Skocz do zawartości

Swap M52B25 na M52B28 - 2.5 na 2.8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Gladol, NIE UZYLES wulgarnego slowa, ale za to napisales pare rzeczy, ktore obrazaja _Tomka_. On zreszta nie pozostal Ci dluzny.

 

A co do klotni - to forum nie jest po to, zeby 'bylo wesolo', ani po to, zeby 'wieszac na sobie koty', niewazne na jakim poziomie, tylko po to, zeby NORMALNIE i PO LUDZKU ze soba dyskutowac o BMW.

Jak rany, ile razy mam to pisac? :mad2: :duh:

 

dziekuje

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

DOwiedziałem się, że są tylko dwie sondy lambda na samym kolektorze wydechowym, tak więc wydech sobie zostawiam.

Mam okazję kupić silnik 2.8 tyle, że od automata, teraz pytanie - czy komputer od automata będzie bez problemu działał w moim samochodzie ze skrzynią manualną? Jedni mi mówili, że wystarczy zostawić wtyczkę od kompa skrzyni automatycznej poprostu niepodpiętą i wszystko będzie grało, inni mi mówią, że może być z tym problem.

Jak to jest w rzeczywistości?

Czy wiązka w 323 jest taka sama jak w 328?

Czy musze wymieniać przepływkę, czy jest napewno ta sama?

Co musze jeszcze zrobić żeby to mi śmigało w moim BMW?

Opublikowano

Czyli łatwiej zamiast kombinować z moim starym (niewiadomo czy sprawnym) koputerem, zmienić na ten od 328.

Osoba która sprzedaje ten silnik sprzedała wydech cały i został tylko kolektor wydechowy w którym są sondy, silnik chodzi normalnie (tyle, ze głośno) więc raczej nie ma innych sond.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hyro nie wiem czy cie to interesuje. Obiło mi sie o uszy że najlepiej by było kompa od 328 wpiac lub z flashowac nową mapą w 323i. Skrzynia automat to musisz koło zamachowe i takie tam wymienić no jesli nie podepniesz wtyczki to będzie mykać jak manual. Orginalni w 323i wdg. katalogów idzie podwójny do kata a potem za nim pojedyńczy ja mam cały wylot od 328 to idzie podwójny potem 2 sądy 2 katy no i dalej 2 rurki i końcowy. Gdzieś czytałem o tym żeby podmienić dolot i wydech i przepustnice od 2.8 w 323i i tam coś daje no i oczywiście przepływomierz. Teraz małe zabezpieczenie przy wymianie silnika na mocniejszy wymien może i podporę wału bo u znajomego po swapie podpora wytrzymuje może z 20-tys km i to max.
Opublikowano

Tak czy inaczej muszę zmienić koło dwumasowe i sprzęgło bo w 323 jest mniejsze, już wszystko mam kupione, wydech zostawiam taki jak mam, podpora wału jest ta sama, dyfer mam ze szperą od 328 wiec tez jest git, sprawdzalem kompa od automata na mojej 323 i smiga tylko ma inne mapy paliwa i sie troszke dusi, wiec kompa biore od automata, przepływomierz jest ten sam kolektor ssący również, w sumie tylko sprzęgło,koło dwumasowe, wtryski, komp oraz wydech jest inny a reszta śmiga.

 

Napiszę jak to wyszło za około tydzień i zobaczymy dokładnie co i jak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.