Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam pytanko, czy jest ktos kto zna sie na ustawieniu mamy wtryskow gazu. mam instalacje STAG 300

Mam interfejs do gazu i moge polczyc sie kompem ale nie wiem jak to ustawic. Jetem za granica wiec wyprawa do gazownika odpada.Zalozylem instalacje i musialem wyjechac z kraju nastepnego dnia.Na warsztacie bylo ok jazda probna tez.Nastepnego dnia przy wcisnieciu gazu w podloge gaz przelacza sie na benzyne.Sam ustawialem troche mape ale...

 

Pozdrawiam

Radek
Opublikowano

Jakie jest ciśnienie gazu na wolnych obrotach ???

Pewnie ułożył sie reduktor i wystarczyło podnieść ciśnienie na reduktorze a jak nie to wystarczy obniżyć próg ciśnienia przełączania na Pd na np. 0,5 bar

 

Nie potrzebnie ruszałeś mapę bo jak sam widzisz nic to nie dało i nie da jak zapisałeś stara to wgraj ja spowrotem i ustaw większe ciśnienie na reduktorze zresztą w programie jest napisane jaka była wartość ciśnienia podczas kalibracji na biegu jałowym oraz przy jakiej temperaturze reduktora wykonywana była kalibracja-napisane jest to w jednym polu :mrgreen:

Opublikowano

Dzieki kolego za podpowiedz.Mape zapisalem ale nie moge odczytac tej ikony teraz.Ustawilem sam jakos mape i pokryla sie z benzynowa ale na warszacie mapa gazowa byla powyzej benzynowej.Oczywiscie jest teraz dobrze ale przelacza nadal na benzyne.Cisnienie jak ustawiali bylo 1,23 bar i takie ustawilem.Prog przelaczania na gaz tez zmiejszylem na 0.60 i troche pomoglo ale nadal przelacza.Byly tez ustawione sondy lambda jakie sa i wtryskiwacze ale teraz to sie skasowalo ale gaz dziala normalnie.

Czy jesli zmienie cisnienie na reduktorze to bede musial kalibrowac na nowo?

Na warsztacie cos mowili ze trzba kalibrowac po zmianie cinienia wie nie wiem co mam robic.

Dzieki kolego ze sie odezwales bo myslalem ze zostane sam z tym problemem

 

Pozdrawiam

Radek
Opublikowano (edytowane)
Zrób zrzuty ekranowe z ustawieniami instalacji i mapami najlepiej na pracującym silniku. Napisz jaki masz reduktor i wtryskiwacze. Edytowane przez Zbichu
peace & love
Opublikowano
Gdy masz włączony program AcGasSynchro klikasz na klawiaturze na przycisk "print screen" i obraz pulpitu masz wtedy w schowku systemowym. Następnie otwierasz jakikolwiek program do obróbki grafiki (chociażby paint) i klikasz wklej lub Ctrl+V, a obraz ląduje w programie, którym zapisujesz go w możliwie najkorzystniejszym formacie jako plik jpg.
peace & love
Opublikowano
Zalozylem konto dopiero i czekam na linka z aktywacja ale jakos dlugo to trwa.Soory ze terat temat sie zmienil na komputerowy ale jestem nowym uzytkownikiem i prosze o wyrozumialosc :modlitwa:
Radek
Opublikowano

Sam modyfikowałeś mnożnik, który przy czasie wtrysku 15ms powinien wynosić około 1, a u Ciebie jest 1.6. Musisz zrobić jeszcze raz autokalibrację (silnik ma być rozgrzany) oraz mapy benzyny i gazu. Ciśnienia gazu nie zmieniaj. Masz nie podłączone sondy lambda choć to może nie mieć w tej chwili znaczenia.

Przełączanie jest winą spadków ciśnienia gazu zapewne i wskazywać to może na niewydajny reduktor, bo nie wierzę w zapchane filtry w nowej instalacji. Jaki masz reduktor i wtryskiwacze? Pod maską cyka prawie 250 KM więc wszystko musi grać.

W czasie jazdy z podpiętym notebook'iem będziesz widział zresztą jak bardzo spada ciśnienie gazu przy raptownym przyspieszeniu.

peace & love
Opublikowano
Wiem ze autokalibracji trzeba bedzie wprowadzic zmiany bo juz tak zrobilem i auto nie wchodzilo na obroty.Poza tym nie wiem jakie mam wtryskiwcze ale reduktor zmieniali mi zaraz na warszacie bo pierwszy nie utrzymywal cisnienia.Pierwszy byl ZAVOLI ale zmienili na jakis podobno amerykanski.Jest wiekszy od tamtego.Po zalozeniu zwiekszyli tylko cisnienie i bylo git
Radek
Opublikowano
ale zmienili na jakis podobno amerykanski.Jest wiekszy od tamtego.Po zalozeniu zwiekszyli tylko cisnienie i bylo git

