Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.kupiłam w czerwcu bmw 530i coś w nim stukało chłopak który mi go sprzedał powiedział że to chyba zawór i dlatego że jest zalany półsyntetykiem i coś tam.Wymieniłam pompę i zalaliśmy olejem mineralnym.Jakiś czas był spokój a teraz znowu stuka dopóki nie złapie odpowiedniej temperatury tzn wskaźnik nie będzie na połowie.Mam pytanie czy wymiana oleju załatwi ten problem?Na jaki w takim razie a jak nie to co to może być i co zrobić.Pewnie coś pokręciłam w opisie ale ogólnie chodzi o to że stuka.Pomóżcie :oops:
Opublikowano

Witam.

- Jeżeli masz 530 z silnikiem M30 (wyprodukowane do lipca 1990), to masz regulację zaworów tradycyjną (czyli regulowaną ręcznie co ok. 20-30tys przebiegu). Wtedy możesz lać olej mineralny, choć lepiej byłoby stosować olej o lepszych właściwościach, czyli półsyntetyk. W każdym razie ewentualny stukot zaworów trzeba wyregulować i będzie ok. (na nie wyregulowany zawór nie ma innej rady - zmiana oleju na jakikolwiek nic nie da).

 

- Jeżeli jednak masz 530 z silnikiem M60 (produkcja od marca 1992), to masz samoczynną, hydrauliczną regulację zaworów i wtedy stosuje się półsyntetyki lub nawet pełny syntetyk (najlepiej najlepszych firm - Castrol, Elf......). Słyszałem, że niektórzy w przypadku stukania zaworów przechodzą na mineralny, ale wg mnie to dziwny krok w przypadku silników z hydroregulacją.

Zalej silnik dobrym półsyntetykiem, a jeżeli nie przestanie stukać, zwłaszcza na ciepłym silniku , to niestety trzeba wymienić zużyty element hydroregulacji (zazwyczaj niestety wymiana odbywa się na wszystkich zaworach, bo rzadko da się wyodrębnić, które już zaczęły stukać - te rzeczy zużywają się raczej równomiernie).

Jeżeli się w czymś mylę, niech ktoś poprawi.

Pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

zawory albo do regulacji albo popychacze do wymiany

mineralny olej to do poloneza

jesli macie hydraulike to teraz beda dopiero stukac,poprawa jest tylko na zimnym,jak nagrzeje sie to bedzie orkiestra :norty:

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Opublikowano

Dzieki Panowie.

Solaris a orientujesz się może ile to może kosztować?Tzn wymiana wszystkich zaworów tj V8 32 zawory.

 

I pytanie do Jackak.Co masz na myśli pisząc że później dopiero będzie orkiestra i to na ciepłym silniku.Teraz stuka na zimnym na tym mineralnym a po wymianie na półsyntetyk lub syntetyk będzie źle na ciepłym?

Opublikowano
do M50 jeden popychacz kosztuje 50zł, tu pewnie bedzie podobnie, teraz pytanie czy w M60 można wymienić popychacze bez demontażu głowic, jeśli nie to robocizna bedzie droga, no i trzeba policzyć koszt uszczelek pod głowice i planowanie. Na moje to kup preparat Liqui Moly do wyciaszania popychaczy, wymień olej na Valvoline Maxlife i przed wymianą przepłucz Engine Flushem, pomoże na jakiś czas, może nawet na długo
Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie.

Ale sobie maszynę sprawiłaś :-) Spodziewałem się bardziej, że masz M30, a tu V8 M60.

Nie musisz wymieniać wszystkich zaworów tylko pewne elementy, które są umieszczone w zespole zaworów. Niestety, to musi być kosztowne :-( Jeżeli da się to znaleźć na rynku zamienników, to podejrzewam, że koszt wyniesie do 50zł za sztukę (jak wiesz, trzeba pomnożyć przez 32).

W ASO za górną granicę możesz przyjąć to, co widać w tabelach REALOEM

(myślę, że najbardziej należy zwrócić uwagę na element nr 12 - ok.30$)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE11&mospid=47381&btnr=11_1242&hg=11&fg=25

 

Przede wszystkim nie lej do tego silnika mineralnego oleju - sprzedawca dał Ci taką radę, licząc, że na jakiś czas zapomnisz, że był problem ze stukaniem.

jacekkarasowski też chyba miał to na myśli, że na mineralnym tylko pogorszysz sprawę.

