Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. panowie moj kumpel podłaczył odwrotnie aku tzn plus na minus i teraz jak sie go podłaczy to swieci cały czas kontrolka od ładowania i samochód nie chce zapalic. co mogło sie stac?
Opublikowano
Witam...to niezłego bigosu kolega narobił...odwrotne podłączenie przewodów może spowodować poważne uszkodzenie alternatora i innych elementów wyposażenia elektrycznego.Ponadto należy pamiętać,aby akumulator podłączać tylko przy wyłączonym zapłonie...Mógł ulec zepsuciu rozrusznik.A słychać go chociaż że kręci silnikiem?Bo jak jest zupełnie cicho po przekręceniu kluczyka,to rozrusznik padł-a już na pewno włącznik elektromagnetyczny.Pozdrawiam.

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Opublikowano
Trzeba sprawdzić rozrusznik.Wrzucić luz,przekręcić zapłon,potem zmostkować za pomocą przewodu pomocniczego(najlepiej,żeby był jakiś miedziany w izolacji) zaciski 30(grubszy przewód dodatni) z 50(cieńszy przewód prowadzący do włącznika zapłonu).Silnik rozrusznika powinien zacząć pracować,a zębnik się wysunąć.Jeżeli tak się nie stanie,to rozrusznik do wymontowania...niestety.

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Opublikowano
mozliwe ze elektromagnes padl skoro nie ma reakcji,ale jesli to bylby on to na popych powinien zapalic
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano
witam. panowie moj kumpel podłaczył odwrotnie aku tzn plus na minus i teraz jak sie go podłaczy to swieci cały czas kontrolka od ładowania i samochód nie chce zapalic. co mogło sie stac?

 

No wiesz przeważnie jest tak, że jak się przekręca kluczyk w pozycję ZAPŁON to się świeci kontrolka ładowania. Gasnie dopiero po odpaleniu auta gdy alternator zaczyna ładować. Jesli tak nie jest - to znaczy że coś jest nie tak.

 

Rozumiem, że u ciebie swieci się kontrolka ładowania bez przekręcania kluczyka??

 

Co może się stać - możesz spalić np silnik rozrusznika, popalic obwody, spalić kompa, zepsuć alternator i mostek prostowniczy itd

 

 

Tylko się zastanawiam jak on mógł to zrobić skoro klemy mają okresloną długości i nie grzyba ich podłaczyć inaczej - chyba, że AKO miało biegunowość inną.

Opublikowano

tez mnie to zdziwiło jak on to zrobil no ale w koncu czego polak nie potrafi hehe.

własnie w tym rzecz ze ta kontrolka swieci cały czas nawet jezeli nie ma kluczyka w stacyjce.

aha i na "popych" tez nie chce gadac

Opublikowano

No to spróbuj tak jak Ci ktoś tutaj radził - zacznij od rozrusznika - podłacz go do zewnętrznego zasilania i sprawdź czy zagada.

Rozumiem że teraz ako jest podłączone prawidlowo - więc jest zwarcie w układzie elekrtycznym. Sprawdźcie dokładnie alternator - często tam jest małe zwarcie i wtedy lubi swiecić kontorlka ładowania bez włączonego zapłonu. Pozprawdzajcie bezpieczniki

 

 

Dziwi mnie też fakt, że nie strzeliły bezpieczniki.

Opublikowano
jak nie strzeleiły hehe. kazdy jeden był do wymiany. narazie musi zrobic jakies "diody" na alternatorze bo sa spalone i spr ten rozrusznik zaraz i zobaczymy co bedzie.
Opublikowano
Robienie alternatora będzie kosztowało tyle-a może nawet i więcej-że lepiej poszukać jakiegoś w przyzwoitym stanie na szrocie,albo z ogłoszenia,,części sprzedam".

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.