Skocz do zawartości

Problem z układem chłodzenia.


Daniel Olędzki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych klubowiczów!!! Tak oto zaczyna sie moja bajka: pewnego razu wyjechałem na miasto i poszła mi para z pod maski. Zajrzałem pod nią i okazało sie ze urwało mi kawałek rurki plastikowej z chłodnicy na która nachodzi przewód co idzie w kierunku termostatu. Postanowiłem wziąć ta silikon ale nic nie dało. Pozniej przedłuzyłem ta rurke. Gdy jechałem zaczeła mi rosnac temperatura. przewodu nie zsunęło Poczekałem az ostygł silnik i dolałem wody i wszystko było temperatura nie rosła ale przewód zsuneło. Juz zamówiłem nowa chłodnice. Moze ktos mi powie dlaczego tak sie dzieje?? Posiadam Bmw e-36 325i z 1992r. Jak prawidłowo odpowietrzyc ten silnik?? Gdzie znajduje sie sruba do spuszczenia płynu i odpowietrzenia w kadłubie silnika. Był bym bardzo wdzieczny za wszelkie porady. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut oka zapowietrzony uklad chlodzenia,moze jest nieszczelny w ktoryms miejscu,lepiej sprawdz to bo przegrzac taki silnik to duzy problem.Sprawdz Visco,co mowi czujnik termostatu po podpieciu pod komputer,szczelnosc ukladu.A po co Ci sruba w bloku?Wymien plyn i pilnuj aby nowego zmiescilo sie tyle ile powinno.

Najprostrzy sposob aby odpowietrzyc to zamknac przewod,zagrzac silnik i powoli odkrecac srube powietrza,odkrecic,znow dolac plynu i tak okolo 4 razy.Kiedys przez zle odpowietrzenie bylem swiadkiem pekniecia glowicy w takim modelu jak Twoj.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc nowy wątek wybieraj model auta. Jesteś nowym Formowiczem, wiec można to Tobie wybaczyć tym razem poprawiłem to, za Ciebie następnym razem biedzie ostrzeżenie.

 

Po sprawdzeniu wszystkiego tak jak pisze seth6 jeżeli wszystko jest ok (szczelność, visco itd) zabierz sie do odpowietrzenia, złe odpowietrzenie może mieć takie objawy jak piszesz i do przegrzania silnika nie wiele potrzeba.

 

BMW jest pojazdem, który stosunkowo ciężko odpowietrzyć. Po za zaworkiem odpowietrzającym w chłodnicy (mała śrubka obok korka), jest śrubka w bloku. Standardowe odpowietrzenie dla mnie jest ciężkie i czasami mało skuteczne i trzeba go powtarzać kilkukrotnie a do tego uważam ze dosyć niebezpieczne bo w trakcie takiego odpowietrzania czasami aż słychać jak w bloku strzela od gotującej sie wody odpowietrzanie po spuszczeniu całkowitym płynu), a z odpowietrzenia leci gorąca para. Dlatego wymyśliłem sposób który jest skuteczny i jak dla mnie idealny.

 

 

Nie raz już odpowietrzałem swoje E36 w standardowy sposób który jest skuteczny ale kłopotliwy. Znalazłem jednak sposób może dosyć śmieszny ale mi pomaga i auto jestem w stanie odpowietrzyć idealnie już za pierwszym razem.

 

Wiec odpowietrzenie zaczynam w ten sposób:

 

Pierwsze co, to ustawiam ogrzewanie na maximum dla dwóch stref (klimatronic), aby otworzyć zawory ogrzewania i tym samym odpowietrzyć także nagrzewnice (ogrzewanie kabinowe), bo odpowietrzenie układu w ten sposób aby silnik sie nie przegrzewał jest łatwiejsze niż prawidłowe odpowietrzenie aby dodatkowo na wolnych obrotach potrafiło ogrzewać wnętrze pojazdu bardzo ciepłym powietrzem. Często zdarza sie ze układ chłodzenia jest odpowietrzony i silnik nie przegrzewa sie acz kolwiek układ ogrzewania kabiny nadal jest zapowietrzony i nie grzeje lub grzeje tylko na wysokich obrotach.

