Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ta zolta czesc na zdjeciu ponizej moze miec jakikolwiek zwiazek z bledem air bag`a :?: Zmieniajac akumulator urwalem to zolte przez przypadek i od tamtej pory caly czas swieci air bag. Od czego to wogole jest :?: Juz pisalem o poduszce, pisaliscie ze to najczestsza wada zmiany aku, ale gdzies slyszalem, ze to zolte moze miec zwiazek z air bag`iem. Teraz wlozylem to tylko tak zeby nie przeszkadzalo.

 

http://images31.fotosik.pl/76/23b1673adedb83e5.jpg

Opublikowano
Ma Kolego i to bardzo dużo... To jest plusowy przewód pirotechniczny, którego działanie determinowane jest przez moduł układu SRS (poduszki/napinacze) i ma za zadanie odłączyć zasilanie w przypadku kolizji. Mówiąc krótko jak "walą" napinacze i poduchy, to kabel tyż :mrgreen:. Kontrolka "poduszek", a w zasadzie całego SRS będzie Ci się świecić do czasu skasowania błędu w serwisie albo samodzielnie np. Carsoftem, po uprzednim naprawieniu/wymianie uszkodzonej wtyczki...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Ale opisz dokładnie co od czego oderwałeś: żółtą wtyczkę od kabelka, czy też coś innego. Ważne jest czy uszkodziłeś piny od gniazda przewodu pirotechnicznego, czy nie. Jeśli piny są OK, to pozostaje drobna naprawa powiązana z dokupieniem wtyczki, ewentualnie wtyczki z kawałkiem przewodu (nie wiem jak to występuje) i jeszcze drobniejsze lutowanie. Zrób poproszę dokładne zdjęcie co i jak jest uszkodzone, a coś zaradzimy...Do odważnych świat należy!!!! :mrgreen:

Obejrz dokładnie piny, czyli konektorki w gnieździe przewodu pirotechnicznego, w który wpinana jest żółta wtyczka.

Ja sam mam odpalony przewód (poprzedni właściciel nie przywrócił sprawności, bo używany przewód to koszt ok. 300-400 PLN) i albo dokupię, albo "oszukam" :norty: system opornikiem 2 Ohm, żeby mnie kontrolka nie drażniła...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Przewod nie zostal urwany od tego zoltego, to plastik oderwalem do klemy, jego czesc znajdujaca sie wewnatrz klemy nadal tam jest, reszte urwana jest taka jak na zdjeciu ponizej:

 

http://images32.fotosik.pl/77/dafe76908147d5f0.jpg

 

Z plastiku wystaje cos miedzianego bodajrze, przynajmniej ma kolor miedziany, na zdjeciu w pierwszym poscie jest tylko wlozone "na zywca" jesli mozna to tak powiedziec bo wchodzi dosyc lekko. Tylko to jest uszkodzone, kabel nie naruszony i nie przerwany na 100%

Aha, zdjecie robilem teraz, lepsze dopieru jutro o 14 (po pracy).

Opublikowano

OKI, zdjęcie takie sobie, ale widać i wynika z opisu, że wtyczka jest w kawałkach. Musisz sobie wydłubać to co z niej zostało w gnieździe i zakombinować nową wtyczkę (zapewne z kawałkiem przewodu, chyba, że jest jakaś złączka gdzieś niedaleko i da się wymienić kompletny odcinek przewodu zakończony wtyczkami... jak nie ma złączki, a przwdód wchodzi w większą wiązkę to pozostanie Ci chyba lutowanie)... Przyślij proszę wyraźniejszą fotkę... Ale na to mi to wygląda i ja tak bym widział naprawę... Potem jeszcze wykasowanie błędów, żeby kontrolka poduszek (a raczej całego SRS) się nie świeciła

 

pzdr

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
oczko przylutowac i podpiac pod srube + ..i na kompa. bedzie ok. :cool2:

 

Hmm... a ja jeśli w celu oszukania kompa :norty: polecałbym obciąć wtyczkę i kabelki zewrzeć opornikiem 2 Ohm... będzie jakby zgodniej ze hmmm "sztuką" :norty:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
oczko przylutowac i podpiac pod srube + ..i na kompa. bedzie ok. :cool2:

