je odpycha na wahaczach. Wydaje mi sie ze jak zmienie sprezyny na 20cm a nie tak jak teraz 28cm to bedzie dobrze (wczesniej mialem 21cm i to byly oryginalne, ale pekly) teraz zaloze od E30 (20cm)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.