Pierwszy raz słyszę o montażu amerykańskich reduktorów w instalacjach IV gen. w Polsce :shock: Jeśli jednak reduktor jest wydajny odpowiednio (czego niestety nie możemy założyć, bo nie wiesz jaki jest) pozostają filtry lub niedogrzanie reduktora czyli np. źle podłączone przewody z płynem chłodniczym, jego brak lub zapowietrzenie układu. Sprawdź w czasie jazdy czy to ciśnienie gazu tak spada przy "depnięciu" i jaką temp. ma wtedy gaz i reduktor.

peace & love
Opublikowano
Moze mowil ze do amerykanskich samochodow powiedzial czy cos takiego niby do 300KM jest wydajny.Cisnienie spada to wiem bo patrzylem na to juz.Spada przy gwaltownym wcisnieciu do 0.60 cos w tych kolicach. Ustawialem mnoznik metoda prob i bledow i patrzylem na mapy i jakos to wyszlo.Jesli mowisz ze jest zle czas wtrysku np 15ms i mnoznik 1,6 to zaraz pojde to zmienic.Sam nie wiem czy sprobowac zmienic cisnienie na reduktorze teraz czy nie ale pewnie trzeba bedzie tak zrobic bo autokalibracja pewnie nic nie da
Radek
Opublikowano
Po takich zabiegach autokalibracja jest konieczna. Nie zmieniaj ciśnienia na reduktorze. Po autokalibracji zmień w oknie programu "parametry" ciśnienie minimalne reduktora na 0,50[bar]. Zrób mapy i pochwal się wynikami w postaci zrzutów ekranowych. Potem przestawimy mnożnik.
peace & love
Opublikowano
Masz sześć punktów mnożnika (kropek). Trzecia kropka do góry o 10. Czwarta kropka do góry o 7. Piąta o 2 do góry. W oknie programu "parametry" ciśnienie minimalne reduktora na 0,50[bar]. Możesz nawet na 0,30. Skasuj mapę gazu, zablokuj mapę benzyny i w drogę. Jak wyrysuje ci mapkę gazu będziesz już wiedział o ile podnieść lub opuścić mnożnik. Możesz dodać jeszcze kilka punktów mnożnika dla większej precyzji. Ciekawi mnie jaki masz reduktor.
peace & love
Opublikowano

Mapę w końcu poprawisz ale niestety zmiana ciśnienia na reduktorze nie wpłynie na fluktuację czyli spadki ciśnienia. Jeśli je podniesiesz to mnożnik pójdzie niżej co nie jest pożądane, bo mnożnik masz prawidłowy, a spadki ciśnienia dalej będą.

Niestety masz za słaby reduktor. Sprawdź jeszcze czy jest wpięty w obwód nagrzewnicy. Czy auto jak jest zimne szybko przełącza na gaz? Wcięło mi internet i piszę z opóźnieniem.

peace & love
Opublikowano

Dzieki za pomoc.Napisze co zrobilem.Podkrecilem srubke w reduktorze i zwiekszylo sie cisnienie o jakies 0.2 tj na ok 1,23 1,24 , nie robilem kalibracji tylko wzialem sie za mape.Mapa jeszcze wymaga poprawek ale za to nie przelacza sie juz na benzyne,no dwa razy sie przelaczylo ale naprawde musialem o to walczyc, a prog minimalny mam ustawiony 0,5 bar.Powiedz mi czy jasli bym jeszcze chcial zwiekszyc cisnienie srubka czy moge cos uszkodzic jesli za mocno bede krecil sruba czy moze jest jakis ogranicznik i nic sie nie stanie.Jest jeszcze jedna sprawa: mianowicie reduktor nie jest ustawiony na wprost wzgledem auta tylko troche ukosem to tez mysle ze nie jest dobre na membrany.

Dopiero jak tak ustawilem mnoznik to mapa sie pokrywa.Jesli sie pokrywa to chyba nie jest zle?

 

http://images33.fotosik.pl/62/76c40f4b72b71bc9m.jpg

Radek
Opublikowano

Aparat do łapki i rób zdjęcia ile sie da, całej instalacji, czyli komory silnika.

U mnie spada o max 0,3 choć moim zdaniem to za dużo, ma spadać o max 0,1 bar, i wiem że to jest do zrobienia; zmienię reduktor, bo moim zdaniem KME nie radzi sobie za dobrze.

 

Producent KME zaleca zmianę reduktora na większy, wydajniejszy przy spadku ciśnienia o >0,5 bar, więc masz za słaby.

 

Jaki masz przewód doprowadzony z butli ? Fi6, czy fi8?

 

CO do temperatury - czy parownik jest gorący, że nie da się go dotknąć jak się auto nagrzeje? Sprawdź również przewody które są doprowadzone do parownika - czy są gorące, jak się nagrzewają w trakcie rozgrzewania samochodu, szybko, wolno, czy jak. Zobacz jaką mają długość, i gdzie są podłączone . . . .

 

Niech fachmany wypowiedzą się co do ustawień czujnika temperatury - może po prostu magik gazownik wybrał złą opcję. . . ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.