 

Hmm... a ja jeśli w celu oszukania kompa :norty: polecałbym obciąć wtyczkę i kabelki zewrzeć opornikiem 2 Ohm... będzie jakby zgodniej ze hmmm "sztuką" :norty:

 

co chcesz oszukiwac :?: tam przychodzi pelne napiecie 12v z za wyl.pirotechnicznego :norty:

Opublikowano
oczko przylutowac i podpiac pod srube + ..i na kompa. bedzie ok. :cool2:

 

Hmm... a ja jeśli w celu oszukania kompa :norty: polecałbym obciąć wtyczkę i kabelki zewrzeć opornikiem 2 Ohm... będzie jakby zgodniej ze hmmm "sztuką" :norty:

 

co chcesz oszukiwac :?: tam przychodzi pelne napiecie 12v z za wyl.pirotechnicznego :norty:

 

Nie chciałbym twierdzić czegoś, czego nie jestem pewien... Napięcie może przychodzi 12V, ale chodzi o opór odbiornika, jakim jest ładunek pirotechniczny, a ten to z tego co mi się wydaje 2 Ohm... Wtedy sterownik SRS "widzi" przewód pirotechniczny jako posiadający sprawny ładunek... Tak mi się wydaje na logikę... Jak dorwę kogoś ze sprawnym przewodem to zmierzę opór na pinach gniazda przewodu i wtedy będzie sprawa jasna (u mnie od zakupu 2 mce temu jeszcze nie zajmowałem się dogłębnie tym tematem i rozwiązałem kwestii odpalonego przewodu pirotechnicznego)

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
moze masz i racje :mrgreen: nie chce mi sie isc do garazu :hand:

 

Aaaaa!!!! Mam tu nie uszkodzone napinacze, które mam montować... już mierzę na napinaczach.... Jest dokładnie 2 Ohm, czyli tyle ile podałem...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
moze masz i racje :mrgreen: nie chce mi sie isc do garazu :hand:

 

Aaaaa!!!! Mam tu nie uszkodzone napinacze, które mam montować... już mierzę na napinaczach.... Jest dokładnie 2 Ohm, czyli tyle ile podałem...

 

w e-46 jest to samo ...zobacze jutro jak jest podlaczone :cool2:

Opublikowano
Nie chce kombinowac za bardzo, wolalbym dokupic wtyczke i miec swiety spokoj. Ile moze w ASO kosztowac, ew gdzie ja kupic :?:

 

Toteż nikt Ci nie radzi robić inaczej... Ja sam powolutku przywracam moją bemcię powolutku do właściwego stanu i też nie zamierzam korzystać z oporników :nienie: ... Dzisiaj pytałem w sklepie w Lublinie, który sprzedaje części w cenach ASO o żółtą, podobną do Twojej wtyczkę do napinacza z 40 cm odcinkiem przewodu, zakończoną drugą wtyczką, także jest wszystko gotowe do podpięcia i ta przyjemność to rozsądne uważam pieniądze, tj. 64 PLN (rozsądek w tym przypadku to oczywiście pojęcie względne :mrgreen:). Gdyby takie samo coś można było kupić w sklepie elektronicznym to kosztowałoby 2,3 PLN... np. :mrgreen:.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Nie chce kombinowac za bardzo, wolalbym dokupic wtyczke i miec swiety spokoj. Ile moze w ASO kosztowac, ew gdzie ja kupic :?:

 

Toteż nikt Ci nie radzi robić inaczej... Ja sam powolutku przywracam moją bemcię powolutku do właściwego stanu i też nie zamierzam korzystać z oporników :nienie: ... Dzisiaj pytałem w sklepie w Lublinie, który sprzedaje części w cenach ASO o żółtą, podobną do Twojej wtyczkę do napinacza z 40 cm odcinkiem przewodu, zakończoną drugą wtyczką, także jest wszystko gotowe do podpięcia i ta przyjemność to rozsądne uważam pieniądze, tj. 64 PLN (rozsądek w tym przypadku to oczywiście pojęcie względne :mrgreen:). Gdyby takie samo coś można było kupić w sklepie elektronicznym to kosztowałoby 2,3 PLN... np. :mrgreen:.

