Skocz do zawartości

Wielki,mały problem ?????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przeczytajcie dokladnie,wtedy moze bedziecie w stanie pomoc.

 

Od jakiegos czasu jestem uzytkownikiem tego forum.Jak pewnie wiecie mam silnik 2.5, 24V 91r. 234tys.Mam go od od ponad dwoch tygodni.W ten wtorek czyli 3 dni temu,wymieniłem w renomowanym zakladzie olej-mobil 1 -10W40,filtr:oleju,paliwa i powietrza,po tej wymianie przejechałem 50km i odstawilem auto do garazu,gdzie stalo 3 dni dopiero pierwszy raz odpalilem je dzis.Wyjechałem z garazu i od razu przeciagnalem go na pierwszym biegu,po czym zauwazylem i uslyszalem dziwny dzwiek.Cos zaczelo jakby warczec(blizej nie okreslony dzwiek).Stanalem i uslyszalem piski podczas krecenia kierownica,auto chwile pochodzilo zupelnie normalnie i dzwiek ustal.Potem jezdzilem spokojnie caly czas i nic sie nie dzialo.Za jakis czas juz na rozgrzanym silniku, przeciagnalem go na drugim biegu i wszystko zaczelo sie dziac od nowa.Piski i buczenie w kierownicy. ale nie wiem do końca czy te dżwięki kończą sie na samej kierownicy. Poprosze o pomoc.

Czy moze to byc zwiazne z tymi wymianami oleju itd. czy jest to cos całkiem inne??

Za każdą waszą sugestię będe bardzo wdzięczny, jestem troche załamany tym problemem.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano
no chłopaki zadnych sugestii nie macie do tego co sie stalo ???? moze mieliscie podobne objawy albo problemy.Moze chociaz drobne podpowiedzi co to moze byc.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano

Jeżeli chcesz by silnik jeszcze pochodził, to nie radzę na zimnym go tak męczyć. Masz ładną betkę z ładnym silnikiem to chociaz o nią dbaj...

 

Jak robiłeś te 50 km były takie objawy które opisujesz?

Opublikowano (edytowane)
...Wyjechałem z garazu i od razu przeciagnalem go na pierwszym biegu,po czym zauwazylem i uslyszalem dziwny dzwiek.Cos zaczelo jakby warczec(blizej nie okreslony dzwiek).Stanalem i uslyszalem piski podczas krecenia kierownica,auto chwile pochodzilo zupelnie normalnie i dzwiek ustal.Potem jezdzilem spokojnie caly czas i nic sie nie dzialo.

 

Przede wszystkim zaraz po odpaleniu nie wskazane pod żadnym pozorem jest jak to nazwałeś- przeciągać... Pierwsze minuty zimnego silnika powinno się obchodzić z pedałem gazu jak z jajkiem. Jeśli robisz inaczej to życze powodzenia :shock: .

 

Co do tematu o który pytasz>>>

Jak dla mnie twój opis sugeruje luźny pasek od wspomagania. Sprawdź naciąg ewentualnie wymień go. Jeśli piszesz, że podczas kręcenia dochodzi dziwny dźwięk to może pompa od wspomagania... Ciężko jest coś stwierdzić po opisie "bliżej nie określony dźwięk"...

Edytowane przez MariuszBurgi

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano
tak to jest trudno stwierdzic ale powiem ci jedno sprawdziles paski czy nie sa zuzyte moze pompa wspomagania nie wyrabia a po drugie nie zdrowo jest przeciagac autko na biegach na zimnym silniku to moze sie zle skonczyc taka moja sugestia

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
Jeżeli chcesz by silnik jeszcze pochodził, to nie radzę na zimnym go tak męczyć. Masz ładną betkę z ładnym silnikiem to chociaz o nią dbaj...

 

Jak robiłeś te 50 km były takie objawy które opisujesz?

 

Nie, nie było. Wyjechałem z serwisu i było wszystko ok aż do dzisiejszej opisanej sytuacji.

 

Dziękuje i czekam na dalsze sugestie.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano
Co do tematu o który pytasz>>>

Jak dla mnie twój opis sugeruje luźny pasek od wspomagania. Sprawdź naciąg ewentualnie wymień go. Jeśli piszesz, że podczas kręcenia dochodzi dziwny dźwięk to może pompa od wspomagania... Ciężko jest coś stwierdzić po opisie "bliżej nie określony dźwięk"...

 

Ale czemu dzieje sie to tylko wtedy gdy przeciągne obroty??

Na początku stało sie to przy zimnym silniku ale potem juz nawet na rozgrzanym, ale podkreślam ze tylko i wyłącznie wtedy gdy go przeciągne.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano
Co do tematu o który pytasz>>>

Jak dla mnie twój opis sugeruje luźny pasek od wspomagania. Sprawdź naciąg ewentualnie wymień go. Jeśli piszesz, że podczas kręcenia dochodzi dziwny dźwięk to może pompa od wspomagania... Ciężko jest coś stwierdzić po opisie "bliżej nie określony dźwięk"...

