Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jwt potrzebuje dokładnej instrukcji jak wymienic płyn chlodniczy w moim e36 m52 ? czy potrzebuje do tego kanał ? gdzie jest kurek upustowy ? czy slinik musi byc odpalony podczas dolewania ? itp itd kompletna instrukcja jak dla głąba :) z góry dzięki :)
Opublikowano

Wystarczy poszukać i wszystko jest

 

Są to cytaty kolegów z forum:

 

1. Ustaw ogrzewanie w aucie na max.

2. Odkręć korek wlewu płynu chłodzącego.

3. Zdejmij osłonę pod chłodnicą (jeżeli masz), podstaw jakieś naczynie i odkręć korek spustowy z chłodnicy.

4. Odkręć korek spustowy z kadłuba silnika, jest pod kolektorem wydechowym.

5. Spuść cały płyn z układu.

6. Wkręć z powrotem korki spustowe, ten w kadłubie powinien mieć nową uszczelkę.

7. Nalej świeżego płynu chłodzącego do układu, aż po brzeg wlewu.

 

Odpowietrzanie

 

''Ja robię to tak-odkręcam odpowietrznik przy wyjściu z pompy na chłodnicę (uwaga można łatwo ukręcić) zalewam płyn az zacznie z niego lecieć,zakręcam go,odkręcam drugi,znajdującyu się koło korka chłodnicy,też uważnie ,szerokim,płaskim srubokremtem i dalej zalewam powoluteńku az płyn pójdzie,zakręcam odpowietrznik,korek,odpalam(A NAJWAŻNIEJSZE-musi cały czas na maksa być otwarte ogrzewanie),chwilkę pochodzi ,gaszę odkręcam odpowietrznik koło korka,czekam aż zlecą bombelki i poleci czysty płyn,zakręcam znowu.I teraz tak -powinno się to robić tak długo az po odkręceniu odpowietrznika nie będą się pojawiać bąbelki,z autopsji wiem że trwa to bardzo długo,więc ja po pierwszym spokojnym odpowietrzeniu robię tak-czekam aż troszeczkę się podgrzeje,wskazówka ponad niebieskie,a potem w p.. i na gaz i bokami ,jak pozrzuca mocno autem to odpowietrza się na bank,z nagrzewnicy poczujesz jak pięknie grzeje,potem zgasić odkręcić odpowietrznik,poleci troszeczkę bombelków,uzupełnić płyn i śmigać,Ja tak swoją odpowietrzałem już kilka razy i efekt murowany a jak normalnym sposobem ,bez przegonienia,to wiecznie bywała zapowietrzona,tylko zaznaczam raz jeszcze nie chodzi żeby szybko ,tylko żeby na wysokich obrotach porzucać autem i wtedy bedzie ok.Pozdrawiam''

 

Nalewasz płynu az po krawędź wlewu zbiornika wyrównawczego.

Wykrecasz srubę odpowietrzajaća obok zbiornika wyrównawczego az przez otwór zacznie sie wydobywac ciecz bez pęcherzyków powietrza. przykrecasz ta śrubę. w wersjch 316 i 318 wykreca sie dodatkowa srubę odpowietrzającą w obudowie termostatu. jak nie leca babelki zakrecasz. uruchamiasz silnik wlaczasz ogrzewanie nie zakrecaja pokrywy wlewu i pare razy dodajesz gazu powyzej 2500 obr/min. resztki powietrza powinny sie wydobyc z układu powodując spadek poziomu cieczy do znaku Max na zbiorniczku. ewentualnie uzupełniasz ciesz chlodzaca w trakcie. zostawiasz na biegu jałowym i ponownie odkrecasz sruby odpowietrzajace. Jak nie leca pecherzyki to zakrecasz. dolewasz płynu do znaku Max i zakrecasz korek. A potem obalasz piwko albo dwa

http://img299.imageshack.us/img299/402/zegaryod9.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.