Skocz do zawartości

530d - slabe przyspieszenie na nizszych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czemu winne jest slabe przyspieszenie 530d (wersja 193km) w zakresie do 3tys obr? Pomiar 0-100 (automat) dał wynik 11.5s, co wobec chyba katalogowych 8s nie jest dobrym wynikiem. Dodam ze auto w trasie przy wyprzedzaniu idzie jak burza. Za to na pierwszym lub drugim biegu , do okolo 3 tys obr. jest mulowate. Czytalem juz sporo o tym na forum i podejrzewam ze to przeplywomierz, bo nie jest to objawem brudnych filtrow na elektrozaworach ani starego filtra powietrza...

Auto jest raczej zdrowe, przebieg 130tys. We wtorek jade na dokladne badanie , pewnie tam dowiem sie czegos nowego.

Jesli przeplywomierz to bmw czy mtm?

Czy jest sens chipowac auto taką metodą jak oferuje uzytkownik fasttuning-gmbh na allegro ?

Opublikowano

Pierwsze co to sprawdz przeplywomierz. Jak to nie pomoze to sprawdz poprawność działania eketrozaworu przy turbo, ewentualnie przy egerze. Przewody podcisnieniowe przy turbo tez posprawdzaj. Przepływke najlepiej zebys sobie u kogos podmienil na sprawna, wtedy zobaczysz czy jest roznica... A jak z kopceniem??

 

Jest sens chipowac ale nie u kogos z allegro. Nie jestes z wawy, ale w wawie robi to najlepiej Witek na ulicy Mineralnej. Chlopak zna sie na rzeczy. Jestem po zabiegu u niego i autko smiga wysmienice. Jesli odleglosc nie stanowi dla Ciebie problemu to przyjezdzaj z Wrocka do Wawy na chipa.

Opublikowano
Ja mam też problem z przyspieszeniem przy niskich obrotach do 2200obr/min. Podejrzewałem sprzegło ale objawy są na wszystkich biegach na tym samym poziomie obrotowym. Wydaje mi się ,że może być to uszkodzony przepływomierz. W Intercarsie przepływka Bosch'a kosztuje 920PLN natomiast MTM 250PLN. Jak jest dokładnie z tymi zamiennikami MTM, jedni na forum pozytywnie się wypowaidaja a inni narzekają.
Opublikowano
Z tymi pzeplywkami MTM to jest jak na loterii, jedne hulaja inne nie, zreszta nie zawsze tylko przeplywka jest walnieta. Nie kupujcie zadnych przeplywek nim nie bedziecie wiedzieli czy to na 100% one. Kasa wrzucona w błoto.
Opublikowano
tak jak pisze Luko jeżeli przepływka nie pomoże to przyczyny należy szukać przy turbinie . częstą przyczyną takiego zachowania auta jest przycinanie się łopatek zmiennej geometrii gazów wylotowych od nagaru i wtakim wypadku trzeba wyciągać turbine i czyść ją po stronie wydechowej(oczywiście niech to zrobi jakiś dobry fachman) , możesz jeszcze mieć lekko objechany któryś z wirników turbiny i wtedy zaczyna ładować dopiero tak jak napisałeś przy większych obrotach czego Ći nie życze bo to spory wydatek (turbina na śmietnik)
Opublikowano
Nie wiem czy w Waszych sprzętach to jest ale w autach konkurencji częscto był problem z zaworem recyrkulacki spalin - EGR. Często brudny lub uszkodzony powodował utratę mocy...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Nie wiem czy w Waszych sprzętach to jest ale w autach konkurencji częscto był problem z zaworem recyrkulacki spalin - EGR. Często brudny lub uszkodzony powodował utratę mocy...

 

No i bylem na warsztacie. Okazalo sie ze w aucie w ogole nie chodziła turbina... przewód podcisnieniowy sterujacy zalaczaniem turbiny byl przetarty. Po wymianie przyspieszenie 0-100 autka skoczyło z 11,5s na 8.5sek

;)

pzodro

k.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.