 

Następnie odkręcam śrubkę odpowietrzenia (mała śrubka koło korka) i wlewam płyn aż do momentu kiedy wchodzi on swobodnie do chłodnicy i wlewa sie dalej wypychając tym samym przez odpowietrzenie powietrze w momencie kiedy poziom jego zaczyna sie podnosić w zbiorniczku wyrównawczym (przezroczysta cześć chłodnicy, miejsce w które wlewa sie płyn) i nie wchodzi on dalej do układu zaczynam dmuchać w otwór wlewu jednocześnie obserwując czy z otworu odpowietrzenia wylatuje powietrze czy płyn. Jeżeli powietrze to dmucham dalej tym samym wytłaczając siła ciśnienia płyn do obiegu a wydmuchując odpowietrznikiem powietrze z układu. Podczas tego zabiegu należy obserwować czy stan płynu nie jest tak mały ze zaczynamy pompować ponownie powietrze (stan płynu z w zbiorniczku chłodnicy musi być co najmniej nad dolnym otworem). Kiedy przestajemy dmuchać i chcemy zaglądnąć i sprawdzić stan płynu, ewentualnie dolać płynu należy zatkać palcem otwór odpowietrzenia, aby nie powodować zaciągania ponownie powietrza i cofania sie płynu do zbiornika. Jeżeli w końcu zaczyna wychodzić płyn przez otwór odpowietrzenia odpowietrzanie zakończyło sie. Należy wtedy zatkać palcem otwór odpowietrzenia i zakręcić szczelnie korek wlewu, a następnie koreczek odpowietrzania. Przy zwykłym zapowietrzeniu jedno takie wdmuchanie i dolanie spokojnie pewnie wystarczy i z otworu odpowietrzenia na pewno wyjdzie płyn, a jeżeli układ napełniamy od nowa to kilkukrotnie trzeba tak robić (wdmuchiwać i uzupełniać poziom), aby wypchać powietrze z układu.

 

Po odpaleniu silnika i chwilowej jego pracy możemy sprawdzić czy układ został prawidłowo odpowietrzony. W tym celu gasimy silnik i odkręcamy koreczek odpowietrzenia następnie zatykamy go palcem i odkręcamy korek wlewu. Dmuchamy w układ i jeżeli odrazu idzie płyn to wszystko jest ok zatykamy korek odpowietrzenia następnie zakręcamy korek wlewu i na końcu korek odpowietrzenia jeżeli nie dmuchamy aż do momentu wychodzenia płynu z odpowietrznika.

 

 

Sposób ten może wydawać sie wielu osobom śmieszny i mało profesjonalny ale żadnym innym sposobem nie dało mi sie szybciej odpowietrzyć auta i tak idealnie. Auto jest odpowietrzone idealnie a ogrzewanie grzeje bardzo mocno nawet na wolnych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w ten sposób odpowietrzy sie chyba tylko chlodnica. Czy płyn w bloku silnika tez sie odpowietrzy??? A mógłby mi ktos powiedziec gdzie znajdyja sie te sruby od spuszczania płynu i od odpowietrzania w bloku?? Bo mam teraz zalana wode i chciałbym ja cała spuscic. Jakie sa jescze objawy peknietej głowicy??? BO jak jest zapowietrzony układ to przewody tez beda twarde prawda??? Poradzcie mi co wiecie bo mnie juz szlak strzela. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymienialem chlodnice i mam jeden problem

chociaz nie wiem czy to problem

chlodnica byla zalewana plynem az przestalo go wciagac a z odpowietrzenia nie szly bable powietrza.

Niby wszystko dobrze

Silnik sie nie gotuje

Ale jedno mnie nurtuje

plynu bylo zalane do napisu COLD na chlodnicy

oczywiscie na zimnym silniku

korek zakrecony, 100km zrobione i zauwazylem po przyjezdzie ze jakby ubylo troche plynu ale wszystko suche.