 

Spróbuj najpierw wylać ten mineral i wlać dobry semisyntetic, np.:

CASTROL MAGNATEC 10W-40

Elf Competition 10W40

W ten sposób być może uda Ci się odwlec czas wymiany hydroregulatorów. Często zdarza się tak, że pierwsze stukanie pojawia się przy jakimś przekroczeniu terminu wymiany oleju - sam tak kiedyś miałem w innym samochodzie z hydroregulatorami zaworów (Rover 1.4MPI 16V 103PS) - zaczęły stukać najpierw na zimnym, potem cały czas, a jak sobie przypomniałem, że olej dawno do wymiany i zmieniłem go na ELF 10W40 semi. stukanie nie pojawiło się już przez następne pół roku (aż do sprzedaży)

 

Jeżeli po zmianie na nowy dobry półsyntetyk nie będzie pozytywnego efektu, to już wiesz, że czeka Cię niestety krok ostateczny - wymiana hydroregulacji. Aha, raczej nie daj się namówić na różne środki dodawane do oleju, albo jakieś inne czary-mary. Jak części są już zużyte, to nic im nie pomoże, a jak da się je jeszcze "podreanimować" to dobry olej to zrobi (głównie przez oczyszczenie)

Tak z ciekawości - jaki przebieg ma Twoje 530i (i z którego roku jest)?

Pozdrawiam, marek.

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
popychacze hydrauliczne jak pojezdza troche na mineralnym to zaczna na cieplym i zagrzanym oleju stukac glosniej niz na syntetyku...spowodowane jest to tym iz olej mineralny przyspiesza ich zgon...taka metoda to ciagle trzeba wlewac gesciejszy olej..moj kolega mial cos podobnego w a4 az w koncu doszedl do tego ze lal do silnika 2,8 30 zaworow olej 20w heh

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Opublikowano
Witam ponownie.

Ale sobie maszynę sprawiłaś :-) Spodziewałem się bardziej, że masz M30, a tu V8 M60.

Nie musisz wymieniać wszystkich zaworów tylko pewne elementy, które są umieszczone w zespole zaworów. Niestety, to musi być kosztowne :-( Jeżeli da się to znaleźć na rynku zamienników, to podejrzewam, że koszt wyniesie do 50zł za sztukę (jak wiesz, trzeba pomnożyć przez 32).

W ASO za górną granicę możesz przyjąć to, co widać w tabelach REALOEM

(myślę, że najbardziej należy zwrócić uwagę na element nr 12 - ok.30$)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE11&mospid=47381&btnr=11_1242&hg=11&fg=25

 

Przede wszystkim nie lej do tego silnika mineralnego oleju - sprzedawca dał Ci taką radę, licząc, że na jakiś czas zapomnisz, że był problem ze stukaniem. jacekkarasowski też chyba miał to na myśli to, że na mineralnym tylko pogorszysz sprawę.

 

Spróbuj najpierw wylać ten mineral i wlać dobry semisyntetic, np.:

CASTROL MAGNATEC 10W-40

Elf Competition 10W40

W ten sposób być może uda Ci się odwlec czas wymiany hydroregulatorów. Często zdarza się tak, że pierwsze stukanie pojawia się przy jakimś przekroczeniu terminu wymiany oleju - sam tak kiedyś miałem w innym samochodzie z hydroregulatorami zaworów (Rover 1.4MPI 16V 103PS) - zaczęły stukać najpierw na zimnym, potem cały czas, a jak sobie przypomniałem, że olej dawno do wymiany i zmieniłem go na ELF 10W40 semi. stukanie nie pojawiło się już przez następne pół roku (aż do sprzedaży)

 

Jeżeli po zmianie na nowy dobry półsyntetyk nie będzie pozytywnego efektu, to już wiesz, że czeka Cię niestety krok ostateczny - wymiana hydroregulacji. Aha, raczej nie daj się namówić na różne środki dodawane do oleju, albo jakieś inne czary-mary. Jak części są już zużyte, to nic im nie pomoże, a jak da się je jeszcze "podreanimować" to dobry olej to zrobi (głównie przez oczyszczenie)

Tak z ciekawości - jaki przebieg ma Twoje 530i (i z którego roku jest)?

Pozdrawiam, marek.

 

mineralny tylko pogorszy sprawe......tu trzeba wymieniac a nie kombinowac.....

zawsze na mineralnym moze umrzec tez pompa oleju a szczegolnie taki jeden wrewdny zaworekw niej

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Opublikowano
najważniejsze to to, zeby przed wymianą przepłukać czymś silnik, a Castrola to mijaj z daleka, było w paru wątkach jaki to beznadzieny olej jest, generalnie problem polega na tym że nie można dostać oleju rozlewanego po za granicami kraju. W tej chwili chyba najlepszy Valvoline i motul
Opublikowano
Witam ponownie.

