Skocz do zawartości

Spadające obroty zaraz po rozruchu na rozgrzanym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam taki nie omawiany jeszcze problem.

a mianowicie,

jak mam rozgrzany silnik i uruchamiam go ponownie po kilku minutach, wariują wolne obroty, tzn silnik odpala pieknie, po czym obroty spadają do bardzo niskich i silnik nawet gaśnie jeśli nie dodam szybko gazu. Jak kilka razy przegazuje, obroty sie stabilizują i jest juz OK.

Dodam że na zimnym jest wszystko idealnie.

Obroty jak się ustabilizują po 5 sek są idealne, nie skaczą, silnik ma moc, pięknie wkręca sie na obroty w pełnym zakresie do odcinki, spalanie benzynki bardzo ładne.

 

Co juz robiłem i nie pomogło:

 

- czyściłem silniczek krokowy oraz poskrecałem na obejmy rurki bo fabrycznie nie są.

- czyściłem przepływomierz powietrza (suwak iglicy)

- czyściłem potencjometr położenia przepustnicy, oraz wyregulowałem go względem zamkniętej szczelnie przepustnicy na 1000 om (było 1400)

 

Wiem że jest to kwestia regulacji (może nawet przepływomierza) lub przeczyszczenia czegoś, czego jeszcze nie zrobiłem, podobno w silnikach M43 czyści się jakąś sprężynkę, membranę czy zawór, ale nie wiem gdzie tego szukać.

 

Czy ktoś spotkał się juz z takim problemem ?

mario
Opublikowano (edytowane)

nikt się nie spotkał a podobnym problemem ?

 

Ja po cichu uważam że to potencjometr przepływomierza powietrza do regulacji ...

Napewno żadne problemy z układem paliwowym bo dokładnie sprawdziłem.

(Podobny problem miałem kiedyś w Mitsubishi Eclipse - do regulacji był potencjometr przepustnicy - ale tu to nie pomogło, jedynie podleczyło)

Edytowane przez mple
mario
Opublikowano
Mam taki sam problem od pół roku.Przepływka odpada bo wymieniłem,sonda też ,krokowy także.Nie mam pomysłów.
BMW do końca.
Opublikowano (edytowane)

Wymiana przepływki to nie wszystko, trzeba jeszcze ustawić w niej odpowiednio suwak potencjometru, bo może jest w zbyt skrajnym początku, i przy niskich obrotach jak silnik słabo zasysa, klapka otwiera sie na tyle mało że nie podaje odpowiedniej wartości.

 

I napewno powinno pomóc (mi pomogło bo była katastrofa) ustawienie potencjometra przepustnicy na ok 1000 om. Sprawdz jaką masz oporność pomiędzy nóżkami 3 i 2, jak masz pow. 1200 om to musisz odkręcić ten czujnik i zrobić mu regulacje piłując szpilkowym pilnikiem w bok otwory w nim, bo oryginalnie nie ma regulacji, no chyba że przepustnicą, ale ta musi być szczelnie zamknięta na wolnych obrotach. (Jak chcesz to podeśle zdjęcia)

 

W sobote wydłube u siebie przepływke i może delikatnie przereguluje, zobaczymy czy pomoże.

 

Link do zdęcia jak zrobić regulację potencjometru przepustnicy: http://mple.wrzuta.pl/obraz/ArUnSQi1Xq/

Edytowane przez mple
mario

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.