Skocz do zawartości

Minerał Castrola na Półsyntetyk - problem (525iA M50)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ale technicznie niemozliwe jest aby silnik pracujac bez oleju nie klekotał zanim pompa poda olej to trwa ok 0,5 sek ale metal trze o metal na sucho .... co 1,4 to na pewno było tak samo al nie słyszałes tego bo poprostu mniejszy silnik i mniejszy hałas .... ale fizycznie przy tarciu na sucgo musi klekotać

 

Nie przeczytałeś chyba tego co napisałem wcześniej.

Poza tym, to, że 1.4Mpi 16V jest mniejszym silnikiem od np. 2.0 24V nie ma związku jeżeli chodzi o hałas zaworów - bo czym różni się np. stukanie 10-ciu zaworów z 16-tu w 1.4 od stukania 10-ciu z 24-rech w 2.0 czy 2.5?

Nawet jakby stukał tylko 1, to w każdym silniku to wyraźnie słychać.

 

Tak na marginesie - tamten silnik 1.4MPi 16V był chyba głośniejszy od mojego 2.0 12V (M20B20) - teraz mam prostszą konstrukcję głowicy - jeden wałek rozrządu zamiast dwóch oraz 12 zaworów zamiast 16-tu. Podejrzewam, że moja głowica M20 może być nawet lżejsza od tamtej.

 

Poza wszystkim już, uwierz mi, że słyszałbym jakby stukało na pewno (tak jak zresztą słyszałem wcześniej), bo oprócz tego, że bardzo zwracałem na to uwagę (wcześniej nie wierzyłem, że nowy dobry olej załatwi sprawę – to była rada jakiegoś warsztatu) – to dodatkowo baaaardzo słabe wyciszenie pomiędzy silnikiem i wnętrzem Poloneza dawało bardzo dobrą możliwość kontroli pracy silnika „na słuch” :-)

 

W każdym razie, powtarzam: silnik w pierwszej sekundzie pracy nie działa na sucho - olej przywiera w wielu miejscach - co jest bardzo ważne w momencie rozruchu jeszcze przed tym jak pompa zrobi swoje. Dopiero stary olej traci te właściwości.

kingkill33 zobaczysz zaraz po zmianie oleju, że nie usłyszysz stuknięcia (co innego jak hydroregulacja swoje lata już ma - ale ja w tamtym 1.4MPi 16V miałem 180tys przebiegu - a stukot zniknął całkowicie po wlaniu świeżego Elfa semi).

pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Sprawdze ja mam 253 tys km .... bede zmieniał za miesiąc leje 10W40 ...

Co do hałasu noo 24 zawory zakładajac chwilowa prace na sucho na pewno sa głosnijsze od 12 ......

" I want to fly into your sun

Need faith to make me numb

Live like a teenage christ

I'm a saint, got a date with suicide. "

Opublikowano

kingkill33 teraz stukają Ci? Jak długo po uruchomieniu i ile masz przebiegu po ostatniej wymianie?

Aha na jakim oleju teraz jeździsz?

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
stukja mi przez ok 0,5 sek i jest oki ... mam zrobione 8 tys km na olejeu 10W40 mobila ....... przebieg 253 tys km ......

" I want to fly into your sun

Need faith to make me numb

Live like a teenage christ

I'm a saint, got a date with suicide. "

Opublikowano

To za dwa tys. czeka Cię wymiana (oczywiście też semisyntetic). Podejrzewam, że przez jakiś czas nic nie stuknie nawet w tym półsekundowym czasie po rozruchu. Ale przede wszystkim nawet te 0.5s stukania to nie jest nic złego. Źle jest jak stukanie się przedłuża, albo już nie ustaje… W tamtym 1.4MPi16V już do tego doszło – i jak ręką odjął po zmianie polskiego produktu na Elfa 10W40.

 

Nawiasem mówiąc, teraz cieszę się, że nie mam już potrzeby tego nasłuchiwania, czy hydraulika zaworów się już kończy, czy jeszcze nie…. Teraz co 25tys ręczna regulacja i cały czas cichutko… Te tradycyjne konstrukcje chyba są najlepsze (129KM zamiast 150-ciu też mi nie przeszkadza)

 

Pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Po 0,5 sek jest cisza nawet Vanos jeszcze nie szumi ale teraz zaleje najlepszy semisyntetic a nie zwykłego Mobile .. ( dam mu 1 z przodu ) ...

