Skocz do zawartości

BMW 316i oraz kilka nurtujących mnie kwestii...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum. Wstępnie rozglądam się za jakimś autkiem które spełniałoby moje oczekiwania gdyż w przyszłym roku w marcu będę zdawał prawko :norty: Przeglądając to forum zacząłem zastanawiać się nad BMW. Z racji tego że skłaniam się raczej ku BMW 316i mam kilka pytań odnośnie tego modelu.

 

1. Który model 316i będzie oszczędniejszy od 318i ?

2. Jest sens szukać 316i z silnikiem m40 ? Czy m43 będzie trafniejszym wyborem ? I od którego roku m43 był montowany w BMW 316i ?

3. Ile (benzyny oraz gazu) spala 316i a ile 318i ? (Trasa/ ?L , Miasto/ ?L)

4. Które roczniki BMW 316i są najmniej awaryjne i najlepiej wyposażone ? (Zależy mi generalnie na klimie, dobrych materiałach wykończeniowych i takich drobiazgach jak el. szyby i lusterka itp...)

5. Jak jest z awaryjnością i dostępnością części do 316i ?

6. Jak sprawa wygląda z gazem, opłaca się tylko instalować sekwencję za 3500 zł ?

7. Czy 316i "żwawo" się zbiera do 100 km/h ? Nie będę miał problemów z wyprzedzaniem tirów na autostradzie ? Nie ukrywam że chciałbym czasem "pocisnąć" moją beemką czy 316i da mi taką możliwość ?

8. Jakie są Wasze wrażenia i refleksje drodzy użytkownicy 316i ?

 

Pozdrawiam Dawid :)

Opublikowano

Co by gdyby było, jak bym miał milion to kupił bym M5 czy może nowego CL'a hmmm :mad2:

 

 

1) A jak myślisz wiadomo z założenia im mniejsza pojemność tym mniej koni, tym mniejszy Nm tym mniej pali

4) Im później wyprodkukowane auto tym mniej awaryjne - logiczne bo inżynierowie na bieżąco poprawiają wady itp.

Ale raczej bym patrzyłna historię auta a nie na rocznik

5) zależy jak utrzymana części masz wszędzie - allegro, szroty, fora internetowe, ASO

6) kupisz auto za 11000zł i wkładasz 3500zł sam pomyśl czy się opłaca (chyba nie jesteś taksówkarzem), nie prościej poszukać z gazem jeśli już koniecznie ma mieć gaz

7) pocisnąć to będziesz mógł fiata na pasach, nie poszalejesz 1.6 nie oszukujmy się , jak chcesz latać to kup 325

8) zapewne fura zajefajna, wszystko elegnacko tylko silnik za mały

 

 

 

chcesz ekonomicznie szybko i z lansem

 

 

nie ma takiej opcji

 

 

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

to jest bmw, chcesz dobre - płać, chcesz parcha - płacz !

.
Opublikowano

1. Trochę bezsensu to pytanie :duh: Który model 1,6 będzie oszczędniejszy niż 1,8 - myślę, że tym którym ja się poruszam - jakie pytanie taka odpowiedź.

Tak na serio, to oszczędność jest niezauważalna.

2. M43 będzie trafniejszym wyborem - ze wzgl. na napęd rozrządu.

3. Takie porównania są także bez sensu - to są dane zawarte w tabelkach producentów i niczym mają się do rzeczywistości. Te auta nie są nowe więc wszystko zależy od stanu technicznego, rodzaju drogi oraz upodobań kierowcy. Przy oszczędnej jeździ na trasie - zmieścisz się w 7L/100km, przy paleniu gumy - w 15L/100km.

4. Najmniej awaryjne powinny być nowe :duh: Wyposażenie nie zalezy od rocznika tylko od wersji wyposażeniowej.

5. Awaryjność zależy od stanu technicznego auta i upodobań kierowcy. Jak kupisz skarbonkę - to wsadzisz w nią sporo.

6. Zależy ile jeździsz - jak mało - to nie.

7. Co to znaczy "żwawo"? - Żwawiej niż 126p, mniej żwawo niż M3. Co to znaczy pocisnąć?? - do 180km/h powinno dać radę.

Opublikowano

Myślę że kolega słabo przeglądał forum bo większość z jego pytań była poruszana setki razy.

 

jeżeli chce mieć czym przycisnąć proponuje silnik 2,0 w M50 lub M52. jeżeli jest zadbane i w bardzo dobrym stanie to spokojnie zadowoli jego chęci a spalanie wcale nie będzie astronomicznie większe niż silnika 1,6.

