Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam mały problem a mianowicie jakiś czas temu mój tata zakupił sobie,PIĘKNA e38:) na fajnych felach M-PAKIET w rozmiarze 235/50/18 8J (przód) 255/45/18 9 1/2J (tył) i teraz moje pytanko, dlaczego na tych felach prowadza auto na koleinach???

Zużyte opony lub krzywe felgi nie wchodzą w grę bo komplecik jest nowy!!

Dodam że teraz są założone 215/65/16 ZIMA i jest rewelacyjnie, czyli w ten sposób wykluczamy jakiekolwiek braki w zawieszeniu!!!

Ja w swojej E38 na lato mam 235/60/16 i nic takiego się nie dzieje, auto jest bardzo stabilne i praktycznie można jeździć bez trzymanki:cool2:

Czy to jest problem spowodowany szerokością opon czy mniejszą wysokością opony, o co w tym chodzi?

Czy jak kupie felgi 17" i założę opony 235/60/17 to też będzie prowadzało na koleinach, bo taki właśnie miałem wcześniej rozmiar w E39 i nie było rewelacji powiedziałbym nawet, że auto gorzej reagowało na koleiny niż E38 na tych 18".

Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem, co dalej począć.

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Opublikowano
Szerokie gumy i ET felgi. Samochód na takich kołach stoi szerzej i więcej 'wybiera' Mniejsza wysokość powoduje, że guma mniej się ugina, zatem samochód jest twardszy. e39 prowadziło się gorzej od e38 bo zawsze tak będzie, niezależnie od konfiguracji ogumienia. Poza tym wszelkie luzy w zawieszeniu są bardziej odczuwalne na dużych i szerokich kołach, zatem nie bardzo można porównywać dwa, nawet takie same auta. Nie ma złotego środka na polskie drogi - albo wygląd, albo komfort. Moje e32 na 17' gdy wpadło w koleiny było jak tramwaj - gdzie koleina, tam samochód. Teraz mam 225/65/15 i jest ok. Ale i tak mnie kusi żeby z powrotem założyć jakieś wiadra :cool2:
Opublikowano
Lipa to może zbyt dosadne i generalne stwierdzenie. Ale zasada jest taka, że im samochód szerzej stoi tym gorzej prowadzi się go po tym czymś, co niesłusznie nazywane jest w Polsce ulicami. Jeśli natomiast droga jest równa, to sam wiesz... Cały cywilizowany świat jeździ na dużych niskich oponach. Takie balony jak np 225/60/15 to już przeżytek. Generalnie, jeśli masz zawias w porządku, felgi są proste nie powinno być dramatu. Sprawdź e38 ojca pod kątem zawieszenia, na szerokich kapciach zawias dostaje bardziej po dupie, może tam poprostu jest coś wyhuśtane? E38 raczej nie powinno jakoś strasznie kuleć trakcyjnie tylko z powodu szerokich kól.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.