Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niedawno zmieniałem płyn w układzie chłodzenia i dziś zauważyłem że na rozgrzanym silniku jak ścisnę którykolwiek przewód to czuć w nim pulsowanie - jest w równych odstepach czasowych (kilka sekund) i przypomina czkawke u pijaka :wink:

Jak odkreciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym to widac jak płyn w tym momencie podskakuje :shock:

Dodam że ogrzewanie wnetrza działa, płyn przez przewód odpowietrzający leci i kompresji w układzie nie ma.

Czy to wina zapowietrzonego układu? Jeśli jak to jak tą cholerę odpowietrzyć??? Kiedyś już zmieniałem płyn i takich cyrków nie miałem.

Koledzy pomóżcie!!! :mad2:

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
Nikt nie miał z czymś takim do czynienia???

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
Pompa , moze Ci sie wirnik uwalił....I ma pare lopatek i stad to pulsowanie nie rowno woda w ukladzie "biega" ;)

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano
Wirnik obraca się z tak dużą prędkością że nawet jak by i połowy łop[atek nie było to takie cyrki by się nie działy. Otóż obieg wody jest bo przez przewód przelewowy - odpowietrzający równomiernie tryska płyn więc pompę wykluczam.

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

Dziś wystąpił kolejny objaw - a raczej skutek. Przy wyprzedzaniu jakiegoś marudera dałem w pedał i jak tylko go założyłem patrzę na temp a tu strzałka wędruje w kierunku czerwonego pola :shock:

To ja do boku, gaszę silnik, otwieram klapę i ...

Dookoła sucho ale węże nabrzmiałe. No to ja odkręcać odpowietrznik w zbiorniczku - troszkę go poluzowałem, deczko płynu wyciekło i nic - a węże nadal twarde. No to odkręcam powoli korek - trochę płynu się wylewa, kompresja się zmniejsza. Zakręcam korek i powoli odkrecam odpowietrznik - nie słychać syku ani woda się nie sączy. Jak tylko całkowicie zdjąłem nakrętkę odpowietrznika tryska w górę fontanna i wywala 2-2,5l płynu.

Węże oba przy chłodnicy puste.

Więc zalewam ciepłą wodą układ odpalam i jest już ok. Nawet nic nie pulsowało na początku - a auto grzałem z 10min. Po przejechaniu kilkunastu km znowu czkawka w układzie - podkreślę że kompresji nie ma.

W czym tkwi przyczyna???

Podejrzewam że przyczyną wywalenia płynu mógł być zacięty termostat - co o tym sądzicie??? Może jest on również odpowiedzialny za to pulsowanie w układzie? Skoro na chłodnym płynie tego nie ma tylko zaczyna sie na baaaardzo gorącym.

Czekam na wasze sugestie ...

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

a wczesniej nie grzalo Ci sie auto za bardzo ??

 

no ja bym obstawial pompa albo termostat - jak masz mozliwosc to wymien go i zobaczysz - szkoda silnika

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Otóż to że wcześniej tym podobnych sytuacji wogóle nie miałem - były upały powyzej 30'C a wskazówka stała w pionie niezaleznie czy sie cisneło w trasie czy stało w korku.

Pompę nadal bym wykluczał bo obieg wody jest - a ona nie ma prawa raz działać a raz nie - jak już wirnik sie urwie to wogóle nie pompuje.

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

Dziś wymieniłem termostat. Kupiłem WAHLERA - ponoć lepsza firma od VERNET-a (taki własnie był do tej pory). Dziś krótko nim jeździłem i pewnie układ jeszcze nie jest do końca odpowietrzony ale pulsowanie znacznie sie zmniejszyło - ale delikatne jest wyczuwalne.

Pytanko i prośba do Was forumowicze:

Moglibyście w swoim aucie (najlepiej TDS-ie) ścisnąć delikatnie na jakieś 10-15sek którykolwiek przewód (najlepiej ten najmniej gorący) przy w pełni rozgrzanym silniku (gdy termostat powinien być już otwarty) i sprawdzić czy jest wyczuwalne chociażby delikatne pulsowanie?

Może to jest w zupełności normalne? Dodam że na chwilę obecną już nie widać w zbiorniczku jak płyn się podnosi podczas pulsowania.

Będę wdzięczny dla kazdego :cool2:

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
Może ten silnik to prawdziwe serce mojej buni, które bije tętnem życia :wink: he he

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
Może ten silnik to prawdziwe serce mojej buni, które bije tętnem życia :wink: he he
mnie też biło i muisiałem wymienić (silnik) :D
Opublikowano

No i zagadka pulsowania w układzie rozwikłana :D

Zapowietrzał mi się układ chłodzenia bo miałem nieszczelność chłodnicy na plastikowym boczku - tymczasowo ją załatałem i jest BANZAJ!!! :8)

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.