Skocz do zawartości

Problemy ze wspomaganiem - najprawdopodobniej pompa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem ze wspomaganiem, najprawdopodobniej padla pompa wspomaganie (z tego co wyczytalem w archiwum)

Otoz tak:

- Pompa wyje nawet jak nie krece kierownica, jak krece oczywiscie sie nasila.

- Wspomaganie prawie nie dziala, tak jakby skokowo,

- Sprawdzilem dzisiaj plyn przed odpalniem - jest w zbirniczku do ponad polowy.

 

Co sadzicie pompa? A moze sie zapowietrzylo i w zbiorniczku widac, raczej nie?

 

Nowa, uzywana czy moze da sie regenerowac?

 

Co sie dowiedzialem:

- Nowa ok. 900 PLN

- Uzywka 300-350PLN

- Regeneracja jeszcze nie wiem jaki koszt, ale znalazlem firme lauber, partner IC, dwa lata graracji/ 40 000 km

Opublikowano
Jak pompa wyje, to oznacza tylko jedno - wymiana - kup z allegro z roczną gwarancją za 299zł, tylko tam kupisz ZF, a jeśli masz u siebie LUK, to muszą w ZF wkręcić tulejkę, bo gwint jest za długi od przewodu ciśnieniowego i może płyn wywalać - tak miałem ja, więc jest to pewna informacja. Dodatkowo mogę Ci powiedzieć, że ponad połowa w zbiorniczku, to trochę mało, płynu musi być tyle, żeby na bagneciku od korka było do połowy. Najpierw dolej płynu, pokręć kierownicą do oporu, to w jedną, to w drugą, sprawdź znowu poziom, jakby co dolej, ajk pompa będzie wyć znowu, to wszystko jasne.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Ja kupowałem od tego: http://moto.allegro.pl/item281650882_pompa_wspomagania_bmw_e36_e39_e46_nowa_.html

ale on ma tylko ZF. Ten, który znlazłes Ty, ma też chyba LUK - sprawdź u siebie co masz i zamów od tego po 350. Jak wykręcisz swoją pompę i oddasz ją do regenracji, to unieruchomisz samochód na kilka ładnych dni.

 

To jest aukurat nie problem, mam czym jezdzic, poza tym na zime szkoda mi smigac BMW :wink:

Przez weekend postaram sie to zrobic i zobaczymy, ja by okazalo sie ze to jest ZF to wypas.

falcone dzieki za pomoc.

Opublikowano

Kurde pytalem tych gosci dla nich instnieje tylko jeden zaminnik, musz ja wymatowac sam, bo nie chce zeby auto czekalo rozebrane na jakims warsztacie, poza tym musze dac te przewody do firmy, ktora zajmuje sie hydraulika do koparek - mysle ze to zrobia. Przewody sa strasznie spocone, a metalowa koncowka jednego tego przy pompie mokra.

 

Masz jakies wskazowki jak sie do tego najlepiej zabrac, jak sie ten pasek popuszcze. pytam, bo zaden ze mnie mechanik :wink:

 

Wspominales cos o tej tulejce, sprzedawce tej pompy Ci ja dal/sprzedal?

Bo jakby mial tobym kupil na wszelki wypadek i byloby z glowy.

 

Patrzylem po auto, ale nie widze tam zadnej tabliczki na pompie.

Opublikowano
Kurde pytalem tych gosci dla nich instnieje tylko jeden zaminnik, musz ja wymatowac sam, bo nie chce zeby auto czekalo rozebrane na jakims warsztacie, poza tym musze dac te przewody do firmy, ktora zajmuje sie hydraulika do koparek - mysle ze to zrobia. Przewody sa strasznie spocone, a metalowa koncowka jednego tego przy pompie mokra.

 

Masz jakies wskazowki jak sie do tego najlepiej zabrac, jak sie ten pasek popuszcze. pytam, bo zaden ze mnie mechanik :wink:

 

Wspominales cos o tej tulejce, sprzedawce tej pompy Ci ja dal/sprzedal?

