Skocz do zawartości

730i - pompa paliwa vs gazik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam e32 730i OCZYWIŚCIE Z GAZEM :-)

Po zgaszeniu fury (chodził na gazie) muszę trochę kręcić, aby go zapalić (bo zapala na pb).

Czy to oznacza, że po przekręceniu kluczyka pompa się nie włącza, tylko dopiero przy chodzącym rozruszniku ?!

Czy wystarczy dorobić przycisk, który przed odpaleniem rozrusznika odpali pompę i napełni wtryski (odpowietrzenie przewodów pomijam).

Jak to jest w e32 730i ? Czy ktoś wie ?

Np w Rover'e jest tak, że po przekręceniu kluczyka włącza się pompa na parę sekund. Wydaje mi się, że w bawarce tak nie ma.

 

Jak by się ktoś nudził w niedzielny wieczór, to proszę o odpowiedź.

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano

a skąd wiesz ze to wina pompy...

wedlug mnie to wina gazu... reduktora lub czegoś innego ale w gazie... bo z takimi przypadkami spotykałe msie dość czesto. i w 85% wina leżała w instalacji... :search:

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jest dokładnie jak mówisz. Pompa zaczyna chodzic dopiero w momencie gdy zacznie krecic rozrusznik. Dopiero wtedy dochodzi prad do niej.
Opublikowano
a skąd wiesz ze to wina pompy...

wedlug mnie to wina gazu... reduktora lub czegoś innego ale w gazie... bo z takimi przypadkami spotykałe msie dość czesto. i w 85% wina leżała w instalacji... :search:

 

Jak to wina reduktora? Co z nim może być nie tak?

 

Ja mam sekwencje OMVL i mam taki sam problem... niestety nie znalazłem jeszcze rozwiązania. Po 3 dniach stania i dłużej zapala ładnie: od razu.

 

Po jednym dniu jest problem.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
a skąd wiesz ze to wina pompy...

wedlug mnie to wina gazu... reduktora lub czegoś innego ale w gazie... bo z takimi przypadkami spotykałe msie dość czesto. i w 85% wina leżała w instalacji... :search:

 

Reduktor nie ma nic do tego, bo zapalanie jest na benzynie.

 

pozdr

Mariusz

 

PS. Zmieniłem na nowe:

palec,

rozdzielacz WN,

świece

Opublikowano
a skąd wiesz ze to wina pompy...

wedlug mnie to wina gazu... reduktora lub czegoś innego ale w gazie... bo z takimi przypadkami spotykałe msie dość czesto. i w 85% wina leżała w instalacji... :search:

 

Reduktor nie ma nic do tego, bo zapalanie jest na benzynie.

 

pozdr

Mariusz

 

PS. Zmieniłem na nowe:

palec,

rozdzielacz WN,

świece

 

To znaczy wiesz może być tak że podczas postoju gaz leci Ci do silnika. W ist. IV gen (jak moja) przez wtryskiwacze lub w II gen. przez mikser bo nie zamknął się jakiś zawór (nie wiem gdzie, nie znam się na innych niż IV gen.).

Ale bądź tu mądry skoro ja wielokrotnie sprawdzałem i nie widzę by gaz mi schodził do silnika.

 

Przyczyną takiego stanu rzeczy może być także głupiejący komputer benzynowy podczas jazdy na gazie... ale wtedy moim zdaniem wskazania OBC powinny szaleć, a u mnie są ok.

 

Mogą to być wreszcie przytkane wtryskiwacze benzynowe... tylko w takim razie dlaczego po 2-3 dniach staniach odpala bez zarzutu?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

 

To znaczy wiesz może być tak że podczas postoju gaz leci Ci do silnika. W ist. IV gen (jak moja) przez wtryskiwacze lub w II gen. przez mikser bo nie zamknął się jakiś zawór (nie wiem gdzie, nie znam się na innych niż IV gen.).

 

Zwyczajowo są tam dwa zawory. NIE WIERZĘ, że obydwa przepuszczają (wiem, prawo Murphy'ego może zadziałać).

