Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, proszę się nie śmiać ale miałem do czynienia tylko z klasycznymi automatami...Naprawde nie wiem...

W opisach aut na przemian żongluje się tymi nazwami a ja mam mętlik.

Czym różni się tiptronik od steptronik (c czy k na końcu?)

który lepszy?

jak rozpoznać go w aucie np. ze zdjęcia okolic lewarka?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jakbyś poszukał to byś znalazł, było już nie raz. W skrócie- to samo tylko różne nazwy handlowe- step to BMW a tip to Audi.

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przepraszam,ale skoro juz zahaczyłam o ten temat to;byłam niemal pewna,że steptroniki to starszej generacji skrzynie a te nowe to tiptroniki. :?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Tiptronic – rodzaj automatycznej skrzyni biegów. Kierowca oprócz możliwości jazdy w trybie automatycznym "D", ma do dyspozycji tryb manualny. W trybie manualnym zmiana biegów następuje w trybie sekwencyjnym, czyli kolejno bez możliwości omijania poszczególnych biegów. Skrzynie tiptronic montowane są w samochodach wielu firm, m. in. Audi, VW, Porsche czy Skoda

 

Ponadto tiptronic używany jest w języku potocznym do określania innych automatycznych skrzyni biegów z możliwością ręcznej zmiany biegów stosowanych przez konkurencyjnych producentów.

 

Tiptronic® jest zastrzeżoną nazwą towarową, a jej właścicielem jest firma Porsche, która udzieliła licencji dla firm takich jak Volkswagen czy Audi.

 

Inne rozwiązania zbliżone do Tiptronic firm konkurencyjnych:

 

* Acura: SportShift

* Alfa Romeo: Selespeed

* BMW: Steptronic

* Hyundai: Shiftronic

* Infiniti: Manual Shift Mode

* Jaguar: Bosch® Mechatronic

* Lexus: E-Shift

* Mercedes-Benz: TouchShift

* Mitsubishi: Sportronic

* Opel: Easytronic

* Saab: Sentronic

* Smart: Softip

* Volvo: Geartronic.

 

a esp

 

Początkowo nie powstała żadna wspólna nazwa dla tego systemu, dlatego też producenci pojazdów początkowo nazywali system stabilizacji toru jazdy własnymi skrótami, tak więc w szczególności w starszych pojazdach pojawiają się nazwy STC, DSTC, PSM, VSC, CDC, ASMS, DSA, ICM, IVD, VDC. Do dziś niektórzy producenci (np. Porsche) używają własnego skrótu zamiast ESP.

 

 

allegrowe opisy sa niezle:

http://moto.allegro.pl/item240231760__jedyna_w_polsce_bmw_alpina_3_0_biturbo_diesel.html

"automatyczną skrzynie biegów (tiptronic+septronic)"

Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienia, wynika z tego że konstrukcja i zasada działania jest podobna, tylko nazwy różne dla różnych producentów.

Niemniej zastanawia mnie dlaczego w niemieckich opisach BMW np. w mobile stosują oba określenia skoro niemcy zazwyczaj nazewnictwo traktuja literalnie i skrupulatnie...Ale rozumiem że tiptronik jest bardziej "zwyczajowy".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.