Albo Castrola .... Strzele wymniane płynów od razu w chłodnicy też ... w końcu zima idzie .......

" I want to fly into your sun

Need faith to make me numb

Live like a teenage christ

I'm a saint, got a date with suicide. "

Opublikowano
Po 0,5 sek jest cisza nawet Vanos jeszcze nie szumi ale teraz zaleje najlepszy semisyntetic a nie zwykłego Mobile .. ( dam mu 1 z przodu ) ...

Albo Castrola .... Strzele wymniane płynów od razu w chłodnicy też ... w końcu zima idzie .......

 

dokładnie :cool2: :cool2: :cool2:

 

Co do oleju, ja się zastanawiam, na ile lepsza jest jakość oryginalnie rozlewanych za granicą... Bo na forum nie raz czytałem o gorszej jakości kupowanych w Polsce. Podobno jedynym "oryginalnym" jest Valvoline - i ponoć jest świetny.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Z tym wszytkim gorszym w PL to sie czepiają wszytkiego od paliw i olejów po proszi do prania i skarpetki ..... Juz widze jak wszyscy na rynek PL wszytko rozcieńczają albo srosują gorszą jakoś mysle ze tak nei jest moze nei ze wszytkim ale nie jest ..... Poza tym u nas nie jest to wszytko tansze o połowe a w tej samej jak nie wyższej cenie ... myśle ze mit i autosugestia ..... ktoś tak powiedział i czuję róznice której nie ma ......

" I want to fly into your sun

Need faith to make me numb

Live like a teenage christ

I'm a saint, got a date with suicide. "

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
DAWNIEJ JEŻDZIŁEM NA OEJU MINERALNYM , SILNIK PRACOWAŁ CICHO,AŻ PEWNEGO DNIA PĘKŁY DWA ZAWORY,TŁOK I GŁOWICA. PRZY NORMALNYM CHOĆ DYNAMICZNYM RUSZENIU ZE SKRZYŻOWANIA (W AUTOMACIE). KAŻDY MECHANIK MA SWOJĄ WERSJĘ WYDARZEŃ:JEDEN ŻE PRZEKRĘCIŁ SIĘ NA GAZIE,DRUGI ŻE ROZRZĄD SIĘ PRZESTAWIŁ BO NAPINACZ HYDRAULICZNY NIE CHODZIŁ TAK JAK TRZEBA NA OLEJU MINERALNYM. FACET KTÓRY MONTOWAŁ DRUGI SILNIK (Z ANGIELSKIEGO SAM.) NALAŁ MOBIL 1 PEŁNY SYNTETYK BO TWIERDZI ŻE TE SILNIKI MUSZA MIEĆ SYNTETYK A PRZEZ MINERAŁ ZMARNOWAŁEM POPRZEDNI SILNIK, A JAK SĄ WYCIEKI TO I MINERAŁ ICH NIE POWSTRZYMA BO W WYSOKIEJ TEMP. ROBI SIĘ RZADKI. NA SZCZĘŚCIE NIC NIE CIEKNIE.

 

DAN-LZ, weź Ty mnie nie strasz...Następnym razem na pewno będzie semisyntetyk. Tylko, że troche to potrwa bo ostatnią wymianę miałem jakieś 500 km temu, więc pewnie zimę na mineralu przejeżdzę niestety :(

WITAM! myślę że jak zalałeś nie dawno to nie ma co ruszać, szkoda kasy a pewnie i tak nic się nie stanie.Mi chyba te zawory poszły bo na gazie się przekręcił, wiadomo -zwykła inst. gazowa nie jest kontrolowana przez komp.od silnika i wszedł na ułamek sekundy na za duże obroty!

Szkoda ,że mądry Polak po szkodzie :duh: jak by można było wtedy cofnąć czas o te kilka sekund... po prostu nie dawaj w d... to będzie i na mineralu ok! Poza tym na mineralu i półsyntetyku ciszej chodzi, ten mechanik zalał mi pełny syntetyk ale nawet nie zapytał mnie o zdanie...może dlatego że ma sklep z częściami i na olejach też zarabia?

Pozdrawiam :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.