Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kiedyś zakładałem kilka postów na ten temat i generalnie wiem w czy rzecz. A minowicie u mnie są dwie sondy w kolektorach wydechowych i są Siemensowskie, wiadomo z postów, że coś tam było wspólnego z hellą, a ostatecznie NGK/NTK, numer OTA7H-5A1, a bez końcówki OTA7N, ale dość historii. Przechodząc do meritum, ostatnio zacząłem sobie oglądać te sondy u mnie, nie wykręcając ich i zauważyłem, że było coś z nimi kombinowane, ponieważ wtyczki są na 4 przewody, a jedna z sond przy kolektorze ma tylko dwa przewody i to czarne, jest to sonda na pierwszym kolektorze od rozrządu, czyli dla cylindrów 1-3. Natomiast carsoft pokazuje błąd na sondzie drugiej, która niby jest oryginalna 4 przewody, obie pokazują napięcie prawie 5v, ale sonda druga jest poza regulacją - taki komunikat. Wkurza mnie fakt, że samochód na wolnych obrotach na luzie na rozgrzanym silniku ma delikatne niecykliczne drgania, które słychać puknięciem w tłumik i większym kłębkiem dymu. Oscyloskop cewek nie pokazał anomalii, a fajki wydają się ok. Elektronik powiedział wymień sondy i zobaczymy. Więc szukam sond, ale każdy wie, że oryginał w detalu kosztuje ponad 500 za sztukę, a na allegro uniwersalalna NGK kosztuje prawie 400, co w sumie daje 800 - trochę drogo, choć jak trzeba będzie to trudno... Ale szukałem dalej i trafiłem na sklep, gdzie oferują zamienniki dla tych sond, które niby mają pasować. I tu moje pytanie, czy coś możecie powiedzieć o czymś takim jak zamiennik MAGNETI MARELLI koszt 180pln lub BOSCH koszt 225pln :?:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Daj więcej szczegółów na temat auta. Od razu mowię ze Bosch a Magnetti to jak BMW a polonez, oba jadą i mają tylni napęd, ale działanie jakby inne...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano

Te zamienniki BOSCH'a jak najbardziej.Uniwersalne wtyczki więc tylko z kablami trzeba pokombinować.

 

O Magnetti nie słyszałem nic dobrego.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano
Te zamienniki BOSCH'a jak najbardziej.Uniwersalne wtyczki więc tylko z kablami trzeba pokombinować.

 

O Magnetti nie słyszałem nic dobrego.

 

Nic nie trzeba kombinować. Bosch ma patent na hermetyczną puszkę w którą wkładasz kabelki i wkręcasz i nie ma strat ani kontaktu z atmosferą.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Te zamienniki BOSCH'a jak najbardziej.Uniwersalne wtyczki więc tylko z kablami trzeba pokombinować.

 

O Magnetti nie słyszałem nic dobrego.

 

Nic nie trzeba kombinować. Bosch ma patent na hermetyczną puszkę w którą wkładasz kabelki i wkręcasz i nie ma strat ani kontaktu z atmosferą.

 

 

Ot to właśnie miałem na myśli.Kabelki porozcinać, niczego nie lutować, powkładać, poskręcać. Trochę zabawy i tyle.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano

Nie wiem jeszcze jak jest w mojej bemci i jak powinno być w Twojej, ale z tego co mnie kiedyś uczyli, to ze względów ekologicznych w chwili obecnej stosuje się sondy lambda z grzałką i można ja poznać po tym, że ma co najmniej 3 przewody. Chodzi o to, że sonda lambda podaje dobry sygnał dopiero gdy osiągnie odpowiednią temperaturę od spalin. Ponieważ to trwa kiklanaście-kilkadziesiąt sekund, to czas "zwłoki" zmniejsza się poprzez zastosowanie grzałek wewnętrznych i wtedy prawidłowy sygnał podawany jest niemal natychmiast... Zaznaczam, że nie wiem, jakie sondy powinny być w Twojej furze...

 

Można się co nieco dowiedzieć u Włocha:

 

http://www.magnetimarelli.pl/sondy_lambda1.htm

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
W żadnej sondzie nie lutuje się kabelków tylk ozawsze się zaciska. Z prostej przyczyny. Jeden kabelek przekazuje sygnały z powietrza.
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Szczegóły na temat auta, nie wiem co chcecie wiedzieć?, jeśli ogólnie to: E39 528i 1996rok z lipca. Objawy, takie jak pisałem wyżej, jeśli chodzi o dolegliwości. A o podmianie sondy na Boscha, zamiast NGK i to uniwersalnej, piszcie jak najwięcej, bo ciekawy temat i coś mi się wydaje, że czeka mnie niebawem.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

BOSCH

 

Ilość rdzeni: 4

do rocznika: 1998.09

Sonda lambda: Sonda regulacyjna

Układ wydechowy: przed katalizatorem

 

BMW 11 78 1 427 884

BMW 11 78 1 437 943

 

Stosowana w 520i, 523i no i 528i, czyli w silniku M52 ::)

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Numer BMW niby taki sam, ale pewność wolę mieć, szkoda utopić prawie 5 stówek. Jeszcze poszukam w necie, może będzie gdzieś pełny opis do tego numeru Boscha.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.