Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :!:

Mam problem z układem zapłonowo-wtryskowym, potrzebuje do tego schematu połączeń modułu sterującego (komputera) głównie chodzi mi, o piny z wtyki i połączenia ich z czujnikami, przekaźnikami i ogólnie układu zapłonowego.

Mój model to E36 M40 z 1991 roku z katalizatorem.

Szukałem wszędzie, znalazłem jedynie z tego roku tylko do E30 M42, a do e36 jest tylko od 1993 roku z nowym silnikem M43 z układami zapłonowymi czterech cewek zapłonowych, a mój jest z jedną cewką i z rozdzielaczem zapłonu.

Nie wiem, czy w moim modelu jest tak samo podpięte do komputera wszystkie elementy układu, jak w tych co podałem, oprócz oczywiście wyjścia do cewki, bo (do E30 M42 i E36 z 1993 jest tak samo mimo różnych modeli) nie wiem czy mogę korzystać z nich i czy u mnie nie jest przypadkiem tak samo.

A jeżeli ktoś wie może pod który pin wtyki komputera podpięty jest przewód cewki zapłonowej, to prosze o podpowiedź - ma lub wie gdzie szukać schematu do mojego modelu.

Pozdrawiam i dzkuje za odpowiedzi :!: :!: :!:

Opublikowano
tam są linki do płatnej strony, nie wiadomo który z nich potrzebuje za wszystkie trzeba placic i nie wiadomo za ile.Dalej czekam na odpowiedź
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za nic nie musisz placic. Wybierz opcje free ale troche czasu zejdzie za nim sciagniesz 3-4 dni. Wszystkie plik sa potrzebne.

Ale jezeli nie chcesz czekac to wybierz sie do mechanika :duh: :mad2: Raczej nikt ci na tacy nie poda.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Uważajcie na te pliki ściągałem z przerwami prawie dwa tygodnie w ostatnim jest wirus ,,trojan,, narobiłem sobie tylko problemów. Jestem w punkcie wyjścia nadal czekam na pomoc w znalezieniu tych schematów do mojego modelu,narazie poradziłem sobie bez nich ale przy większym problemie będą mi niezbędne a i mogę komuś kiedyś coś podpowiedziec. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Opublikowano

Witam ponownie :!: Skoro nikt nie wie gdzie szukać tych schematów to może ktoś odpowie mi na moje drugie pytanie. Czy przypadkiem schemat M43 z 1993 roku do E36 nie jest taki sam (w tych samych pinach podpięte są elementy układu elektrycznego jak do M40 z 1991 roku do E36, oprócz cewki zapłonowej, gdzie u mnie jest jedna) oczywiście u mnie nie ma też czujników spalania stukowego i odzielnych cewek zapłonowych na każdy cylinder.

Może ktoś wie pod który pin w komputerze sterującym podpięty jest przewód ''startowy'' ze stacyjki i wyjście z komputera na cewke zapłonową, bo reszta elementów układu jest chyba tak samo podpięta jak w M43 z 93 roku, jeżeli się myle niech mnie ktoś poprawi, bo układ ABS przerabiałem jest taki sam w M43 z 93r i M40 z 91r (E36) - (podpięcie pinów elementów układu do komputera sterującego ABS) stad moje przypuszczenie że z układem załonowo-wtryskowym jest tak samo, poza różnicami które podałem wcześniej.

Stad moje pytanie głownie do tych, którzy zmieniali silnik M40 na M43 w E36 powinni znać odpowiedź.

Będe miał trochę wyjazdów za granice co wiąże się z możliwością awarii ( na tym roczniku może sie wszystko zdarzyć) a tam ceny napraw są powalające, a z tymi schematami będe sobie w stanie sam naprawić, zapłace tylko za części.

Proszę o konstruktywne odpowiedzi :modlitwa:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.