Skocz do zawartości

318 d 2005 125 tys czy warto kupić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

przymierzam się do 1 szego swojego BMW. Proszę o poradę - jest 318 d Touring do kupienia, ręczna skrzynia, rok 2005, 127 tys km, bezwypadkowy, z Niemiec, cena 60 tys km, auto polaeasingowe, czyli używane firmowo. Sprawdzony w serwisie BMW, rzeczywiście w super stanie wizualnym, poza wahaczem do wymiany wszystko bez zastrzeżeń. Auto niestety przekroczyło o 8 tys serwis, tj. od ostatniej wymiany oleju przejechało z 35 tys km. trochę się boje czy to go nie dyswalifikuje. Będe robił do 20 tys rocznie, osiągi silnika są dla mnie ok. Chciałbym 3-4 lata w miarę bezinwestycyjnej eksploatacji. (czyli do 200 tys). Czy sądzicie, że ten motor plus te informacje dają na to jakąś gwarancję. Jakie widzicie zagrożenia takiego auta. Chętnie usłyszę podpowiedzi z Waszej strony.

Pozdrowienia

 

Piotr P.

Opublikowano

Tym serwisem bym się nie przejmował, raczej mało prawdopodobne, aby coś się mogło stać.

Jak skasuje się inspekcję olejową w E46 to do następnej zmiany pokazuje 30tys. km czyli jeżeli olej był dobrej jakości to wszystko będzie dobrze.

Sam jeżdżę od niedawna E46 318d Touring z 2003 r. (przebieg 140tys. km) i jestem bardzo zadowolony i Ty też będziesz :)

Pozdrawiam

Krzysiek

Opublikowano
Jak skasuje się inspekcję olejową w E46 to do następnej zmiany pokazuje 30tys. km czyli jeżeli olej był dobrej jakości to wszystko będzie dobrze.

 

Nie wiem czy to jakas roznica (chodzi o kasowanie) miedzy 318d a 320d ale u mnie po skasowaniu inspekcji pokazuje 15 tys. I tak wlasnie wymieniam olej lub co rok

30 tys to troche duzo....

 

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. Sądziłem, iż system w BMW, tak jak w M-B, sam określa czas wymiany oleju i serwisu, a interwały zależą od sposobu uzytkowania (trasy - dłużej, miasto krócej). Paradoks polega na tym, że ten rozpatrywany egzemplarz był zaledwie 3 razy na serwisie do przebiegu obecnego 127 tys km, a ostatni przegląd z olejem to 87 tys km rok temu. Na ewentualny plus to długie trasy, jakie auto musiało robić, by te przebiegy osiągnąć. Reasumując na 1-dnu m oleju, zalanym w serwisie BMW zrobił 40 tys km. Jeszcze raz dzięki, będę wdzięczny za ewentualne inne opinie.

Pozdrowienia

Piotr

Opublikowano
Sądziłem, iż system w BMW, tak jak w M-B, sam określa czas wymiany oleju i serwisu, a interwały zależą od sposobu uzytkowania (trasy - dłużej, miasto krócej).

 

Dokładnie tak jest.

Jeśli był to olej typu Long-Life to jest OK. Jesli zwykly, to ktos jezdzil przyjamniej 2 razy za długo.

 

Co do filtrow...wiadomo, oleju razem z olejem... Inne mało istotne bo jak wiemy - paliwo, nie to co w Polsce, pyłkowy - czystosc drog tez nie ta co w Polsce...

 

Co do elementow zawieszenia - 120 tys. km w Niemczech to nowka prawie- ewentualna kosmetyka.

 

Ja bym zabrał do serwisu, zaplacic, sprawdzic, dokladnie ocenic...Szkoda pozniej nerwow...

 

Jak nie bita, jak nie krecona (choc raczej nie bo nie bardzo jest z czego krecic)....

 

 

Osobiscie kupilem samochod nie sprowadzony, z polskiego salonu i caly czas serwisowany i uzywany w Polsce - miał 128 tys km realnego przebiegu. Patrzylem wlasnie do ksiazki - w ASO byl 7 razy. Ostatni przeglad przy przebiegu 110 tys km.

 

Pozdrawiam i udanych zakupow.

Opublikowano
Wygląda niby wszystko Ok. raz spóźniona wymiana to jeszcze nie koniec świata. Nie takie rzeczy silniki przeżywają ale..... skoro taki nowy to zapewne był na gwarancji, a jesli na gwarancji czy jest możliwe aby bez ryzyka jej utraty pojawic sie w serwisie przez 3 lata i 130 tkm tylko 3 razy??? Nie mam ksiązki serwisowej ale jak ktoś dysponuje to by można rozwiac tę wątpliwość.
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
kupując dizelka z niemiec bądz przygotowany na roczne przebiegi 80-100kkm rocznie. bmw ma trwale materialy wykonczeniowe więc nawet przy takim przebiegu ciężko stwierdzić ile kilometrów zrobilo(oglądając stopień zurzycia foteli, tapicerki czy dzwigni zmiany biegów)od strony technicznej niemcy z reguly dbają o auto ale stan techniczny trzeba koniecznie sprawdzić . Tylko z przebiegami bywa różnie(też mają dobrych magików).
Opublikowano

Jeszcze raz dzięki za tyle opinii. Samochód sprawdziłem już w serwisie BMW - jest absolutnie bezwypadkowy, a zapisy ksiązki serwisowej pokrywają się z historią serwisową w bazie BMW, przebieg też jest ok (ponoć są 2-3 miejsca do weryfikacji - klucz, coś przy światłach). Samochód sprzdaje też porządna firma (dealer innej marki, który bierze udział w niemieckich aukcjach aut poleasingowych). Postaram się pobić jeszcze z ceną, bo wygląda na to, iż wspieracie ten pomysł :)

Pozdrowienia

Piotr P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.