 

jak chce kupowac to niech kupuje :modlitwa: ja proponowalem oczko zalozyc i przykrecic :mrgreen: tylko po co te posty o pomoc jak mozna podjechac do elektryka jak sie nie zna i klopot z glowy :nana:

Opublikowano
POsty i pomoc jest dla lepszej wiedzy :mrgreen: ... A kazdy niech naprawia jak chce... Ja uważam, że zrezygnować można z przewodu pirotechnicznego, ale poduchy i napinacze muszą by OK :cool2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Nie wiem dokładnie jak tam jest z oporami i napięciami na kolejnych pinach, ale jeśli ktoś zna prawo Ohma to łatwo policzyć, że:

U=12V R=2 Ohm daje

 

I=U/R czyli I=12 V/2 Ohm =6A

 

P=U*I czyli P=12V*6A=72W

 

Moc P wydzielona na oporniku 2 Ohm przy napięciu 12V wyniesie 72W, czyli sporo więcej niż na żarówce H1, nie wspominając rozmiarów takiego opornika.

126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Opublikowano
oczko przylutowac i podpiac pod srube + ..i na kompa. bedzie ok. :cool2:

 

Hmm... a ja jeśli w celu oszukania kompa :norty: polecałbym obciąć wtyczkę i kabelki zewrzeć opornikiem 2 Ohm... będzie jakby zgodniej ze hmmm "sztuką" :norty:

 

co chcesz oszukiwac :?: tam przychodzi pelne napiecie 12v z za wyl.pirotechnicznego :norty:

 

Nie chciałbym twierdzić czegoś, czego nie jestem pewien... Napięcie może przychodzi 12V, ale chodzi o opór odbiornika, jakim jest ładunek pirotechniczny, a ten to z tego co mi się wydaje 2 Ohm... Wtedy sterownik SRS "widzi" przewód pirotechniczny jako posiadający sprawny ładunek... Tak mi się wydaje na logikę... Jak dorwę kogoś ze sprawnym przewodem to zmierzę opór na pinach gniazda przewodu i wtedy będzie sprawa jasna (u mnie od zakupu 2 mce temu jeszcze nie zajmowałem się dogłębnie tym tematem i rozwiązałem kwestii odpalonego przewodu pirotechnicznego)

gratuluje pomysłu pomiaru oporu klemy lub poduszki. Powiedz jeszcze ze będziesz to mierzył zwykłym miernikiem. Jak juz zmierzysz daj znać jakie były tego efekty:)

Opublikowano
oczko przylutowac i podpiac pod srube + ..i na kompa. bedzie ok. :cool2:

 

Hmm... a ja jeśli w celu oszukania kompa :norty: polecałbym obciąć wtyczkę i kabelki zewrzeć opornikiem 2 Ohm... będzie jakby zgodniej ze hmmm "sztuką" :norty:

 

co chcesz oszukiwac :?: tam przychodzi pelne napiecie 12v z za wyl.pirotechnicznego :norty:

 

Nie chciałbym twierdzić czegoś, czego nie jestem pewien... Napięcie może przychodzi 12V, ale chodzi o opór odbiornika, jakim jest ładunek pirotechniczny, a ten to z tego co mi się wydaje 2 Ohm... Wtedy sterownik SRS "widzi" przewód pirotechniczny jako posiadający sprawny ładunek... Tak mi się wydaje na logikę... Jak dorwę kogoś ze sprawnym przewodem to zmierzę opór na pinach gniazda przewodu i wtedy będzie sprawa jasna (u mnie od zakupu 2 mce temu jeszcze nie zajmowałem się dogłębnie tym tematem i rozwiązałem kwestii odpalonego przewodu pirotechnicznego)

gratuluje pomysłu pomiaru oporu klemy lub poduszki. Powiedz jeszcze ze będziesz to mierzył zwykłym miernikiem. Jak juz zmierzysz daj znać jakie były tego efekty:)

 

A dziękuję, dziękuję... Nie będę, a zmierzyłem i owe 2 Ohm to podana wartość zmierzona 30 s przed jej podaniem w poscie, więc nie ma mowy o jakichkolwiek efektach - takowych nie było (może poza utwierdzeniem się w swoim przekonaniu :mrgreen:).