Wiec odkrecam powoli korek i plyn zaczyna szybko podchodzic do gory.

Prawie wylecial ale zakrecilem korek.

I tu sie pojawia moje pytanie

Czy tak ma byc??

Do tego pojawia sie napis na komputerze ze jest malo plynu

ale jego stan jest dobry, chociaz jego stan jakos dziwnie sie zmniejsza przy cieplym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja odpowiedz na to pytanie była by taka odpowietrznik nie jest szczelnie dokręcony.

 

Wydaje mi sie ze jak układ jest szczelny szczególnie odpowietrznik to po odkręceniu korka wlewu nie będzie wracał płyn tylko jego poziom będzie taki jak przed nieodkręceniem.

 

Mówimy o płynie stosunkowo chłodnym bo na gorącym chyba jest to możliwe

 

Dlatego podczas jazdy mogło go tamtędy ubywać po troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Moim zdaniem masz nadal zapowietrzony układ.A tak szybko rosnący poziom płynu przy odkręceniu korka jest spowodowany sprężonym powietrzem, które jak wiemy po rozgrzaniu zwiększa swoją objętość.

Przy odpowietrzaniu dobrze jest unieść przód samochodu w górę.W ten sposób ułatwimy ujście powietrza do odpowietrznika.

PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi uciekał płyn myslałem ze przez chłodnice albo przez węże ale było zawsze sucho przez głowice tez nie. okazało sie ze w bloku jest śruba spustowa była nie dokręcona i raz na jakiś czas kapało przenie pod czas jazdy na dużych obrotach często
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jak masz sztywne przewody to uszczelka pod głowicą i kompresja ci ucieka w chłodzenie :?

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja miałem ostatnio podobny problem, ułamała mi się plastikowa część na której trzyma się przewód od zbiorniczka wyrównawczego, auto mi się zagotowało i zapowietrzyło. Później odpowietrzyłem i dolałem wody bo nic innego nie było pod ręką. Następnego dnia przejechałem kawałek i znowu mi się zagotował. Nie wiem czy to uszczelka pod głowicą, mam nadzieję że nie,nie wiem jakie są tego objawy, może ktoś wie? a jeszcze czy można wymienić sam zbiorniczek wyrównawczy? taki bedzie dobry

http://moto.allegro.pl/item362657259_zbiornik_wyrownawczy_chlodnicy_bmw_e39_e34_e36.html

[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam koledzy!

 

Mam podobny problem, wzrasta mi cisnienie w ukladzie chlodzenia ze ciezko scisnac przewody.

Mysle, ze uklad jest odpowietrzony, ogrzewanie na wolnych obrotach grzeje jak szatan, odpowietrzalem wieloma metodami, leje sie plyn z odpowietrznika.

Na cieplym silniku, po odkreceniu korka plyn idzie do gory i jakby nie przykrecic korka to pare setek sie wyleje.

Nie ma problemow z przegrzewaniem sie silnika jednak zastanawiam sie czy to jest w porzadku.

Silnik tez pracuje ok, zadnych zauwazalnych zmian na gorsze.

Macie moze jakies sugestie oprocz uszczelki pod glowica?

 

1. Mozliwe jest ze mimo, ze ogrzewanie dziala jest zle odpowietrzony?

2. Mam jeszcze takie podejrzenie: kiedys musialem dolac wody (pekl mi waz od gazu) ale pozniej spuscilem wszysko (uzywajac tylko sruby na dole chlodnicy) i zalalem nowy plyn. Tak mi ostatnio przyszlo do glowy, ze moze calosc tej wody nie wyleciala i trzeba spuscic jeszcze z bloku wode??

3. I ostatnie pytanie? Wiecie moze ile litrow powinno wejsc? Moze mam po prostu za duzo plynu (na zimnym poziom pynu jest na wskazniku "kalt" czyli niby ok)?

 

Z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.