Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

to moje pierwsze auto z automatem.stąd moje pytanie.

Jak właściwie powinno to utrojstwo dzialać.chodzi mi o to czy zmiany biegów powinne być wyczuwalne .tak samo przy przełączaniu na R lub D powinno to być wyczuwalne lub nawet slyszalne???Czasem czuć delikatne szarpnięcie przy zmianie.

Pytam bo nie wiem czy zaczynać się martwić i mieć to na oku.planuję wymianę oleju i wszystkiego co tam będzie potrzebne tylko czy zlecić to ASO???Powoli się wybieram do ASO w Białymstoku tylko nie wiem czy ten serwis jest coś wart???Dodam,że przebieg to ok.90tkm.

jeżeli ktoś coś wie proszę o info,będę wdzięczny. :modlitwa:

Opublikowano

Jestem po wymianie oleju w skrzyni w 330d. Zaraz po zakupie zaczeły nasilać sie objawy szarpania na zimnym oleju w skrzyni, szczególnie podczas zmiany z 1 na 2 a takze podczas redukcji na trasie. Wynikało to z przepracowania oleju i im nizsza jego temperatura tym gorsze własciwosci...

Jak na to wpadłem ? Otóz kiedy skrzynia sie nagrzewała - pracowało wszystko "ok". Szczytem była trasa do Berlina gdzie powrót był dramatem (niska teperatura na zewnatrz, schłodzony olej przez chłodniczke) , każda redukcja odbywała sie z potwornym szarpnieciem. Naprawa skrzyni wydawała sie nieuchronna. Postanowiłem wymienic olej (przy przebiegu 130.000 KM). To co zobaczyłem po spuszczeniu.... opadła mi kopara :jawdrop: Tak przepracowanego oleju nie widziałem. Opiłek metalu mało ale maź w kapie gruba na 1 cm. Koledzy przepowiedzieli padniecie skrzyni po wymianie :D

Ale ja byłem twardy. Nalałem nowy. Jazda próbna. Pierwsza zmiana z 1 na 2. Poprawa. 1-szy dzien jazdy.. poprawa ale nie rzuca na kolana. Po 3 tygodniach mogę śmiało powiedziec - wymieniaj. Poprawa niesamowita. Nawet podczas zmiany trybu skrzyni. I nie przejmuj sie , zdarza sie to z lekkim szarpnieciem.

Olej w skrzyni niby jest "longlife". Słyszałem opinie że mimo to nalezy go zmienic po 100.000 Km, natomiast mój kolega z ASO mówi po cichu ze trzeba co 50.000... :twisted2:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

a tak z ciekawosci to gdize wymieniales ten olej ? w aso?

z tego co czytam na tym forum strach dawac żeby nie nalali jakiegoś nieodpowiedniego albo nie daj boże mineralnego.

Opublikowano

a tak z ciekawosci to gdize wymieniales ten olej ? w aso?

z tego co czytam na tym forum strach dawac żeby nie nalali jakiegoś nieodpowiedniego albo nie daj boże mineralnego.

Opublikowano
a tak z ciekawosci to gdize wymieniales ten olej ? w aso?

z tego co czytam na tym forum strach dawac żeby nie nalali jakiegoś nieodpowiedniego albo nie daj boże mineralnego.

 

Wymieniałem u znajomego w serwisie skrzyń automatycznych. Poszukaj dobrego fachowca w swojej okolicy, ale najpierw przebrnij przez etap doboru oleju. Było już wiele razy na forum. Pomoże CI w tym index tematów, powyzej tego tematu :cool2:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Witam

Korzystajac ze jest ten temat mam takie pytanie dla posiadaczy automatu,

jak przelaczacie z pozycji P na R to odbywa sie to cicho czy jest to glosne chrupniecie, jak otworze okno slychac to bardziej, efekt taki jakby wyrywalo sie bieg? Bo tak wlasnie jest umnie. Nie wiem czy to jest normalne, czy z moja skrzynia cos zlego sie dzieje. Podczas jazdy jest wszystko w porzadku, plynnie przerzuca biegi.

Pozdrawiam

Pozdrawiam
Opublikowano
Witam

Korzystajac ze jest ten temat mam takie pytanie dla posiadaczy automatu,

jak przelaczacie z pozycji P na R to odbywa sie to cicho czy jest to glosne chrupniecie, jak otworze okno slychac to bardziej, efekt taki jakby wyrywalo sie bieg? Bo tak wlasnie jest umnie. Nie wiem czy to jest normalne, czy z moja skrzynia cos zlego sie dzieje. Podczas jazdy jest wszystko w porzadku, plynnie przerzuca biegi.

Pozdrawiam

 

Nie ma miejsca cos takiego , nawet w kompletnej ciszy w nocy to odbywa się bezszelestnie , zresztą jak wszystko inne

Opublikowano
Jezeli to nie jest normalne to ma ktos pomysl co to moze byc? I czy znacie jakis dobry warsztat ktory zna sie na skrzyniach aut. na slasku, najlepiej w okolicach Gliwic.
Pozdrawiam
Opublikowano
możliwe, że coś ze sprzęgłem hydrokinetycznym , ale to już musi stwierdzić fachowiec , zresztą przydał by sie jakiś namiar w razie czego na osobę kompetentną od tych skrzynek
Opublikowano
no właśnie zdaje się,że u mnie są podwyższone obroty i wtedy występuje stuk przy przekladaniu biegów!...pewnie będzie jednak walnięty ten nastawnik wolnych obrotów. :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.