Bo jakby mial tobym kupil na wszelki wypadek i byloby z glowy.

 

Patrzylem po auto, ale nie widze tam zadnej tabliczki na pompie.

 

I dotarlem, co prawda bez rozbierania, ale wiem napewno, ze jest to LUK i naprawdopodobniej LF30.

Opublikowano
Z przewodami niestety jest problem, bo albo musisz kupić nowe, a to trochę kosztuje, albo oddać do regeneracji, z tego co wiem, to są podobno firmy, które to robią, jednak nie szukałem, więc z tym Ci nie pomogę. Co do pompy, to jesli kupisz taka jaką masz, to spoko, nic nie musisz robić oprócz wymiany. Jeśli jednak kupisz ZF, to muszą do pompy wkręcić tulejkę, żeby pasował przewód - niestety jakiej długości tulejkę, to nie wiem, najlepiej, żebyś im powiedział w czym rzecz, a oni jako "fachowcy" muszą to sprawdzić i zrobić. Co do zablokowania napinacza paska, to nie wiem gdzie, chyba no forum ktoś kiedyś opisywał, ale nie jestem pewien, mi w tym pomagał mechanik, resztę zrobiłem sam. Mogę Ci tylko powiedzieć, żebyś nie odkręcał śrub torksów z pompy zamontowanej w samochodzie - prawie niemożliwe do wykonania, musisz odkręcić pompę razem z trzymaczem i na stole odkręcić torksy, zmienić pompę, skręcić torksy i zamontować w samochodzie.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

a ja sie podlacze.

 

czy jezeli plyn mam ok, nie wyje a ciezko chodzi ??a sama kierownica nie wraca. Efekt taki juz od jakiegos czasu sie nasilał jak temp. spadala. Kiedys bylo dosc cieplo i na chwile sie poprawilo ale teraz normalnie to musze uzyc lekkiej sily. kiedys krecilem 1 ręka a teraz juz dwoma ??

 

gdzie szukac i czego ?/ :modlitwa:

Opublikowano
pawelkrak - pewnie maglownica, czy tam przekładnia, nie wiem czym to się różni i co jest w naszych samochodach, ale najlepiej podjedź do mechanika, niech sprawdzi.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Troche to juz trwa, ale ASO gdzie zamowilem mialo renament i problemy z systemem.

Kupilem u nich:

- 2 zbrojone przewody, ktore ida ze zbiornika

- obejmy (zeby nie rzezbic)

- zbiornik wyrownawczy z filtrem

Za wszystko 340 PLN

Pompa na allegro 350 PLN

Olej ATF Mobil-a 2*1l. = 46 PLN

A wiec czesci: 736 PLN

Dzisiaj ustawiam sie z kolega na robote w sobote.

Opublikowano
No to powodzenia. Trochę roboty Was czeka, uważajcie tylko, żeby koła pasowego pompy nie połamać bo jest plastikowe. Koszt około 100zł, musiałem kupić również, bo mechanik nie ostrzegł mnie :(

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Dojade pare kilometrow na takiej wyjacej pompie ze slabym wspomaganiem, stanie sie cos?

Jade za godzine i tak sie teraz zastanowilem.

Opublikowano
Witam odgrzebuję temat, konkretnie to interesuje mnie jaki płyn do wspomagania mam w samochodzie, mam czarną metalową puszkę z sitkiem metalowym w środku i żadnej skali, w poprzedniej piątce miałem standard przezroczystą ze skalą i czarnym korkiem bodajże, płyn wcześniej lałem chyba czerwony teraz ponoć mam zalać jakiś zielony używa sie go przy nivo ( ja nie posiadam choć mam kombi ). jeśli ktoś może pomóc nakierować w sprawie płynu to wdzięczny bede. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.