 

Ale czemu dzieje sie to tylko wtedy gdy przeciągne obroty??

Na początku stało sie to przy zimnym silniku ale potem juz nawet na rozgrzanym, ale podkreślam ze tylko i wyłącznie wtedy gdy go przeciągne.

jak bedzie luzny pasek to nie bedzie krecila pompa wspomagania jak powinna

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
Może rura :?:

 

Jaka rura?? Jeśli chodzi o tłumik to jest lekko nadpalony, ale dźwięk ewidentnie wydobywa sie podczas kręcenia kierownicą.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano
tak to jest trudno stwierdzic ale powiem ci jedno sprawdziles paski czy nie sa zuzyte moze pompa wspomagania nie wyrabia a po drugie nie zdrowo jest przeciagac autko na biegach na zimnym silniku to moze sie zle skonczyc taka moja sugestia

 

Ale jakie paski?? I po czym poznać ze to pompa wspomagania.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano
tak to jest trudno stwierdzic ale powiem ci jedno sprawdziles paski czy nie sa zuzyte moze pompa wspomagania nie wyrabia a po drugie nie zdrowo jest przeciagac autko na biegach na zimnym silniku to moze sie zle skonczyc taka moja sugestia

 

Ale jakie paski?? I po czym poznać ze to pompa wspomagania.

Jestem świeżo po wymianie pompy servo w Audi A4 von meine Schwester 8) . Typowy objaw uszkodzonej pompy to piski i zgrzyty podczas kręcenia kierownicą, słyszalne zwłaszcza na parkingu :wink: no i oczywiście więcej siły w kręcenie :lol: :lol: :lol: . Uszkodzona pompa potrafi wydawać przeróżne dźwięki, które nawet ciężko opisać :twisted: . Uszkodzona pompa potrafi się zaciąć :diabel_faja: , tzn przez chwilę kierownica chodzi tak jakby servo nie było wogóle :evil: , dodajesz gazu i pompa rusza (uszkodzony zawór zwrotny) :whistle: . Poza tym sprawdź pasek PK jak sugerowali koledzy powyżej 8)(rulezzzz Boys :handshake: ). Proponuje sprawdzić czy w zbiorniczku płynu do wspomagania nie ma piany :nana: - jeśli jest pompa z reguły do wymiany. (Nie polecam procesu regeneracji- u mnie totalnie się nie sprawdził. Lepiej kupić dobrą używkę lub szukac zamiennika jeśli chcesz parę $$$$$ zaoszczędzić)

pozdrooofka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie będę już niczego pisał na temat "kręcenia" auta na zimno... za to Cię już wystarczająco skryklali :)

 

Pompa wspomagania, dźwięki jak w Ikarusie na parkingu? :)

Kupisz używaną pompę za 100zł w bardzo dobrym stanie, wymienić powinieneś też sam.

Może po prostu masz luźny pasek napędu pompy lub za mało oleju w układzie wspomagania lub bardzo przechodzony olej (zawilgocenie i gęstość).

A może po prostu jest nieodpowietrzona do końca i przy wyższych obrotach powietrze daje o sobie znać (odpowietrzanie - parę razy kierownicą na maxa w lewo, podobijać, a potem w prawo, też podobijać do końca - to wszystko przy obrotach jałowych silnika, najlepiej od razu po jego odpaleniu).

Kai
Opublikowano

Po pierwsze zobacz ile masz płynu w zbiorniczju wyrównawczym od wspomaganiea, po drugie czy płyn jest prawidłowy (powinien być albo CHF albo ATF - to bardzo wazne jak poprzedni wlał inny to porażka ,powodzenia mogą być dziwne objawy międzi innymi własne takie, moze poprostu byc za gesty i pompa moze byc zapowietrzona, płyn CHF I ATF są żadkie jak masz geśty to napewno nie jet to zaden z nich acha i ATF jest czerwony a CHF prawie przeżroczysty(nie żółty), nio i możliwe ze jest to też luźny pasek.

Pozdrawiam

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Po pierwsze zobacz ile masz płynu w zbiorniczju wyrównawczym od wspomaganiea, po drugie czy płyn jest prawidłowy (powinien być albo CHF albo ATF - to bardzo wazne jak poprzedni wlał inny to porażka ,powodzenia mogą być dziwne objawy międzi innymi własne takie, moze poprostu byc za gesty i pompa moze byc zapowietrzona, płyn CHF I ATF są żadkie jak masz geśty to napewno nie jet to zaden z nich acha i ATF jest czerwony a CHF prawie przeżroczysty(nie żółty), nio i możliwe ze jest to też luźny pasek.

Pozdrawiam

 

Witam

No wiec dzis problem sie rozwiazal,okazalo sie poszedl zacisk przy wezu i wyciekal plyn,bylo go za malo wiec wylo.Kupiłem CHF,zielony taki-do tego modelu na bank,zaplacilem za niego 65zl w bmw w serwisie.Poki co jest wszystko ok

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.