Widzę, że z techniką w zakresie podstawowym, to Ty kolego masz niewiele wspólnego... pewno jesteś - bez obrazy - prawnikiem :norty:. Odnośnie napięcia na przewodach to ja nie wiem, jakie jest i niewykluczone, że 12V... ale pewno tylko wtedy jak walą poduszki :mrgreen:. Najprawdopodobniej napięcie na przewodach w czasie, gdy nie są aktywowane jest znikome - tylko tyle, aby była możliwa kontrola,k czy układ jest OK (jak układ odbiera, że nie ma przerwy w obwodzie i jest obciążony właściwym oporem, to kontrolka się nie zaświeci - proste jak drut).

Niedługo będę montował nowe napinacze do auta, bo kupiłem auto z wywalonymi, pomierzę wszystko (oczywiście w stanie nie uwzględniającym aktywacji SRS) i podam na forum... To przecież służy dobru wspólnemu naszej społeczności :norty:.

 

bez zamiaru obrazy pozdrawiam wszystkich prawników o zamiłowaniach technicznych, a szczególnie elektrotechnicznych

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Nie wiem dokładnie jak tam jest z oporami i napięciami na kolejnych pinach, ale jeśli ktoś zna prawo Ohma to łatwo policzyć, że:

U=12V R=2 Ohm daje

 

I=U/R czyli I=12 V/2 Ohm =6A

 

P=U*I czyli P=12V*6A=72W

 

Moc P wydzielona na oporniku 2 Ohm przy napięciu 12V wyniesie 72W, czyli sporo więcej niż na żarówce H1, nie wspominając rozmiarów takiego opornika.

 

A po co liczyć na około :mrgreen: ???

P=(U*U)/R=144/2=72 W...

 

P.S. Jak zapowiedziałem w powyższym poście - zmierzę i podam zainteresowanym napięcie jak układ nie jest aktywowany... Myślę, że gdyby napięcie miało być cały czas 12V to przewody byłyby nieco grubsze (zobacz jakie są przy żarówkach i kierunkach)

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Moje obliczenia były celowe, żeby pokazać i prąd i moc...
126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Opublikowano
Moje obliczenia były celowe, żeby pokazać i prąd i moc...

 

Obliczenia czy na około, czy na skróty dają do myślenia i tym bardziej przekonują o tym, że napięcie w istalacji SRS służącej do aktywacji układu jest mniejsze.... jak się dzisiaj dobiorę do jakiejkolwiek wtyczki (chyba najszybciej będzie to zrobić z wtyczką przy przewodzie pirotechnicznym, to zmierzę i poinformuję... i nawet nie będę czekać na wymiane napinaczy, bo mnie temat napięcia bardzo zaintrygował...)

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Czy ta zolta czesc na zdjeciu ponizej moze miec jakikolwiek zwiazek z bledem air bag`a :?: Zmieniajac akumulator urwalem to zolte przez przypadek i od tamtej pory caly czas swieci air bag. Od czego to wogole jest :?: Juz pisalem o poduszce, pisaliscie ze to najczestsza wada zmiany aku, ale gdzies slyszalem, ze to zolte moze miec zwiazek z air bag`iem. Teraz wlozylem to tylko tak zeby nie przeszkadzalo.

 

http://images31.fotosik.pl/76/23b1673adedb83e5.jpg

.

 

bylem zobaczyc przy swoim bmw...tak to ma byc jak na zdjeciu tylko brakuje brakuje plastykowej oslony zeby ten zolty element trzymal sie kupy ...tam przychodzi impuls od czujnika poduszek na wyl.pitotechniczny,dlatego swieci sie poduszka bo jak to spadlo to wystapil blad na komp. poduszek...trzeba ten element zamocowac na stale lub dokupic plastyk /obudowa/wyl.pirotechnicznego a blad skasowac na komput. to wszystko...jak znajde taka obudowe to wstawie rys. :cool2: :mrgreen: :cool2: :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.