Skocz do zawartości

325TD dalej niejasności


BuBell69

Rekomendowane odpowiedzi

Pisalem juz jakis czas temu o dziwnym zachowaniu dizelka. Dla kazdego innego osobnika jak jedzie to jest wszystko ok, mechanicy po przejechaniu sie mowia ze i tak ladnie idzie jak na TD w automacie. Ja wiem ze cos go meczy! Faluje na jalowym, moze ma ustawione zaniskie obroty? Faluje tylko jak jest zimny jak sie nagrzeje jest juz lepiej. Chyba ze powlaczam urzadzenia elektryczne tj. wlacze swiatla to juz zaczyna skakac ale po chwili jest ok dodam do tego halogeny i bede otwieral szyber to tez skacza. Martwi mnie fakt ze na zimnym silniku wogole prawie nie chce jechac. Moze dlatego ze to automat i olej w skrzyni gesty? Wcale go nie cisne, ale przez pierwsze metry turlam sie 30km/h i wyjazd ze skrzyzowania trwa tyle co maluchem, albo gorzej. oczywiscie moglbym mu wcisnac w podloge.. ale to bez sensu. A moze te silniki maja do siebie ze jak sa zimne to nie jada? Wymienialem w nim pompe wtryskową, pompke paliwa przy zbiorniku tez. Czy wina moze byc dalej w pompie wtryskowej? Czy moze zle ustawiona pompa wzgledem rozrzadu? a moze mam zapchany katalizator i dlatego tlumi silnik na niskich obrotach. AAAAAAAA autko tez jakos slabiej sie wkreca na niskich obrotach.

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie obrotów o którym piszesz nasilające się przy włączaniu urządzeń elektrycznych zapewne powoduje nastawnik pompy który ma za zadanie właśnie utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia silnika, czy to od obciążenia alternatora czy pompy wspomagania itp. Nie wspominasz z którego roku jest auto, więc nie wiem jakiego typu jest ten nastwanik, nowsze można regenerować (koszt ok 200 zł), starsze niestety nie.

Ale przyczyną nie musi byś uszkodzony nastawnik a raczej zbyt mała dawka paliwa. Wtedy także obroty mogą falować, powoduje to również że auto jest zmulone na wolnych obrotach.

Jeśli masz taką możliwość podjedz na komp i sprawdz czy silnik przy tym falowaniu utrzymuje stałe obroty, slinik może pracować równo lecz wibracje powodowane mogą być usterką mechaniczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bylem w bosch service, komputer nie wykazuje zadnego bledu. Na pewno sa to falujace obroty a nie wstrzasy silnika, widac po obrotomierzu. Dzisiaj zauwazylem ze jak stoje na swiatlach i mam skrzynie w pozycji D to jak jest cieply silnik to nie faluja, a jak wrzuce N znow zaczynaja falowac...? Moze wystarczy ustawic dawke paliwa???

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli będzie uszkodzony nastawnik to komp nie wykaże żadnego błędu lecz pewne parametry (dawka paliwa lub kąt wtrysku) nie są stabilne tzn mogą się wahać w pewnych granicach lecz jeśli zostaną przekroczone to silnik będzie falował. Niestety polskie serwisy najpierw nauczyły się wyciągać pieniądze a nie naprawiać auta, ja miałem taki sam objaw, parametry nie były stabilne ale nie wiedzieli czego to może być przyczyną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec jak poradziles sobie z tym problemem, wiem ze komputer nie pokazuje bledu pompy wtryskowej ale pokazuje blad dawki paliwa. Czy jest mozliwe wyregulowanie tej dawki. Przesuniecie pompy wtryskowej wzgledem rozrzadu??? A moze to wina wtryskiwaczy??? nieszczelne albo lejące?

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiłem na człenia co zajmował się tylko bmw dieslem (pasjonat) który powiedział " to chyba nastawnik będzie" wymienił i auto zaczeło równo pracować. Niestety pozbawił mnie 1000 zl :( ( pasjonat lecz nie do końca)

Można spróbować ruszyć nastawnikiem czyli delikatnie stuknąć w stronę tyłu auta, podwyższy to dawkę paliwa, może to pomóc ale na krótko, niestety obawiam się że silnik dalej będzie falował.

Skontaktuj się z tym obywatelem http://moto.allegro.pl/item279585284_nastawnik_dawki_paliwa_hdk_naprawa_gwarancja_.html , może on coś ci podpowie i pomoże ci uniknąć kosztów. Tylko ważną rzeczą jest jak skierowany masz wylot nadmiaru paliwa z nastawnika, jeśli jest tak jak na fotkach w aukcji to z regeneracją problemu nie będzie, jesli wylot masz do góry niestety będziesz musial szukać drugiego, chociaż jeśli śierzki nie są w nim wytarte można pokusić się o jego wyczyszczenie.

Edytowane przez Mały Baron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik wymieniany byl rok temu, od tamtej pory jest falowanie. Naprawde wykluczam wine nastawnika. Zamowilem nowa glowiczke w boschu, wykosztowalem sie. Element jest na pewno ok wiec co innego?Pompe mam niestety starego typu a link ktory podalas nie otwiera mi niestety. Pozdr

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ciężki temat, chociaż ja w dalszym ciągu upieał bym się na nastawnik skoro piszesz że na kompie jest zla dawka. Goście w boschu mówili że dawka nie jest stabilna czy co ? Linka już działa.

Skontaktuj się z ROBERTBMW z forum może on coś ci doradzi.

Zapytaj rownież urzytkownika BOGUMIŁ http://forum.tdi-tuning.pl/index.php?sid=309519361dc37392d993857e1f76ccd4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.