Skocz do zawartości

325 TD Odpowietrzenie, Termostat, Ogrzewanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie odnosnie silnika 2,5 TD 92' BEZ KLIMY przeszukalem forum i nie znalazlem czesci odpowiedzi na moje pytania wiec upne je w jedna calosc a mianowicie:

 

zaznaczam ze chodzi tylko o ten silnik 2,5 td

 

Jak odpowietrzyc w tym silniku uklad chlodzenia - przy chlodnicy nie zauwazylem korka odpowietrzenia przy zbiorniku rowniez nie ma jedynie waz odpowietrzajacy czy moze uklad odpowietrza sie sam jezeli nie to jak to nalezy zrobic

 

podczas odpalania zawsze za pierwszym razem rozgrzeje swiece.... nie odpali za drugim razem rozgrzeje swiece i troche pokrece rozrusznikiem (okolo 6 s) steknie ze 2 razy i odpala pozniej utrzymuje rowne obroty ale czego to wina czy moze swiec zarowych, wtryskiwaczy czy jeszcze czegos??

 

Po odpaleniu w ogole nie lapie temperatury ledwo wskazowka drgnie po 20 km na koniec niebieskiego pola i na ekonomicnej jezdzie pali okolo 10 l ropy na 100 czy to moze termostat??? jezeli tak to do 2,5 TD jaki jest odpowiedni termostat bo w niektorych opstach pisza ze 80 C a na innych ze 88C do tego silnika.

 

Oczywiscie w aucie mrozi zadnego ciepla nawet przy ustawieniu ogrzewania na MAX -

 

Jezeli to termostat to jak go najprosciej wymienic nie rozbierajac wokol wszystkiego czytalem opisy wymiany w 2.0i w 1,8 ale nigdzie nie ma opisu wymiany 2,5 TD co wystarczy tylko odkrecic lub co wskazane jest odkrecic zeby sie do niego dostac i na co trzeba zwracac uwage

 

Prosze o odpowiedzi czy spotkaliscie sie z takimi problemami w swoich betkach

 

Pzdr.

Edytowane przez Leonn
Opublikowano

niewiem jak jest w 2.5 ale umnie w 2.4 termostat jest zaraz przy pompie wody.

Mi zato sie grzala i szukalem przyczyny nie tam gdzie trzeba i wymienilem termostat ale nic to nei zmienilo. Umnie byl zapchany wezyk ktory idzie z chlodnicy do zbiorniczka i potraktowanie go cisnieniem pomoglo i do tej pory mam spokuj.

Jezeli tobie sie nie grzeje to mysle ze termostat jest caly czas otwary.

Opublikowano

ok termostat wymienilem wystarczylo odkrecic rure od kolektora i od turbiny zdjac filtr powietrza oslone wentylatora i spuscic plyn z ukladu chlodzenia po czym zdjac dolny lewy waz od chlodnicy i z oslony termostatu, odkrecic 3 srobki i termostat mamy w reku - dokladniej ze zdjeciami opisze w dziale zrob to sam

 

po wymianie wszystkie dolegliwosci minely wskazoweczka ustawia sie pionowo w samochodzie ogrzewanie ma tryb SAUNA no i jaka poprawa w pedale gazu jak sie silnik dobrze dogrzewa:) pewnie i mniej bedzie palil bo tak to na 55C chodzil

 

jak kupujecie termostat to polecam niemieckiego wahlera (48 zł) lepszy niz Vermot (30 zl)

 

Do 325 TD, TDS na pewno jest 80C orginalny termostat a 87 i 92 to teermostaty do innych silnikow-ta informacja jest potwierdzona

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.