Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Mam pewien dylemat moralny... posiadam E32 740i V8 z prawie maksymalnym wyposazeniem. Ostatnio jednak moja zona coraz czesciej namawia mnie, zeby zamienic to auto na cos mniejszego i bardziej sportowego - E36 325 lub 328 Coupe (oczywiscie skora i klima to podstawa). W sumie rozumiem - kobieta woli cos mniejszego bo dosc czesto jezdzi po Wroclawiu, twierdzi rowniez ze poki nie mamy dzieci (pfff :)), mozemy poszalec czyms sportowym. Limuzyne kupimy potem. Przyznam sie szczerze, ze i mnie podoba sie bardzo E36 Coupe. Jednak nie jestem pewien, czy to aby do konca dobry pomysl. Mial ktos z Was moze oba modele? Interesuje mnie opinia osob, ktore uzytkowaly oba samochody dluzej niz pare dni. Czy bede zalowal ewentualnej zamiany?

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Czy ja mam jakieś omamy "wzrokowo-pamięciowe", czy tu było więcej odpowiedzi (m.in. moja) ?

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

zabić to się można Mike, tym co Saintman posiada...

328 przy tym to wóz dla chyżych emerytów.

A na poważnie, to tylko M3 może coś zdziałać z 740-ką.....

Ja bym dalej powoził tą V8-ke

Opublikowano
Czy ja mam jakieś omamy "wzrokowo-pamięciowe", czy tu było więcej odpowiedzi (m.in. moja) ?

Raczej omamy :) A tak powaznie, to jest tu podobny post ale tamten dotyczy problemu: "czy jak sprzedam 730i V8 to kupie cos za te pieniadze?". Mnie natomiast interesuje konkretna opinia ludzi, ktorzy oba modele posiadali i eksploatowali, a nie jedynie wskazowki oparte na logicznym mysleniu przyczynowo-skutkowym, opinii kolegow, mechanika w serwisie itp. Praktyka a nie teoria. Profesorom dziekuje 8)

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
O czym ty piszesz, 328 to można porównać osiągami do 750, mam i wiem jak to jeździ.

Nie bardzo rozumiem Twoja opinie, poniewaz:

 

E32 740i - moc 286 KM, moment obr. 400Nm, 0-100km/h 7,3s

E32 750i - moc 300 KM, moment obr. 450Nm, 0-100km/h 7,4s

E36 328i - moc 193 KM, moment obr. 280Nm, 0-100km/h 7,4s

 

Wobec powyzszego nie rozumiem dlaczego:

1. Twoim zdaniem 740i V8 w znaczacy sposob rozni sie od 750i V12 skoro katalogowo i testowo (patrz: tabela danych opracowana przez czlonkow niniejszego klubu) roznice w osiagach sa bardzo niewielkie i ograniczaja sie do dziesiatych czesci sekundy.

2. Twoim zdaniem 740i V8 nie mozne rownac sie z 328i skoro katalogowo i testowo (patrz: tabela danych opracowana przez czlonkow niniejszego klubu) roznice w osiagach sa bardzo niewielkie i ograniczaja sie do dziesiatych czesci sekundy, przy wyzszej predkosci max. modelu 740i i to na dodatek ograniczonej elektronicznie. Ponadto podczas przyspieszania ze startu zatrzymanego 328i do 100km/h z racji mniejszej masy przyspiesza szybciej zaledwie o 0,1s, natomiast do 140km/h jest juz wolniejsza.

 

Liczbowo to 328i odstaje od w/w konkurencji.

 

Pozatym zapraszam kiedys do wyscigu rownoleglego ze startu zatrzymanego 0-200km/h, oraz do pomiaru elastycznosci podczas jazdy 100-200km/h. Wtedy do tematu powrocimy.

 

Owszem, 328i jest znacznie zwinniejsza od 740i, co jednak w najmniejszym stopniu nie usprawiedliwia stwierdzenia, ze przesiadka, o ktorej mowa, moze oznaczac utrate zdrowia lub zycia :lol:

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Dokładnie Saintman !!!!

 

Miałem napisać, niech kolega z trójeczki pojedzie obok Ciebie od 100 km/h do 200.

MInka zrzednie mu mocno, oj mocno.

Chłopcy z trójek, to jest w końcu ekstra V8 - silnik stworzony do szybkiej jazdy....

Ja tam Saintamn jestm pełen uznania dla Twojego auta, i gdyby nie automat obligatoryjny w wyposażeniu, dawno bym miał pod nogami te osiem cylindrów. A tak się kryguje......

 

POzdro.

-------------------------------------------

Omega Carlton 3000 24V

Opublikowano

od roku mam 328 coupe i nic zlego sie z nia nie dzieje ... poza czesta wymiana opon :))) roznice miedzy 325 i 328 to glownie elastycznosc podobno duza bo paru znajomych chce zmienc silniki z 325 na 328

Co do silnika to jak dla mnie - jezeli BMW to tylko rzedowa szostka.

http://img270.imageshack.us/img270/6336/imageshack7qh.jpg
Opublikowano
Pomijajac kwesteie wiary dylemat ma proste rozwiazanie - chcesz maly samochod do scigania sie po miescie, czy limuzyne, gdzie w ciszy i spokoju pozerasz kilometry w trasie. Ja za nic bym nie oddal juz v8 i automatu (pomimo, ze czeka na naprawe!) i za zadne skarby nie przesiadl sie na tak lekka i mala bude. Ale jak mowie, kwestia tego co ty, czy zona chcesz miec w zyciu. Wrazenia z jazdy jest w 328 znacznie bardziej krecace niz spokoj w e-32, choc osiagi porownywalne. Na nasze drogi jednak wybralem duze auto, choc moje doswaidaczenia z 323 i Alpina pozwalaja mi ocenic jak sie jezdzi malym dynamitem. Moze juz sie zestarzalem? Choc powiem szczerze, 740 na zoltym Bilsteinie i sportowych sprezynach jezdzi jak male auto. Nie zamieniaj, moja rada, jezeli chodzi tylko o gabaryty. Tewraz po miescie jezdze dlugim busem T4 i przekonalem sie, ze im wieksze auto tym latwiej.
(OO=[][]=OO)
Opublikowano

E36 328i jest szybsza od 740i. Od 0 do 100km/h

740i ma czas 7.3sek

328 ma czas 6.8sek

1/4 mili 740i tez zdecydowanie przegrywa z e36 328.

328 robi 1/4 mili w czasie 14.8- 15.0 a 740i w czasie 15.6-15.9

Na torze 740i wypada jeszcze bardziej blado niz e36 328i. 740 traci bardzo duzo sekund w stosunku do swojej mniejszej i zwinniejszej "siostry" :)

Pomijajac osiagi, 740i jest na pewno zdecydowanie lepszym samochodem niz 328i i wedlug mnie wymiana 740i na 328i do dobrych decyzji nie nalezy. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.