Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Nurtuje mnie jedno pytanie posiadam bmw 520 rok 97. jednak mam wsadzony od jakiegoś czasu silnik z 99r. tez dwulitrowy jedznak z przebiegiem ok. 100 000 o ile nie mniej...

 

mam pytanko jaki olej jest optymanlny do tego silnika i co ile powinno sie gozmieniac...

 

z tego co pamietam przy zmienie był wlany pół-syntetyk shell...

 

silnika teraz pracuje jak igiełka nawet rano pali na kopa pracuje równo nawet pare pierwszych sekund po uruchomieniu a rozgrzany to juz naprawde mruczy :) dlatego chciałym aby i kolejne 100 000 tak chodził : )

 

teraz przejechałem ok. 4000 km... na tym oleju o ile sie niemysle ale oil service był kasowany jeszcze przed zmiana... silnika... i mam jeszce 2 zielone kreseczki... a ze 2 straciłęm jeszcze przed symiana silnika... wiec mysle ze mam czas... ale wole zrobic to szybicej wiadomo silnik stał jakis czas...

 

przebieg silnika to 90 000 był podany jednak dokumentacjii na to nie mam ale wycieków nie ma pali na dotyk pracuje ciuchutko wiec podejrzwam ze jest to oryginany przebieg.. :)

 

mam jeszce pytanie jaki olej bedzie najlepszy chodzi o marke... ? shell to godny zaufania olej ?

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

ok jeszcze zadzownie do mechanika jaki dokłądnie wlał ale pamiętam jak mówił pół-syntetyk shela :)

 

bo mineralny to juz do naprawde zfatygowanych silników :)

 

a syntetyk to do nowych najlepiej tak ?

 

a jakie są konsekwencja wlania z pół-syntetyka mineralnego ? albo odwrotnie ?

 

powiedzmy gdy bedzie miała 280 000 warto dać minerał a tak pół syntetyk optymalny ?

 

pytam z czystej ciekawości wczesniej miałęm bmw 316 94r. przekroczyło 150 000 i był mineralny lany... jednak juz popychacze były zuzyte :)

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano
Tak się składa że miałem 316i i to jeszvcze starsze i jak sprzedawalem to mial 240tys przebiegu, cały czas lałej połsyntetyk i zadnych wyciekow ani nic wszystko okej chodził, może dlatego ci popychacze walneły, m40 nie lubia mineralnych, w ogole mineralny bardziej nadaje sie do starszej generacji silnikow moim skor,mnym zdaniem, stare diesle itp, przy twoim przebiegu nawet jakbys wlał syntetyka byłoby okej nie zaszkodziloby a polepszyło. Ja w swojej 523i nie wiem co mam wlane he, przy przebuiegu 160tys wlewam syntetyka Castrol Magnatec leje syntetyka wiec ma lepsze parametry niz polsyntetyk, zwłaszcza daje się to zauwazyc zimą :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.