Skocz do zawartości

pukajacy lewarek zmiany biegow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

 

od niedawna (moze 2 tygodnie,a moze troche dluzej,tylko nie zwrocilem uwagi bo nie bylo to tak intensywne) pojawil sie u mnie problem pukajacego lewarka zmiany biegow.

 

puka tylko na ze tak powiem "gornych" biegach oprocz wstecznego tj. 1 , 3 , 5 natomiast 2 , 4 oraz wsteczny sa bez zarzutu

 

na 1-wszym biegu pukanie jest silne,tak jakby ktos pukal mlotkiem od spodu.lewarek przemieszcza sie na boki na przestrzeni okolo 1cm,i nie da sie tego zatrzymac trzymajac reka.tempo pukniec zwieksza sie wraz z puszczaniem sprzegla,czyli predkoscia obrotowa skrzyni,oraz podczas przyspieszania.przy ruszaniu bez gazu,i jadac ze stala predkoscia nie puka.

 

na 3-cim biegu,jest to duzo mniej intensywne,i raczej w rodzaju wibracji w telefonie komorkowym,ale rownierz przy przyspieszaniu i przy obrotach ok 1800 wzwyz.

 

na 5-tym biegu jest to juz tylko delikatnie odczuwalne,podczas dobrego depniecia w pedal.

 

nie towarzysza temu zjawisku jakiekolwiek dzwieki ze skrzyni,poza odglosem lekko poluzowanej plastikowej galki na lewarku,ale tu ewidentnie slychac galke,i kladac na niej reke nie slychac jej brzeczenia,oraz gluchym brzeczeniem samego lewarka ale bardzo cichym.

 

skrzynia mi nie wyje,biegi wchodza bez jakichkolwiek zaciec czy zgrzytow,i biorac pod uwage czesta usterke bm-ek czyli zuzycie materialow i luz na lewarku,calkiem precyzyjnie.biegi nie wyskakuja i ogolnie chodzi gladko.

 

zastanawiam sie nad olejem w skrzyni,bo wydaje mi sie ze z rana efekt jst mniej intensywny,a na 3 i 5 praktycznie niezauwazalny.

 

czy to juz znak ze skrzynia konczy kadencje,a moze da sie to jakos naprawic?

co moglo sie posypac?

 

z gory dziekuje za podpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Widziałem Twój post już wcześniej... Dotąd nie przyszło mi na myśl nic innego poza stanem poduszki pod Twoją skrzynią biegów...

Sprawdzić nie zaszkodzi.

Pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

musze wskoczyc pod spod,ale to niestety dopiero w weekend,byc moze cos wydedukuje,ale wlasciwie interesuje mnie najbardziej opinia na temat ewentualnego uszkodzenia ktoregos z elementow wewnetrznych skrzyni.nie znam sie na skrzyniach,nigdy nie mialem potrzeby rozbierania,czy chocby wyciagania skrzyni (choc nie mowie ze bym sobie nie poradzil) wiec nie mam nawet koncepcji co moze powodowac tego rodzaju stukanie

 

PS:od wczoraj,jakby zmniejszylo sie nasilenie,nawet na 3 i 5 nie czuje juz tego,ale 1 jeszcze troche puka

Opublikowano

Jeżeli o tym nie piszesz, to przyjmuję, że żadnego poślizgu przy ruszaniu czy przyspieszaniu nie czujesz?

Jeżeli nie ma głośnego huczenia, a podczas jazdy bez większych przyspieszeń problem drgań znika, to wygląda to na brak odpowiedniego tłumienia drgań w momentach nieznacznego przemieszczenia/wychylenia zespołu napędowego na odcinku silnik-skrzynia. Na pewno warto najpierw skontrolować poduchę.

Spróbuj jeszcze skojarzyć, czy to są drgania tożsame z drganiami silnika, czy idą w takt jakiegoś innego (szybciej lub wolniej) poruszającego się elementu.

Nie wiem jaki masz przebieg i w jaki sposób autko było i jest traktowane. Jeżeli jest w granicach 250tys i samochód miał szczęście nie być katowany, tylko "normalnie" użytkowany, to skrzynia nie powinna się mieć źle (ale poduszka możliwe, że już nie koniecznie).

Zwróć też uwagę na poduchy zawieszenia silnika.

Pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
dzieki jak tylko znajde chwile to obadam sprawe.co slizgania sie sprzegla,to raczej nie wystepuje.nie szarpie przy ruszaniu,i przyspiesza normalnie (chodzi o obroty vs. predkosc na wyzszych biegach).jesli chodzi o taktowanie pukania,to tak jak pisalem,puka w ytm ilosci obrotow czegos co jest za sprzeglem (w skrzyni),natomiast co do przesuwania sie silnika ze skrzynia podczas przyspieszania to tez raczej odpada,bo puka tez przy ruszaniu,ale pod obciazeniem
Opublikowano
....natomiast co do przesuwania sie silnika ze skrzynia podczas przyspieszania to tez raczej odpada,bo puka tez przy ruszaniu,ale pod obciazeniem

 

Moim zdaniem to może świadczyć o złej kondycji którejś poduchy. Najlepiej przeglądnij wszystkie (silnik i skrzynię).

 

Poza tym możesz spojrzeć na:

- dokręcenie skrzyni z silnikiem (chyba aż 11 śrub),

- dokręcenie wału do skrzyni,

- stan tego łącznika elastycznego przy skrzyni na wale (czy nie jest popękany),

- ostatnie co mi przychodzi do głowy, to podpora wału - zwłaszcza, jeżeli drgania wydają się być tożsame z obrotami wału (tylko nie wiem, czy jest możliwa wzrokowa ocena stanu podpory, ale wydaje mi się, że jak się kończy podpora to najpierw hałasuje).

Nie sądzę, żeby takie objawy mogły być wywołane przez coś położonego już za podporą. W usterkę skrzyni też na razie nie chce mi się wierzyć.

 

W każdym razie życzę szybkiego zlokalizowania usterki, bo mało co wkurza tak bardzo jak przedłużające się szukanie.

Pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.