Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
brat chce kupić BMW 318, sam mam 316 M40 i znam bolączki tych silników. Wiem że silnik 16V jest o wiele lepszy, jednak podczas przeglądania ofert zauważyłem silnik różniący się od M40 ale nie 16V, jednak chyba też na łańcuch a nie pasek rozrządu. Czy ktoś zna ten silnik, czy wyeliminowano z niego bolączki m40 i czy jest jakaś zasada co do ich montażu np. od którego roku itp. Nadmieniam, że zależy nam na nadwoziu czterodrzwiowym, więc silnik 16V jest bardzo w nim żadki, a przeważnie nie ma zdjęcia silnika, więc dzwonić do każdego i pytać jaki ma silnik to bezsens, tym bardzej że nie wielu sprowadzających sama zna te różnice. POMÓŻcie!
Opublikowano

Wszystko fajnie! ALE JAKI MODEL?? E30?? E36??

 

Bo jeśli e30 to silnik m42b18 (16V) występuje w modelu 318iS i ciężko o wersję 4-d. Silnik z łańcuchem rozrządu.

A poza tym jest jeszcze 318i z silnikiem m10b18 (8V). Starsza konstrukcja, pod koniec produkcji już wtryskowa i bardzo solidna. No i łańcuch rozrządu.

 

M10

M42

 

Jeśli e36, to do wspomnianego m42 należy dorzucić m43 (8V). Silnik na łańcuchu, solidny. Poprawiono większość felerów znanych Ci z m40. Dobra jednostka.

 

M43

 

Co, gdzie i od-do którego roku było montowane dowiesz się z www.realoem.com

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.