Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem nowy na forum i chciałem się przywitać.

 

Mam taki oto problem, może mi ktoś pomoże kto miał podobne objawy.

Otóż moje nowo zakupione (2 miesiące) bmw m40 ma taką przypadłość:

 

1. Nierówna praca silnika tzn jakby przerwy w pracy (niezależnie od temp.)

2. Lekkie przeciąganie przy przyspieszaniu (jakby spadki mocy) na ciepłym silniku.

3. Smród niedopalonych spalin i kopcenie na biało (cały czas)

4. Falujące obroty na ciepłym silniku.

5. Spalanie przy jeżdzie "na emeryta" ok. 12 l/100 miasto 10l trasa

6. Ten dzwięk spod maski to już nie wiem jak określić cykanie, łomot, bo to na pewno nie praca normalnego silnika bmw:lol:

 

Ciśnienie sprawdzałem ok,uszczelka głowicy ok, wiec biały dymek skąd? nie dopalone spaliny?

Kiedy odłączę fajkę z pierwszego od chłonicy cylindra praca silnika się nie zmienia :shock: . Kiedy ustawię obroty tak ok. 1200 jest powiedzmy ok ale czuc ze rzuca silnikiem delikatnie. Do wymiany tylko rozrząd bo tak poza tym wszystko wymienone na nowe.

Moje pytanie brzmi czy to wina rozrządu?

Popychacze nie domykają zaworu?

Wytarty wałek?

Nie sprawdziłem palca w rozdzielaczu moze to on? ale głośna praca rozrządu wskazuje na niego.

Proszę o opinię.

Opublikowano

Słyszałem jeszcze taką teorię nie wiem na ile prawdziwą, ze jezeli popychacz jest uszkodzony to przy pomiarze ciśnienia w cyl. zamknie zawór i bedzie wynik ok, poniewaz silnik nie wytworzy jeszcze cisnienia jak podczas normalnej jego pracy. Więc moze dlatego pomiar jest u mnie ok.

Dzieki za wszelakie podpowiedzi co zrobić.

Opublikowano
uszczelka głowicy ok, wiec biały dymek skąd?

Na jakiej podstawie ztwierdziłeś że uszczelka OK, wszystkie objawy wskazują na nią

www.turboBMW.pl
Opublikowano
uszczelka głowicy ok, wiec biały dymek skąd?

 

Na jakiej podstawie ztwierdziłeś że uszczelka OK, wszystko wskazuje na nią

U mnie podobne objawy powodowała pęknięta sprężyna zaworowa, ale stawiam na uszczelkę

www.turboBMW.pl
Opublikowano

Czy dobre cisnienie sprężania nie świadczy o dobrej kondycji uszczelki?

Może się mylę ale wydaje mi sie ze tak jest.

Teraz jeszcze mi się cos przypomniało mam jakis wyciek właśnie kolo tego pierwszego cylindra tak sie poci troszke silnik to moze własnie uszczelka :idea: ?

Opublikowano
Czy dobre cisnienie sprężania nie świadczy o dobrej kondycji uszczelki?

Niekoniecznie ponieważ dopiero pod wpływem temperatury, lub chociażby ciśnienia gazów podczas spalania mieszanki, taka nieszczelność może dać o sobie znać

www.turboBMW.pl
Opublikowano

Dzięki za rady sprawdze to sobie jeszcze raz.

A jak można bez demontowania głowicy sprawdzić czy to uszczelka?

Czy przy kazdej wymianie uszczelki trzeba planowac głowicę?

Czy przy wymianie paska rozrządu mozna od razu zmienić uszczelkę?

Dzięki z góry za odpowiedzi.

Opublikowano

Tak na 100% to nigdy nie będziesz wiedział, czasem i po zdjęciu głowicy nie ma śladu uszkodzenia uszczelki a po zmianie auto jeździ jak trzeba. Sprawdź jeszcze dla pewności cały zapłon (rozdzielacz, świece itp) oraz układ paliwowy - zwłaszcza wtryski.

Sama wymiana uszczelki w M40 to małe koszty, uszczelka 70zł, planowanie 40zł, nowe śruby (koniecznie!) 50zł. Planować nie trzeba jeśli powierzchnia głowicy jest idealnie równa, jeżeli są wżery lub pozostałości po uszczelce których nie można usunąć to musisz splanować.

www.turboBMW.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.