 

Jak pokombinujesz i popytasz znajomych to może znajdziesz sekwencje po znajomości za 2500 zł

Opublikowano

Pytając o rocznik miałem na myśli to które roczniki są warte uwagi/zainteresowania w które celować. Wiadomo że im nowsze tym lepsze ale też droższe. Pisząc "żwawo" miałem na myśli to czy samochód nie będzie mi mulił. Czy będzie ładnie się zbierał. Muszę jeszcze poprzeglądać forum skoro piszesz że większość kwestii była już poruszona.

 

Ale dziękówa za zainteresowanie tematem :cool2:

Opublikowano (edytowane)

Jako ze jestem uzytkownikiem 316i od prawie dwoch lat to ci odpowiem...

 

1. te dwa silniki spalaja bardzo podobna ilosc paliwa, roznica jest minimalna na korzysc 316i

 

2. Jest sens szukac M40 pod warunkiem ze sie ladnie wkreca na obroty ale pomimo wszystko lepiej wybrac M43.

 

3. Mi 316i spala od 8 do 15litrow gazu w zalerznosci od warunkow i stylu jazdy.

 

4. Szukaj powyzej 95roku bo wtedy wiekszosc E36 mialo te dodatki co wymieniles.

 

5. zalerzy od wiele czynnikow awaryjnosc ale generalnie jest dobrze, dostpenosc czesci znakomita i po niezlych cenach.

 

6. Moim zdaniem nie oplaca sie inwestowac w sekwencje do 316i to sa silniki tylko 8zaworowe wiec gaz drugiej generacji spokojnie wystarczy ja mam i jestem bardzo zadowolony.

 

7. Zalerzy co oczekujesz, jak lubisz bardzo dynamiczna jazde bedzie ci brakowalo koni, moj egzeplarz na LPG rozpedza sie w okolo 13.5sekundy do stu wiec rakieta to nie jest ale mi to w wiekszosci sytuacji wystarcza. Wedlug mnie jak sie go rozpedzi do 100km/h to pozniej jest dobrze i do 160km/h przyspiesza ladnie wiec zbytnio kompleksow przy wpyprzedzaniu tirow ja przynajmniej niemam.

 

8. Moje wrazenie sa ogolnie pozytywne :)

Edytowane przez kowi
Opublikowano
kowi wielkie dzięki za odpowiedzi! To jest to czego szukałem! Jeszcze raz dzięki! Szkoda że nie mogę przyznać ci SOG-a :cool2:
Opublikowano
A tak z ciekawości... Co ze swojej strony byście polecali w kwocie do 15.000 zł ?? Oczywiście podstawa to ekonomiczne spalanie.
Opublikowano

Jak masz możliwości zrobienia auta w sensie blacharskim to może ja swoją będę sprzedawał bo uległa lekkiemu rozbiciu przodu :)

A tak na poważnie to powtórzę kilka odpowiedzi kolegów ale proszę:

1. Oszczędność w spalaniu żadna więc szukałbym 318i

2. Zawsze jest sens, niektórzy kupują e30 i e21 więc jeszcze starsze auta niż szukasz, osobiście szukałbym na łańcuszku czyli M43

3. Od 7 do nawet 15 zależy od stylu jazdy.

4. Wyposażenie. 316i często były gołe, dużo zależało od 1 właściciela czego sobie zażyczył ale skoro kupował najtańszą wersję to nie brał full opcji proste

5. Awaryjność dużo się mówi że BMW to skarbonka. Zależy jak jeździsz ale skoro chcesz r4 to wątpię żeby służyło do szaleństw. Dostęp do częsci od jakiś 2-3 lat całkiem przyzwoity a i ceny spadły.

6. Sekwencję możesz założyć o 800pln taniej niż napisałeś przy tej relacji cen zwróci się instalacja pomiędzy 15-20tys. Oceń ile jeździsz i zdecyduj

7. Nie wiem jak 316i ja 318 nie narzekam. Myślę że różnica niewielka raptem 13KM więc tira wyprzedzisz ale na litewskich numerach może być problem bo to wariaci i popieprzają ze zdjętą blokadą :). Ogólnie 316i też da radę ma ponad 100KM.

8. Nie posiadam 316i , ma taką mój kolega. Po zakupie z zagranicy włożył jakieś 2tyś w naprawy (chuczące rolki, wycieki, zmiana płynów, gumowe elementy zawieszenia itp) od 2 lat wymienia tylko olej itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.