Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ja ostatnio wyważyłem po... hmm.... około 15.000 km tylne i trzeba było dołożyć UWAGA aż 50 gr z jednej strony! Dodam że opona nie ma buł ani felga nie jest krzywa! Gość który wyważał powiedział że 10.000 km to maksymalny okres przez jaki można nie wyważać kół, najlepiej robić to częściej co jakieś 5-7kkm.

 

Trochę mnie to zdziwiło bo wiem że w autach typu Polonez czy Escort, Astra koł z tyłu niektórzy w ogóle nie wyważają i jeżdżą ;) Wiadomo że BMW na 17" to jednak "trochę" bardziej wymagające serwisu i zadbania autko.

 

Czy naprawdę warto co 5kkm wyważać koła?

 

Czy przed wyważaniem warto bardzo dokładnie je wyczyścić? Niestety w warsztatach tego nie robią z tego co widzę a szkoda bo w porządnym warsztacie powinni mieć maszynę do mycia kół :(

 

 

Pozdrawiam

 

 

P.S.

 

Wyważenie jest naprawdę cholernie ważne kiedyś na przedniej feldze zamarzł mi lód (tydzień temu jak był taki śnieg na śląsku)... wjechałem na drogę... myślę: co jest?????? Po kilku km zjechałem na stację wyczyściłem koło i auto jeździło normalnie :)

Opublikowano

To zależy w jakim aucie i z jakimi prędkościami jeździsz. Mam w domu vana w którym wyważam opony przy zmianie z letnich na zimowe i na odwrót. Jest to co ok 20 tys. (20 tys. w lecie i 20tys. w zimie) i nie mam problemów. Tylko, że auto jeździ z prędkościami na trasach 120-130 (rzadko max 150) 50%, a drugie 50% przebiegu robi w mieście.

Felga nie musi być krzywa jak ją uderzyłeś w krawężnik bądź dziurę już może potrzebować wyważenia, ale nie bądźmy fanatykami. Idąc tym tropem będziemy zmieniać olej co 5tys km (bo tak zdrowiej) Filtr powietrza co 1tys. km i wyważali felgi co tydzień.

Opublikowano
To zależy w jakim aucie i z jakimi prędkościami jeździsz. Mam w domu vana w którym wyważam opony przy zmianie z letnich na zimowe i na odwrót. Jest to co ok 20 tys. (20 tys. w lecie i 20tys. w zimie) i nie mam problemów. Tylko, że auto jeździ z prędkościami na trasach 120-130 (rzadko max 150) 50%, a drugie 50% przebiegu robi w mieście.

Felga nie musi być krzywa jak ją uderzyłeś w krawężnik bądź dziurę już może potrzebować wyważenia, ale nie bądźmy fanatykami. Idąc tym tropem będziemy zmieniać olej co 5tys km (bo tak zdrowiej) Filtr powietrza co 1tys. km i wyważali felgi co tydzień.

 

W busie masz wysoki profil który bardziej tłumi wszelkie nierówności zużycia.

Pamiętaj także że nisko profilowa opona zazwyczaj zużywa się szybciej. 60 000 km na takiej oponie to bardzo dużo (nowa tyle wytrzymuje do momentu całkowitego zużycia), w busie opona wytrzymuje 90-100 tyś km, nawet czasem trochę więcej... czyli bieżnik zużywa się wolniej i wolniej może się zniekształcić.

 

Po raz kolejny dochodzę do wniosku że nisko-profilowe opony to lans i koszty... no i super trzymanie się na suchej równej drodze...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
nie ma reguly ja wywazam kola napewno przed sezonem jak zmieniam kola a i czasami czesciej bo nasze drogi sa takie jakie sa i czasami jak sie wpadnie w dziure to tez czasami warto przewarzyc

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
Ten Van to raczej minivan (Opel Sintra). W którym są standardowe opony (jak w zwykłych osobówkach). Wcześniej takie przebiegi robiłem w osobówkach i też bez problemów było. Co innego jak jeździsz szybciej lub jak pisał alcapone wpadniesz w dziurę to lepiej wyważyć ponownie.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja tylko nie wyważam opon na przyczepie towarowej

 

wszędzie indziej tak akurat w Polsce mamy sezony zimowy i letni

a więc mniej więcej jest szansa co kilka - kilkanaście tysięcy zrobić doważenie

 

 

Jeśli jeździłeś ekstremalnie - poślizgi , hamowania bez ABSu, uderzyłeś krawężnik - warto byłoby to robić częściej

 

Pozdro

Mario

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.