Skocz do zawartości

Panowie właściciele e60 pomóżcie proszę!


guteg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zupełnie niespodziewana zmiana sytuacji - w sobotę odbieram z salonu e60 530D. Mam nierozwikłaną kwestię felg..jutro muszę Panom z salonu ostatecznie powiedziec, jakie sobie życzę. Póki co auto stoi na 17 cali sternspeiche 138 bodajże i na run flatach. Cały czas zastanawiam się nad felgami 18 cali... Co jest sensownym połączeniem komfortu,wyglądu oraz trakcji? 17 cali czy 18? Dzięki z góry za pomoc.

 

P.S. Odezwę się dopiero wieczorem, także nie myślcie jak coś napiszecie, że olewam... Pzdr

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zupełnie niespodziewana zmiana sytuacji - w sobotę odbieram z salonu e60 530D. Mam nierozwikłaną kwestię felg..jutro muszę Panom z salonu ostatecznie powiedziec, jakie sobie życzę. Póki co auto stoi na 17 cali sternspeiche 138 bodajże i na run flatach. Cały czas zastanawiam się nad felgami 18 cali... Co jest sensownym połączeniem komfortu,wyglądu oraz trakcji? 17 cali czy 18? Dzięki z góry za pomoc.

 

P.S. Odezwę się dopiero wieczorem, także nie myślcie jak coś napiszecie, że olewam... Pzdr

 

Cześć,

 

Felgi 138 są felgami najczęściej spotykanymi. Jeśli chcesz zmienić na 18 cali to powinieneś zmienić opony na zwykłe (nie Run Flat) żeby utrzymać komfort (a nawet poprawić względem 17 calowych Run Flat-ów) ale pamiętaj, że wtedy musisz dokupić (lub wynegocjować) koło zapasowe i zestaw lewarek i klucz do śrub. Kwestia wyglądu to jest bardzo indywidualna sprawa, oceń co najbardziej Ci się podoba.

 

Pozdrawiam,

 

Witek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobię sprawę z tego, że 138 są najczęściej spotykanymi, choc i tak rzadziej niż 122... Wydaje mi się że z osiemnastkami nie chodzi głównie o wielkośc, a co za tym idzie twardośc, lecz o szerokośc... z 17 cali dostaje opony bodajże 225, a z 18 245... Wydaje mi się, że na naszych autostradach może to byc upiorne...Nie chciałbym walczyc z autem, tylko czerpac radośc z jazdy:) Jak to w BMW :)
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że z osiemnastkami nie chodzi głównie o wielkośc, a co za tym idzie twardośc, lecz o szerokośc... z 17 cali dostaje opony bodajże 225, a z 18 245...

 

masz racje tylko w polowie, na felgach 17 masz opone 225/50 lub 245/45 zalezy jaka masz szerokosc tej felgi

 

na 18 tez mozesz miec 245/40 lub 275/35 na tyl

 

ja mam 245 i nie wydaje mi sie zeby to byla oszalamiajaca szerokosc, koledzy z forum maja jeszcze szersze i raczej (chyba) nie narzekaja

 

napewno auto lepiej wyglada na wiekszych kolach

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej guteg!

ja mam 19" 245 przód i 275 tył wygląd jest rewelacyjny trakcja na idealnym asfalcie boska ale na naszych drogach...

mam też drugi komplet 16" 225 przód i tył i na tych jeżdzi sie bosko duży balon gumy po prostu płyniesz z zachowaniem oczywiscie bawarskiej trakcji

złotym środkiem są 17 i tyle

albo super lans na 19 albo 16 i super komfort i zapominasz po czym jedziesz i co to jest maglownica i inne zabawki w przednim zawiasie,i moja opinia automat i ten silnik na 19 sie trochę męczy

przemyśl dokładnie czego chcesz

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że świetnie wygląda na dużych kołach to widac Tora po Twoim samochodzie:) Idealnie te felgi pasują. Ja pewnie raczej zostane przy 17. 16 cali to jednak za małe kółka, na zimę mogą byc, ale na lato nie bardzo. Co do osiemnastek to właśnie dośc zbliżony wzór do Twoich sobie upatrzyłem, ale jak mi wyliczyli, że za 17 opcjonalne V-speiche 10k, to napewno za 18 jeszcze więcej więc chyba tym bardziej nie ma sensu... no cóż jeszcze pomyśle.
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki co to za gumy Run Flat i co oznacza bez tego???

 

Po przebiciu możesz dalej jechać max chyba 80 ale i210 bez problemu sekret tkwi w bardzo twardych kordach , które przy normalnej jeździe powodują że samochód podskakuje jak piłeczka , ale dzięki sztywności po przebiciu można jechać dalej, ogólnie g-ówno miałęm na 6 pomyłka, a co do e 60 to kolega tora ma racje albo 16 albo 18, albo lans albo spokojnie do celu / bez remontów i wymian opon albo felg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki co to za gumy Run Flat i co oznacza bez tego???

 

Po przebiciu możesz dalej jechać max chyba 80 ale i210 bez problemu sekret tkwi w bardzo twardych kordach , które przy normalnej jeździe powodują że samochód podskakuje jak piłeczka , ale dzięki sztywności po przebiciu można jechać dalej, ogólnie g-ówno miałęm na 6 pomyłka, a co do e 60 to kolega tora ma racje albo 16 albo 18, albo lans albo spokojnie do celu / bez remontów i wymian opon albo felg/

 

Nie wiem co tobie kolego podskakiwało ale one mi pasują ja mam 17 225/50

i w razie przebicia nie trzeba się brudzić ani wychodzić z auta, a i niebagatelny jest fakt, że "na koło" nikt nie złapie. Teraz idzie zima więc lepiej spraw sobie 17 a jak przyjdzie wiosna to wtedy rozglądnij się za innymi felgami(dla lansu). Poza serwisem można podobne felgi a może nawet ładniejsze kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że salon daje mi dwa komplety od razu : na zimę i na lato. Właściwie teraz wyjechac na zimówkach to niefajnie - temperatura zbyt wysoka jeszcze na takie opony. Dlatego raczej skłaniam się ku 17-stkom - na zime i na lato. Nie chce później kupowac felg poza serwisem - nie znam się na felgach i jeszcze jakiś badziew kupię, a tu mam nowiusieńkie felgi + nowiusieńkie opony. Pewnie komfort na run flatach nie jest oszałamiający, ale śmię twierdzic że są bezpieczne i napewno wygodne jeżeli chodzi o eksploatację w sensie wymiany koła w razie przebicia.
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobię sprawę z tego, że 138 są najczęściej spotykanymi, choc i tak rzadziej niż 122... Wydaje mi się że z osiemnastkami nie chodzi głównie o wielkośc, a co za tym idzie twardośc, lecz o szerokośc... z 17 cali dostaje opony bodajże 225, a z 18 245... Wydaje mi się, że na naszych autostradach może to byc upiorne...Nie chciałbym walczyc z autem, tylko czerpac radośc z jazdy:) Jak to w BMW :)

 

Guteg,

 

Felga Sternspeiche 138 ma szerokość 7,5 cala, 18 calowe felgi BMW mają przeważnie 8 albo 8,5 cala. Więc spokojnie wybierając np. felgę 184, która jest w rozmiarze 8x18 możesz założyć opony o szerokości 225 mm (czyli tak samo jak w modelu 138) tylko o niższym profilu (w 138 jest 50 w 184 powinien być 45). Reasumując możesz mieć 18 cali z oponami nie RunFlat i nie tracisz na komforcie pod warunkiem, że zostaniesz przy szerokości 225 mm.

Pozdrawiam,

 

Witek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.