Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E36 compact

Mam pytanie apropo halogenów chciałbym zrobic mianowicie tak, iż po włączeniu samego przyciusku od halogenów (bez włączania świateł mijania) świeciły mi same halogeny. Wie może ktos co musze przerobic w instalacji elektrycznej aby osiągnąc taki efekt...

.:::B:::. .:::M:::. .:::W:::.
Opublikowano

Witam,

Najprościej to wyciągnij żarówki z postojówek :mrgreen: , przynajmniej nie będziesz musiał ingerować w instalaję elektryczną :),

Pozdrawiam

Kamil
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a nie wlaczaja ci sie jak przelaczysz na same postojowki??

jesli juz chesz miec je wlaczane bez mijania ani postojowek - muszą tworzyć obwód razem z tym włącznikiem świateł mijania/postojówek, czyli na chłopski rozum jeden z kabli wychodzących od włącznika haloganów (powinny być dwa) połączony jest z włącznikiem świateł mijania, najlepiej weź zwykłą kontrolkę, jeden koniec podepnij do masy, a drugim (po uprzednim włączeniu świateł mijania - żeby było napięcie) znajdź obwód sprawdzając przewody wychodzące od włącznika halogenów (najpierw jeden, potem drugi), ten kabel, w którym "znajdziesz" prąd musisz odciąć, zaizoluj tą końcówkę, która wychodzi od włącznika świateł mijania a drugą podłącz pod stały plus. Opisałem to tak jak wydaje mi się że jest to podłączone. Nie twierdzę, że na pewno tak jest. Mam nadzieję że pomogę. Powodzenia.

Opublikowano

Odnośnie tematu halogenów to ja zauważyłem, że bardzo dużo kierowców używa tego oświetlenia podczas dobrej widoczności. Nie wiem czy to jest jakiś LANS.

 

Wycinek z prawa:

Jeżeli samochód jest wyposażony w światła przeciwmgłowe, kierujący ma obowiązek używania przednich świateł w czasie jazdy w zmniejszonych warunkach przejrzystości powietrza spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, które mają wpływ na bezpieczeństwo ruchu. Natomiast tylne światła przeciwmgłowe kierujący może (a to oznacza, że nie musi) włączać wraz z przednimi w warunkach, gdy przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość nie mniejszą niż 50 metrów. W razie poprawy widoczności jest on obowiązany niezwłocznie wyłączyć tylne światła halogenowe.

Ponadto kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu na drodze krętej, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. Chodzi to o trasy oznaczone odpowiednimi znakami drogowymi: A-3 "niebezpieczne zakręty - pierwszy w prawo" lub A-4 "niebezpieczne zakręty - pierwszy w lewo" z umieszczoną pod znakiem tabliczką T-5 wskazującą początek drogi krętej

 

Także wiem, że fajnie to wygląda jak pod światłami mijania mrygają sobie halogeny ale używanie ich niezgodnie z przepisami oraz przeznaczeniem powinno być karane mandatami.

 

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano
Odnośnie tematu halogenów to ja zauważyłem, że bardzo dużo kierowców używa tego oświetlenia podczas dobrej widoczności. Nie wiem czy to jest jakiś LANS.

 

Kiedys moze i byl to LANS, teraz wydaje mi sie ze po prostu wielu kierowcow zalozylo sobie swiatla do jazdy dziennej... maja homologacje i spokojnie przy dobrej widocznosci mozna ich uzywac. Sam mialem takie swiatelka w 323f BG (swiatla otwierane). Przy starym aku naprawde bylo czuc roznice, zarowki w halogenach mialy 22W.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnośnie tematu halogenów to ja zauważyłem, że bardzo dużo kierowców używa tego oświetlenia podczas dobrej widoczności. Nie wiem czy to jest jakiś LANS.

 

Kiedys moze i byl to LANS, teraz wydaje mi sie ze po prostu wielu kierowcow zalozylo sobie swiatla do jazdy dziennej... maja homologacje i spokojnie przy dobrej widocznosci mozna ich uzywac. Sam mialem takie swiatelka w 323f BG (swiatla otwierane). Przy starym aku naprawde bylo czuc roznice, zarowki w halogenach mialy 22W.

 

dokładnie, też jeżdże w dzień z włączonymi halogenami, mniej prądu idzie a jakieś światła przecież trzeba mieć włączone

Opublikowano

Ja rozumiem, że można sobie założyć światła dzienne zamiast halogenów i używać ich do jazdy dziennej zamiast świateł mijania.

 

Mi natomiast chodzi o problem używania świateł mijania oraz świateł przednich przeciwmgielnych jednocześnie przy dobrej pogodzie na prostej drodze.

 

Także nie wychodzi to mniej prądu gdyż zamiast jednego oświetlenia używasz dodatkowo drugiego i jednocześnie łamiesz przepisy RD o używaniu przednich świateł przeciwmgłowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.