Ale sobie maszynę sprawiłaś :-) Spodziewałem się bardziej, że masz M30, a tu V8 M60.

Nie musisz wymieniać wszystkich zaworów tylko pewne elementy, które są umieszczone w zespole zaworów. Niestety, to musi być kosztowne :-( Jeżeli da się to znaleźć na rynku zamienników, to podejrzewam, że koszt wyniesie do 50zł za sztukę (jak wiesz, trzeba pomnożyć przez 32).

W ASO za górną granicę możesz przyjąć to, co widać w tabelach REALOEM

(myślę, że najbardziej należy zwrócić uwagę na element nr 12 - ok.30$)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE11&mospid=47381&btnr=11_1242&hg=11&fg=25

 

Przede wszystkim nie lej do tego silnika mineralnego oleju - sprzedawca dał Ci taką radę, licząc, że na jakiś czas zapomnisz, że był problem ze stukaniem.

jacekkarasowski też chyba miał to na myśli, że na mineralnym tylko pogorszysz sprawę.

 

Spróbuj najpierw wylać ten mineral i wlać dobry semisyntetic, np.:

CASTROL MAGNATEC 10W-40

Elf Competition 10W40

W ten sposób być może uda Ci się odwlec czas wymiany hydroregulatorów. Często zdarza się tak, że pierwsze stukanie pojawia się przy jakimś przekroczeniu terminu wymiany oleju - sam tak kiedyś miałem w innym samochodzie z hydroregulatorami zaworów (Rover 1.4MPI 16V 103PS) - zaczęły stukać najpierw na zimnym, potem cały czas, a jak sobie przypomniałem, że olej dawno do wymiany i zmieniłem go na ELF 10W40 semi. stukanie nie pojawiło się już przez następne pół roku (aż do sprzedaży)

 

Jeżeli po zmianie na nowy dobry półsyntetyk nie będzie pozytywnego efektu, to już wiesz, że czeka Cię niestety krok ostateczny - wymiana hydroregulacji. Aha, raczej nie daj się namówić na różne środki dodawane do oleju, albo jakieś inne czary-mary. Jak części są już zużyte, to nic im nie pomoże, a jak da się je jeszcze "podreanimować" to dobry olej to zrobi (głównie przez oczyszczenie)

Tak z ciekawości - jaki przebieg ma Twoje 530i (i z którego roku jest)?

Pozdrawiam, marek.

 

Cześć Marek.

Moja Bunia w styczniu tego roku przyjechała z Belgi.Rok 94 przebieg 167tys i gdyby nie to stukanie to jest super,skórka, klima,fajne felunie 17 :D

Opublikowano

Witam

Przebieg Twojego autka jest bardzo mały. Przy takim przebiegu najczęściej silniki mają się świetnie.

Jak możesz, daj namiar na jakieś zdjęcia, albo prześlij je (ciągle uzależniony jestem od oglądania różnych E34 mimo, że moje wygląda już dokładnie tak jak chciałem).

 

Daj znać czy będzie jakiś efekt po wymianie oleju na półsyntetyk.

Aha, jak Ci się jeździ 530i w porównaniu do 520i, które wcześniej miałaś?

 

Pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Witam

Przebieg Twojego autka jest bardzo mały. Przy takim przebiegu najczęściej silniki mają się świetnie.

Jak możesz, daj namiar na jakieś zdjęcia, albo prześlij je (ciągle uzależniony jestem od oglądania różnych E34 mimo, że moje wygląda już dokładnie tak jak chciałem).

 

Daj znać czy będzie jakiś efekt po wymianie oleju na półsyntetyk.

Aha, jak Ci się jeździ 530i w porównaniu do 520i, które wcześniej miałaś?

 

Pozdrawiam, marek.

 

Ok.Dam napewno znać.Zdjęcia niedługo będą obiecuję,jak narazie nie mam w necie niestety.

Jazda o wiele lepsza choć na tamtą nie mogę narzekać.Ta ma lepszego kopa,lekko wcisnę i frunie,różnica odczuwalna.

Tamta była zagazowana ta jeszcze nie jest ale zastanawiam się nad tym.Zobaczymy jak będzie potem.Narazie myślę.

Moja ma srebrny kolorek i szeroki"ryj"jak w 7ce.

pozdrawiam

:P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.