W Twoim przypadku, rzeczywiście, dziwne, że po kilku dniach zapala lepiej niż po jednym (zalany silnik ?). U mnie bez różnicy 1h, czy 24h - tak samo do dupy.

Stawiam na za małe ciśnienie paliwa, przypchane wtryskiwacze i ostatnie, czego nie wymieniłem przewody WN.

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano

 

To znaczy wiesz może być tak że podczas postoju gaz leci Ci do silnika. W ist. IV gen (jak moja) przez wtryskiwacze lub w II gen. przez mikser bo nie zamknął się jakiś zawór (nie wiem gdzie, nie znam się na innych niż IV gen.).

 

Zwyczajowo są tam dwa zawory. NIE WIERZĘ, że obydwa przepuszczają (wiem, prawo Murphy'ego może zadziałać).

W Twoim przypadku, rzeczywiście, dziwne, że po kilku dniach zapala lepiej niż po jednym (zalany silnik ?). U mnie bez różnicy 1h, czy 24h - tak samo do dupy.

Stawiam na za małe ciśnienie paliwa, przypchane wtryskiwacze i ostatnie, czego nie wymieniłem przewody WN.

 

pozdr

Mariusz

 

U mnie też czy 1h czy 24h to TAK SAMO. Ale jak postoi powyżej 48h to prawie zawsze zapala od razu i do tego książkowe obroty; tzn. początkowo wejście pod 1000 rpm potem spadek do 800 rpm (widoczne jako 750 rpm).

 

Zapala mi też dobrze po takiej "akcji". Poranne odpalenie po staniu nocą... przejechałem powoli 15 km NA BENZYNIE (gaz wyłączony), postała z 9 h; odpaliła bez problemu.

 

Czyli po jeździe na benzynie pali dobrze. Ale nie wystarcza wyłączyć gazu przed wyłączeniem silnika, trzeba nie jeździć na gazie wogóle.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czyli po jeździe na benzynie pali dobrze. Ale nie wystarcza wyłączyć gazu przed wyłączeniem silnika, trzeba nie jeździć na gazie wogóle.

 

Pozdrawiam

 

Przed wyłączeniem silnika przełączam na paliwo i chwile sobie silnik chodzi, więc gaz wypali z reduktora cały.

 

pozdr

Mariusz

 

PS.

Z ciekawości (a właściwie radości) opowiem, że wymieniłem termostat. Teraz zaje....ście szybko się nagrzewa.

Opublikowano

Czyli po jeździe na benzynie pali dobrze. Ale nie wystarcza wyłączyć gazu przed wyłączeniem silnika, trzeba nie jeździć na gazie wogóle.

 

Pozdrawiam

 

Przed wyłączeniem silnika przełączam na paliwo i chwile sobie silnik chodzi, więc gaz wypali z reduktora cały.

 

pozdr

Mariusz

 

PS.

Z ciekawości (a właściwie radości) opowiem, że wymieniłem termostat. Teraz zaje....ście szybko się nagrzewa.

 

Zaje....ście czyli po ilu km mniej więcej? Bo u mniej po 5ciu już wskazówka prawie w pionie. Czy to szybko czy wolno?

 

Na niebieskie pole w zimie wchodzi mi mniej-więcej po 2-3 km.

 

Co do gazu to wcale całego nie wypalisz! Bo rozumiesz... w reduktorze jest trochę gazu ale jak masz nieszczelność na zaworze wylotowym który jest formalnie zamknięty na benzynie to gaz baaardzo powoli schodzi na silnik. Musiałbyś przełączać na benzynę godzinę przed wyłączeniem silnika. Czyli np jadać w trasę 200 km przełączyć na 140 km na benzynę :)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Zaje....ście czyli po ilu km mniej więcej? Bo u mniej po 5ciu już wskazówka prawie w pionie. Czy to szybko czy wolno?

 

Pozdrawiam

 

Około 1km w korku niestety :-(

 

pozdr

Mariusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.