Skocz do zawartości

Potrzebuje porady (pomocy) - kilka problemów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

 

Mam kilka problemow (usterek) z ktorymi sie juz troche mecze, mianowicie:

 

1. Nie dziala mi wskaznik paliwa w zegarach. Robie test zegarow jest ok (wskazowka sie porusza, lampka zapala) jednak podczas jazdy nic nie dziala. Musze polegac tylko na komputerze ktory i tak mi skazuje zle ilosc km do przejechania bo pozostaly mu przeklamania po gazie. Moze to byc odlaczony czujnik przy pompce paliwa (ktorej nie moge znalesc, szukalem pod tylna kanapa w bagazniku (touring) i nic, albo jestem slepy albo juz sam nie wiem. Niech ktos powie gdzie szukac tej pompki!!!. A moze ktos ma inny pomysl co to moze byc???

 

2. Jak juz wczesniej pisalem komputer mi przeklamuje odnosnie ilosci km do przejechania, np. wyswietla mi ze moge przejechac jeszcze 60-80km a tu lipa samochod gasnie i okazuje sie ze paliwa nima. Da sie cos z tym zrobic??

 

3. Kolejna rzecza jest to, ze gdy odpalam sielnik to zawory mi stukaja zanim sie ustawia. Czasami 2-3 sek a czasami nawet 30-60 sek. Co z tym zrobic?? Aha no i jeszcze chodzi tak nie rownomiernie tzn. chodzi sobie np. na 700obr nagle wskakuje na 1500obr i pozniej spowrotem na 700obr.

 

4. Kolejna historia jest ze jak depne na gaz do konca to auto na poczatku jest mulne i nagle pozostale koniki sie budza i auto przyspiesza.

 

5. Czytalem ze gdzie jest post o tym jak wymontowac silniczek krokowy ale niestety nie znalazlem. Moze ktos powiedziec gdzie go znajde i jak wymontowac albo podac linka do tego posta??

 

 

Odrazu wyjasnie co bylo juz robione albo wymienione.

 

Wiec na poczatku (zaraz po kupnie auta) powymienialem wszystkie filtry, oleje i plyny - nigdy nic nie wiadomo, a sprzedajacy mogl sciemniac.

 

Pozbylem sie LPG po wycieczce w gory od ktorej zaczely sie problemy z silnikiem (wystrzal gazu i pozniej ciagle strzaly nawet na benzynie) i jak sie pozniej dowiedzialem od fachmanow od instalacji gazowych z niskich lak we wroclawiu poprzedni wlasciciel chcial chyba duzo zaoszczedzic na montazu i zrobil to chyba u znajomego w stodole (weze za male, reduktor, mieszalnik i inne pierdolnie nie takie do tego silnika itp). Na kolektorze byly zle zamontowane gwizdki od gazu (lewe powietrze) oddalem do zaspawania.

 

Na dolocie lewizny nie powinno byc :roll:

 

W miedzy czasie bylem na diagnostyce komputerowej w JETRONIK'u we Wroclawiu i po 3 godzinach testow (koszt 250zl :| ) powiedziano mi ze przeplywomierz do wymiany (wprowadza w blad komputer) podobnie rzecz sie ma z sonda lambda. Na koniec pocieszono mnie ze moze byc tak ze komputer juz na stale oglupial i bedzie konieczna jego wymiana :mad2:, co do swiec i cewek nie mieli zadnych zastrzezen.

 

Tak czy owak przeplywomierz zostal wymieniony, sonda rowniez ale problemy z przyspieszaniem nie zniknely.

 

Za wszelkie sugestie i porady wielkie dzieki :cool2:

Opublikowano

Ad.2 -> Bylo juz o tym na forum. Komputer czesto sie myli, a samo przeklamanie bierze sie np. stad ze zmiana wartosci pojawia sie po zatankowaniu wiecej niz 5 litrow. Jak zalejesz np. 3 to wartosc na komputerze sie nie zmienia, a paliwa niby wiecej. Dlatego traktuj te wskazania raczej orientacyjnie, a nie jako wyznacznik permamentnego zatrzymania sie samochodu.

 

Ad.3 -> Czas remontu klawiatury zbliza sie wielkimi krokami :) Najprawdopodobniej hydrauliczne popychacze do wymiany.

 

Ad.4 -> Tez bylo na forum. Na 99% zapieczone wtryski - normalna rzecz przy eksploatacji na LPG. Gaz wyrzuciles ale do tej pory zdazyl juz dac sie wtryskiwaczom we znaki. Najlepiej wymienic. Mozna czyscic/regenerowac ale z tym bywa roznie.

 

Weryfikacja objawow: Najczesciej efekt jest taki, ze aby poczuc moc auta trzeba wcisnac zdecydowanie pedal gazu. Jezeli pedal wciskasz delikatnie, czujesz jakby auto nie mialo mocy i sie dusilo, szczegolnie przy nizszych obrotach. Jak dasz w palnik - auto przekracza pewne obroty i zaczyna jechac normalnie. Tak???

 

P.S. A co do gazownikow z Niskich Lak to zadne z nich fachmany, na co mam konkretne dowody. Ja bym im auta nie zostawil.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Gorzej jak już ktoś ma auto z gazem, gdzie podczas sprzedaży sprzedawca zapewniał, że gaz jest z górnej półki, a pojechałoi się kilka miesięcy po zakupie do regulacji i okazało się, że gaz kosztował 3 tys zł i pochodzi z dolnej półki - kogo można wtedy zastrrzelić - siebie ?

Trzeba jeździć z kimś kto się zna :(

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

Co do tej weryfikacji to chodzi mi o te objawy podczas jazdy np. przy wyprzedzaniu mam 3000obr i wciskam w podloge a przyspiesza pomalu i po przekroczeniu 4000obr (orientacyjnie) przyspiesza duzo lepiej. Sprawa sie ma przewaznie 3 i 4 biegu chocziaz z 1 i 2 tez nie jest najlepiej.

Albo tez taka sprawa ze na 1 biegu wkrecam go na max obroty (proste kola) puszczam sprzeglo silnik wyje a rusza normalnie natomiast przy skrecaniu kola mieszaja - mechanizm roznicowy czy jak to sie tam zwie?? ale znowu w e-30 przy prostych kolach mi mielil wiec juz sam nie wiem.

 

Co do gazu to wiedzialem ze to jest instalacja mieszalnikowa a nie na wtryskach ale nie znam sie do tego stopnia zaby stwierdzic ze elementy zamontowane sa niewlasciwe :(

Opublikowano

Jeszcze jedno: czy popychacze to to samo co dziwgienki hydrauliczne??

bo patrzylem na posta z cenami w aso i tam bylo cos o dziwgienkach za 95 zeta/szt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.